ad

Met onder meer: Colin Firth en Stanley Tucci

Releasedatum: 22 juli 2021

• Bioscoop Te zien in 59 bioscopen

Over Supernova

Sam is al 20 jaar samen met zijn partner Tusker. Met hun caravan reizen ze door Engeland. Ze bezoeken vrienden, familieleden en diverse locaties. Het stel wil van elkaars gezelschap genieten, omdat bij Tusker twee jaar geleden dementie vastgesteld werd. Gedurende de trip blijken hun visies op de toekomst niet overeen te komen en worden geheimen onthuld.

imageimage

Vanaf 25 februari 2021 in de bioscoop (Cinéart Nederland)

avatar van james_cameron

james_cameron

Aangrijpend drama, prachtig gespeeld door Colin Firth en Stanley Tucci. Vooral Tucci is heel erg goed, als ooit flamboyante schrijver die zijn levenskracht langzaam ziet wegsijpelen door de opmars van dementie. De film kent een enigszins vrijblijvend begin dat tegen het saaie aanzit, maar wanneer de emoties loskomen pakt de film je beet en laat niet meer los. Mooi klein gehouden en overal overtuigend, met veel rake momenten. De fraaie shots van het continu voorbij trekkende engelse landschap dragen ook flink bij aan de beleving.

avatar van rik2

rik2

Het acteerwerk met twee beroemde hoofdrolspelers is dik in orde en de film heeft mooie shots van het Lake District. Maar het verhaal pakte mij niet, het plot is wel erg cliche. Er zijn betere films over dementie. Had anders gekund, wat zijn bijvoorbeeld die geheimen uit het verleden waarover gesproken word in de beschrijving...

Las op de poster dat deze film gemaakt is door de producenten van "45 years" en dat verbaasd me niets. Dat is een soortgelijke film met beroemde acteurs en goed geacteerd, maar een bij nader inzien toch niet zo diepgaand verhaal.

avatar van Brabants

Brabants

Supernova een film met twee sterke acteurs tegen een geweldig decor. Ergens lijkt het verhaal ansich simpel te verlopen met toch enigszins weinig diepgang. Erg jammer!

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Een prima cast maar het verhaal vond ik niet zo pakkend. Er zijn betere films over dementie, die films wisten me meer te raken dan deze prent. Ik vond dit niet zo interessant eigenlijk, zelfs een beetje saai soms. Ook het einde valt wat tegen. Geen voldoende.

avatar van mrklm

mrklm

Zelfs het vakwerk van Colin Firth en Stanley Tucci kan dit zwaarmoedige gezever niet redden. Zij spelen een somber gesteld echtpaar dat met een camper door Engeland rijdt en plaatsen aandoet uit hun gezamenlijke verleden voordat ze aankomen bij een familiebijeenkomst. Het is niet zo moeilijk om te raden wat er aan de hand is en welke kant dit op gaat en regisseur en scenarist Macqueen doet geen enkele moeite om het niveau van de ‘ziekte-van-de-week’-film te ontstijgen. Dat laat hij over aan Firth en Tucci en die weten dit in ieder geval nog deels te redden.

avatar van De filosoof

De filosoof

Degelijk in elkaar gezette en goedgespeelde dramafilm over een homostel waarvan één de stabiele, saaie en de ander de impulsieve, flamboyante is en dat zo aldoor een leuk, interessant samen- en tegenspel levert, maar dat tegelijk niet van de gebaande paden treedt: een van de twee is gediagnosticeerd met dementie en de ander zal moeten leren om los te laten.

avatar van Summerland

Summerland

Het leven gaat niet om wat je doet. Het gaat er vooral om hoe je het doet, met andere woorden ik vond het één geslaagde film, ik heb ervan genoten.