ad

Met onder meer: Naomi Watts, Andrew Lincoln en Jacki Weaver

Releasedatum: 21 januari 2021

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Penguin Bloom

"The true story of an unlikely hero."

Sam Bloom was ooit betrokken bij een ongeluk dat ze maar nipt wist te overleven. Sindsdien moet ze verlamd door het leven. Wanneer zij en haar echtgenoot Cameron op een gewonde ekster stuiten besluiten ze deze te adopteren. De vogel zal de levens van het gezin Bloom fundamenteel veranderen.

imageimageimageimageimageimageimage

😜
💛
👍
👎

Naar het gelijknamige boek van Cameron Bloom en Bradley Trevor Greive.

avatar van JHagenstein

JHagenstein

Interessant. Sowieso een heel grote fan van Andrew Lincoln.

Fisico (moderator films)

Lijkt me een zwaarmoedige film met een luchtige touch met die vogel. Kijk er wel naar uit al denk ik dat de algemene kritieken eerder lauw zullen zijn.

scorsese

Aardige film over een moeder die vanwege een ongeval in een rolstoel beland. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal dat hier niet de meest originele film oplevert en waarbij melodrama ook niet vermeden kan worden. Desalniettemin kijkt het wel gemakkelijk weg. Naast Naomi Watts doet ook de ekster het zeker goed. Met gemak 3.0 sterren.

Fisico (moderator films)

Zoals verwacht een fijne wegkijker met het nodige sentiment en een plot dat weinig vernieuwend is. Peng is de ster van de film en maakt het allemaal wat aangenamer. Een hoogvlieger is dit zeker niet. Het is eens iets anders natuurlijk wanneer een vogel de show steelt. De vogel is net als Sam gewond en vroeg of laat moet je de knop omdraaien en vooruit gaan.

Toch bijzonder hoe een wild dier zo snel vertrouwd en gedomesticeerd geraakt. Ondanks dat ze ouder en ouder begint te worden, blijf ik Watts een knappe vrouw vinden. In zijn geheel nergens weggeblazen geweest van deze film. Ook niet van Lincoln. Het is de luchtigheid van Peng’s aanwezigheid die het hem doet al zullen er zich velen hier ook aan ergeren.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Als Netflix alleen maar dit soort films in het aanbod zou hebben dan zou ik vandaag nog Netflix opzeggen. Wat hebben ze toch veel pulp op hun site staan, zo jammer.

avatar van schumacher

schumacher

Dame komt door stom ongeluk iets ergs tegen en heeft het daar heel moeilijk mee, ik zou ook zo zijn ze. Ik zou zot komen.

En dan komt er een vogel die ook gewond is en ze krijgen een band en ga zo maar door.

Het is zoals je al kan lezen zeker geen vernieuwend verhaal.

Al bij al kon de film ermee door en de acteurs deden het ook goed, 1 keer gezien te hebben zeker geen probleem mee gehad maar het is niet dat ik dit een 2de keer zal bekijken.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

In Penguin Bloom zit niets verrassend, maar is wel een zeer aangename wegkijker met de nodige emoties en drama. Een fijne film.

avatar van macrobody

macrobody

Drama en ellende, maar een dier biedt uitkomst. Overtuigend gebracht en deed me denken aan mijn jeugd toen onze familie een baby eendje in huis haalde die blijkbaar zijn moeder was kwijtgeraakt. Leuk hoor maar ze schijten de hele boel onder dus we waren blij toen ie er uiteindelijk vandoor ging.

Mooie emotionele film.

avatar van macrobody

macrobody

Fisico schreef:

Een hoogvlieger is dit zeker niet.

Haha, goede woordspeling!

macrobody schreef:

Mooie emotionele film.

Peng kon er hier ook wat van, van dat schijten bedoel ik dan. Zo evident is dat toch niet altijd om een wild (en dan nog vliegend) dier in huis te halen. Had ook de indruk dat die Peng nogal dominant (en irritant) was, ook iets wat niet abnormaal is natuurlijk.

avatar van Cbc95

Cbc95

Ik vind dit waargebeurde verhaal mooi verfilmd, o.a. door de goede acteurs, een mooie omgeving in Australië en een fijne manier van filmen. Het is niet geromantiseerd. Een realistisch drama waarin het verhaal wordt verteld van een verlamde vrouw en welke persoonlijke worstelingen dit met zich meebrengt voor haarzelf, maar ook haar man en 3 zoontjes. De film is zeker de eerste helft zwaar, maar sloeg naar mijn mening op het juiste moment een positievere slag in.

avatar van YUER

YUER

ongelooflijk drama hoe zwaar moet dit zijn dag in dag uit wij moeten elke dag dankbaar zijn voor kleine dingen ongeval is verstopt in kleinste hoek en dan the bird nog veel film gezien met dieren maar deze is ook uitstekend .

