• 8.298.515 stemmen

Alternatieve titel: The Friend

Geregisseerd door: Gabriela Cowperthwaite

Met onder meer: Jason Segel, Dakota Johnson en Casey Affleck

Plot Our Friend

Dane trekt in bij zijn beste vrienden, het echtpaar Nicole en Matt Teague. Dit om hen mentaal te steunen, nadat het stel te horen kreeg dat Nicole terminaal ziek is en nog slechts zes maanden te leven heeft. Dane zal echter een grotere impact hebben dan het drietal voor mogelijk had kunnen houden.

imageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Seam

Seam

Goddelijke cast

avatar van YUER

YUER

elke deel van ons leven is verfilmt in die film .huwelijk familie ;overspel ; huiselijk geweld ;oorlog ,up & downs en ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kanker natuurlijk spijtig genoeg 1 op 5 families in on land geeft daar mee te kampen ik

vond goed film met Casey Affleck en dan most beautiful girl maak het plaatje compleet .

scorsese

Goeie film over een vriend van een gezin die bij hun intrekt om hen te helpen als de moeder kanker blijkt te hebben. Niet bepaald het meest originele verhaal en ook door de fragmentarische opzet duurt het even voordat je goed in de film zit. Maar er wordt wel op een mooie, ingetogen en ook realistische manier omgegaan met het ziektebeeld en de naderende dood. Verder heeft de film een aangenaam tempo en een goeie cast.

avatar van rotem

rotem

De zoveelste ik verlies mijn vrouw aan een nare ziekte film. Vond het persoonlijk een van de minder sterke en het verhaal vloog alle kanten op. Al die sprongen in de tijd maakte het voor mij rommelig en niet altijd te volgen.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2005 berichten

Te veel back in time scenes maken de film onevenwichtig en minder interessant. De film duurt mede daarom ook te lang en thema al te vaak verfilmd, maar als je je aandacht erbij kan houden dan heb je er een redelijke film aan waarin aardig wordt geacteerd. Ondanks de te lange speelduur hebben wij ons vanavond toch wel met Our Friend vermaakt. Een nipte voldoende.

stinissen (crew films & series)

Warme ingetogen film met een mega cast. De film komt zeer authentiek over en verzuipt niet in clichés. Eigenlijk is zulk soort vriendschap gewoon liefde zo mooi en nobel. Je voelt als ware het verdriet en de onmacht, een dikke acht dus 4*

avatar van AniSter

AniSter

Ontroerende, af en toe heftige film, naar ware gebeurtenissen. In deze film zaten veel goede dingen. Helaas maakte het geflipper in de tijd er een chaotisch geheel van. Voor mij voegde dit helemaal niets toe aan het indrukwekkende en ingrijpende verhaal. Een ander minpunt, en dat is persoonlijk, vind ik Affleck. Als die zijn mond open doet, dan ben ik er in feite al klaar mee. Voor de rest vond ik de cast uitstekend, en vooral de oudste dochter vond ik opvallend goed. Sommige scenes hadden ze voor mij in mogen korten of zelfs weg mogen laten om de speelduur iets aangenamer te maken. Ondanks mijn minpuntjes vond ik het als geheel toch een goede film.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Met een thema als dit is het natuurlijk makkelijk scoren, maar afgezien daarvan is het toch een redelijke film. Het einde duurde me wel iets te lang, het onvermijdelijke had niet zo lang gerekt hoeven worden. De cast speelt naar behoren.

BBarbie

Verfilming van de ode van journalist Matthew Teague aan zijn jong overleden vrouw en de vriend, die hen tijdens haar laatste levensjaar ter zijde stond. Inhoudelijk is dit uiteraard een enigszins sentimentele film, die af en toe oplicht door flashbacks. De mooiste scènes zijn evenwel weggelegd voor Jason Segel als de onbaatzuchtige vriend met de beide dochtertjes.

Eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht.

avatar van Waku

Waku

Indrukwekkend drama.

En wat spat de chemie tussen de cast leden er vanaf.

Een verhaal over verdriet en onmacht.

Kanker staat uiteraard centraal in deze film.

Maar het is ook een verhaal over een warme en onvoorwaardelijke vriendschap tussen 2 vrienden .

Dane en Matt. Notabene bij elkaar gebracht door Nicole. De terminaal zieke echtgenote.

"Our Friend" is een regelrechte tranentrekker maar wel eentje zonder enig vals sentiment.

Realistisch en overtuigend.

Erg mooi, hoe verdrietig het thema ook is.

avatar van mirjo 2

mirjo 2

Wat een prachtige, aangrijpende film, helemaal eens met Waku hieronder, Vooral genoten van Casey Affleck die een werkelijk indrukwekkend sterke rol hier neer zet, maar ook de rol van Segel, die ik nog niet kende, is overtuigend.

De film valt vooral op door de eenvoudige weergave, niet over-gedramatiseerd zoals zo vaak bij films over deze onderwerpen en juist daarom aangrijpend. Ook de sprongen in tijd waarbij telkens werd teruggegrepen naar eerdere gebeurtenissen vond ik prettig in dit geval. Het geeft de kijker tijd om op adem te komen na enkele dramatische scenes. Bij een volledig chronologische weergave zou je al snel verzuipen in teveel dramatiek achter elkaar. Bovendien vond ik het verhaal goed te volgen ondanks de flashbacks