Minamata (2020)

Verenigd Koninkrijk
Biografie / Drama

geregisseerd door Andrew Levitas
met Johnny Depp, Bill Nighy en Hiroyuki Sanada

'Minamata' vertelt het waargebeurde verhaal van de gevierde oorlogsfotograaf W. Eugene Smith. Na de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog leidt hij een teruggetrokken leven. In de jaren 70 reist hij in opdracht van Life Magazine met zijn camera naar Japan om het 'Minamata'-schandaal te documenteren. Een bedrijf zou verantwoordelijk zijn voor het vergiftigen van mensen aan de kustplaats.

avatar van Leland Palmer
Dit ziet er echt heel goed uit!

avatar van Mr Thee
Hoop van harte dat W. Eugene Smith zijn verhaal een boeiende film oplevert. Meer W. Eugene Smith (en achtergronden in mijn commentaar er bij) in deze docu: The Jazz Loft according to W. Eugene Smith (2015)

Zijn bekendste foto:
Klik hier