avatar van mrklm

mrklm

Het sterke acteerwerk van Watts en het puike werk van dierentrainer Graham Ware Jr. (die 10 verschillende vogels gebruikte voor de rol van Penguin) houden deze sentimentele draak, inclusief veelvuldig terugkerend stemmig pianomotiefje, drijvende. Het op ware feiten gebaseerde drama betreft de familie Bloom die enorm worstelt met het feit dat de energieke, sportieve moeder Sam [Naomi Watts] tot aan haar middel permanent verlamd is geraakt na een noodlottig ongeval tijdens een vakantie in Thailand. Vader Cam [Andrew Lincoln] probeert voor iedereen de moed erin te houden, maar Sam is doodongelukkig en oudste zoon Noah [Griffin Murray-Johnston] kampt met een enorm schuldgevoel. Op een dag vindt Noah een gewonde merel die niet meer kan vliegen. Hij mag het beestje, dat de naam Penguin krijgt, thuis verzorgen totdat het weer kan vliegen. Je hoeft geen drie keer te raden om te weten hoe dit verder verloopt. Volstrekt voorspelbaar tranendal dus, maar Rachel House brengt gelukkig wat leven in de brouwerij als een doortastende kayak-instructeur.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

mcdaktari schreef:

Veel series zijn van ongekend hoog niveau . Kunnen andere streaming diensten bij lange na niet aan tippen .

avatar van mcdaktari

mcdaktari

john mcclane 2 schreef:

Ja maar ik bedoel dus films

Maar laten we hopen dat ze betere gaan toevoegen, maar ik denk dat ze dat ook wel zullen moeten nu Disney + samen gaat met star, en ik denk dat Prime ook steeds meer de strijd aan wil gaan. Dus ik hoop dat we straks een goede keuze kunnen krijgen

avatar van reteiP

reteiP

Fisico schreef:

Mijn vrouw is hiernaast de film aan het kijken en voorlopig is het vooral een enorm luidruchtige touch met die vogel.

avatar van nadrin

nadrin

Een eenvoudig maar mooie film. Met een sterke score van Zarvos Die de film draagt zonder te storen maar net voldoende ondersteund

avatar van Bikkels

Bikkels

mrklm schreef:

Ik had het niet beter kunnen verwoorden alleen was en is het geen merel maar een ekster ;0) :0). Toch een klein verschilletje.....

avatar van Bikkels

Bikkels

Bikkels schreef:

Ik had deze film niet beter kunnen omschrijven alleen was en is het geen merel maar een ekster ;0) :0). Toch een klein verschilletje.....

BBarbie

Vriendelijke en pijnlijke momenten wisselen elkaar af in dit familiedrama over een gezin, dat gebukt gaat onder de traumatische gevolgen van een ongeluk waardoor de moeder half verlamd is. Een jonge vogel, die hetzelfde heeft ervaren als de moeder, komt er uiteindelijk aan te pas om de scherven te lijmen. Een waargebeurd verhaal over affectie en doorzettingsvermogen. Naomi Watts en Griffin Murray-Johnston zijn erg goed bezig.

Een mooie film die onwillekeurig herinneringen oproept aan Kauwboy (2012), al vertelt die film een heel ander verhaal.

avatar van brief encounter

brief encounter

De film was zonder Naomi Watts een absolute draak geweest. Verhaal is flinterdun en de hoofdpersonen zijn zo plat als een flat character maar kan zijn. Het snufje Feel Good op het einde is voorspelbaar en maakt de film niet beter. De gebruikte symboliek (vallende pot met marmelade, het vernietigen van foto’s, de gewonde ekster en de opgeknapte ekster die de vrijheid en het luchtruim kiest), is als prospectief (soms retrospectief) te kinderlijk en ligt er duimendik op. De kijker wordt hier duidelijk onderschat, want dit is een film voor een volwassen publiek en niet voor basisschoolleerlingen.

Ben blijven kijken door Watts. Die blijft als actrice goed en ook nog erg mooi. Het laatste is mooi meegenomen. Misschien voor haar nog een halfje * erbij ?

avatar van Alittleromance

Alittleromance

Een mooi waar gebeurt verhaal.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

• 2025 stemmen

Goed.

Nogal klef en weinig verrassend, maar wel gewoon goed gemaakt en vooral geacteerd. Het is ook wel een dankbare rol voor een doorwinterde actrice als Naomi Watts, maar ze doet het wel. Verder een typisch Netflix-product, wat vaak synoniem staat voor brave doch keurig gemaakte films. De nogal agressieve aanval van de 'slechte' eksters zorgt voor pit wanneer men het niet verwacht. Nadien kabbelt het weer verder naar het einde. De credits gaan gepaard met foto's van de echte Penguin.

avatar van Gish

Gish

Lieve film met een melancholische sfeer. Wel wat aan de zoete kant, maar mooi gemaakt. En het is mijn favoriete actrice, Naomi Watts, die de film naar een hoger niveau tilt. Mijn waardering voor eksters is ook gestegen, ik dacht dat die een kwalijke reputatie hadden.

avatar van Waku

Waku

Pareltje.

Emotioneel drama met een eigenlijke hoofdrol voor de ekster.

Verbluffend hoe je een beestje kan africhten voor zo'n film.

Sterke cast met Naomi Watts en Andrew Lincoln ( the walking dead).

Indrukwekkend blijft de film tot en met de aftiteling

avatar van Brandt

Brandt

Als kinderfilm vond ik het allemaal nog wel te doen, leuk hoor z'n ekster. En die jongetjes waren best geinig. Penguin Bloom is echter geen kinderfilm, maar heeft nogal wat pretenties. En dan voel je je als volwassene niet helemaal serieus genomen.