ad

Geregisseerd door: Dominic Cooke

Met onder meer: Benedict Cumberbatch, Merab Ninidze en Rachel Brosnahan

Releasedatum: 27 september 2020

Over The Courier

"Based on the incredible true story of a businessman turned spy."

‘Ironbark’ vertelt het waargebeurde verhaal over een Britse zakenman en spion, Greville Wynne genaamd. Tijdens de Koude Oorlog werkt hij samen met een Russische contraspion om informatie in te winnen omtrent het kernwapenbeleid van de Sovjet-Unie. Het beoogde doel van de missie is de Cubaanse rakettencrisis oplossen.

imageimageimageimage

Social Media

Vanaf 24 december in de bioscoop (Independent Films)

EDIT: release verplaatst naar 18 februari 2021

EDIT 2: release verplaatst naar 25 maart 2021

EDIT 3: bioscooprelease is komen te vervallen

avatar van Alathir

Alathir

Zeker interessant om eens gezien te hebben. Benedict speelt ook wel behoorlijk sterk moet ik zeggen in deze prent. Je ziet ook dat hij er veel voor heeft gedaan. Hij gaat hier Christian Bale bijna achterna, hoewel hij daar nog wel een eind vanaf zit, maar toch chapeau. Zoals dit soort films zit de spanning hem meer onderhuids. Misschien minder een film om te kijken na een drukke dag maar al bij al viel dat zeker nog mee. In dit soort films heb je altijd wel wat meer dialogen en worden er soms complexe wegen bewandeld. Hier voor ik het niet al te druk aanvoelen en heb ik zeker geboeid gekeken. Een hoogvlieger is het nu ook weer niet, maar misschien wel actueler dan je zou denken. Er zitten toch weer heel wat geopolitieke spanningen te broeden (denk maar aan China-Taiwain of Rusland-Oekraïne) en misschien is een Koude Oorlog dichterbij als we denken.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Scoort hier toch wel een stuk minder dan op IMDB.

Ben geen fan van Cumberbatch, echter heb ik wel zin in het verhaal. Toch maar even meepikken.

avatar van filmsjefke

filmsjefke

Vermakelijke film die wat mij betreft goed in elkaar zit.

Kijkt lekker weg en kakt nergens in.

Ik vind Benedict over het algemeen een leuke acteur en ook hier zet hij weer een mooie rol neer.

Ik heb me prima vermaakt met deze film. 3,5*

macrobody

Ik weet nu in ieder geval wie ik de schuld moet geven voor de huidige situatie in de wereld. Had de Sovjet Unie zijn raketten kunnen installeren dan was er in ieder geval nog iemand die de Amerikanen in het gareel had kunnen houden. Sinds die actie is mislukt door het verraad van Oleg Penkovsky (may he burn in hell) zijn de Amerikanen helemaal losgeslagen en zitten ze overal ter wereld met hun soldaatjes en propaganda. Wij moeten geloven dat andere landen de boosdoeners zijn? Maar noem mij 1 land dat aan alle kenmerken voldoet: vermoorden president, gebruik nucleaire wapens, distributie van bommen, omverwerpen van overheden in andere landen, bewapenen van groeperingen in andere landen, totale controle over het internet, spioneren van alles en iedereen, consumeer maatschappij in het kwadraat en nog een tiental zaken.

De film is goed gemaakt, goed geacteerd en voelt redelijk authentiek. Dikke voldoende.

• 20913 berichten

Uitstekende film die nergens verveeld met prima acteer prestaties.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

macrobody schreef:

Een mooie samenvatting wat betreft Amerika, ben het redelijk met je eens. Maar poets de Russen aub niet weg. Dat land kan ook een potje smerig zijn kan ik je vertellen. Wiki heeft genoeg info hierover.

avatar van Erik1966

Erik1966

Geweldige film. Boeiend vanaf de eerste tot de laatste minuut.

Left4Dead schreef:

Geloof niets wat je op wiki leest, facebook, twitter of youtube. Pak een paar historische boeken uit de kast en lees verhalen van mensen die er bij waren en neem dat met een korreltje zout. Niet dat de Russen heilig zijn, in tegendeel, het is een pot nat alleen in mindere mate. Het Amerikaanse leger is nou eenmaal 10x groter dan de volgende 10 bij elkaar en spenderen misschien wel 100x zo veel. Al verdwijnt er hier een daar nog wel eens een biljoen dollars in het Pentagon.

macrobody schreef:

En mocht er een oorlog in Europa uitbreken is het maar wat fijn dat Amerika ons komt helpen want anders is Europa echt heel snel weggepoetst van deze aarde tja dat hebt je met thee drinken #proest**

Lissane schreef:

Ten eerste zijn het de Amerikanen die overal oorlogje spelen, ten tweede waren het voornamelijk de Russen die ervoor gezorgd hebben dat de Duitsers de tweede oorlog hebben verloren en ten derde bleven de Amerikanen gewoon staal en andere goederen leveren in de begin jaren. Misschien moet je eens wat geschiedenisboeken lezen in plaats van je te laten hersenspoelen door de jarenlange propaganda vanuit het westen? Heb je ooit wel eens bedacht hoeveel doden het had gescheeld als Duitsland nooit de oorlog was verklaard? Ik denk dat jou brein dat niet eens aankan die gedachte. ** boom **

macrobody schreef:

propaganda.. tja… verder alles goed met jou #proest**Laten we maar hopen dat er geen oorlog komt dag hoor en laat je thee niet koud worden #proest**

Lissane schreef:

Er is altijd wel ergens een oorlog. Dat je hoopt dat het niet in jou bubbel komt is wat anders. Hoop doet leven heh.

macrobody schreef:

En mocht die oorlog in mijn bubbel terechtkomen dan is het wel fijn dat we dan Amerika hebben want van Europa hoeven we het niet te hebben want het naïeve Europa heeft geen vijanden dus Europa heeft geen wapens nodig en besteden dat geld liever aan de vijand zelf dan heeft de vijand wat te lachen tjaaaa Dus als het nodig is zit ik zo in Amerika!!