ad

Genre: Drama

Geregisseerd door: Fisher Stevens

Met onder meer: Justin Timberlake, Juno Temple en Alisha Wainwright

Over Palmer

"Family is who you make it."

Totdat hij in de gevangenis belandde was Eddie Palmer een beloftevolle rugbyspeler. Na zijn vrijlating keert hij naar zijn geboortedorp terug waar hij ondervindt dat je je verleden niet zomaar van je afschudt. Hij ontmoet een bijzondere jongen die door zijn moeder in de steek wordt gelaten en neemt deze onder zijn hoede.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van schumacher

schumacher

Had deze film 90 min geduurd had ik een hogere score gegeven maar nu, njah. Daarvoor was het veel te traag en gebeurde er te weinig. Just my opinion.

Soms moet een film geen 110 min duren om goed te zijn, je maakt het soms minder goed door te lang te willen breien = je krijgt een te lang gerekt stuk te zien, maak dat gewoon wat sneller of zorg ervoor dat er iets meer animo is.

Acteurs deden het wel heel goed maar het verhaal was niet vernieuwend maar kon er zeker mee door.

Redelijke film, zeker eens het bekijken waard maar het zal voor mij bij die 1 keer blijven.

avatar van GordonShumway

GordonShumway

Met Schumacher eens. Eenzelfde nette 3/5 score. (Hoewel ik geen problemen met de lengte had.)

Dertien in een dozijn verhaal over "Iemand die z'n leven betert en belangeloos voor een ander zorgt". Zo'n film valt of staat met de kwaliteit van de cast, het script en de regie. En dat alles was prima voor elkaar en levert een prettig wegkijkende film op.

M'n partner was verrast door pas op de aftiteling te lezen dat Justin Timberlake de hoofdrol voor z'n rekening nam (en best goed spel leverde, z'n boy-band 'N sync periode steeds verder achter zich latend).

avatar van macrobody

macrobody

Al een tijd niets meer van Justin Timberlake gehoord en hij heeft best aardige films op zijn naam staan. Gaat hij met deze film een Oscar winnen? Nee, dat lijkt me niet. Die zou eerder naar Sam gaan.

De thema's worden goed uitgewerkt. Persoonlijk vind ik de hele LGBT beweging zwaar overdreven, maar ik vind wel dat iedereen moet kunnen doen en laten wat hij/zij zelf wil. Als je in een roze pakje op een boot wil gaan staan dansen moet je dat echt zelf weten, maar kinderen op school te hersenspoelen dat ze zelf mogen kiezen wat ze willen zijn gaat me gewoon te ver.

Goed geacteerd, goed verhaal. Een lach en een traan.

avatar van SaintNick

SaintNick

macrobody schreef:

Volgens NPO "First Dates" is 25% (!) van de bevolking LGBT. In elke aflevering (zonder uitzondering) is 1 van de vier date koppels LGBT.

Wanneer ik mij verplaats in mijn jonge zelf van jaren geleden of in een kind van nu, dan zou ik haast gaan denken dat ik niet normaal was om hetero te zijn, en jaloers zou zijn op alle aandacht die al mijn LGBT peers krijgen. Misschien had ik dan toen wel bij de eerste afwijzing van het mooiste meisje van de klas dan maar voor een geslachtsverandering gekozen, of voor een makkelijker doel...

Vinden we het dan gek dat er al jaren zo'n explosieve hype is in het LGBT zijn, gestuwd door de aandachtsgeile media en identiteitspolitiek industrie? Absurd gewoon.

avatar van MelB

MelB

GordonShumway schreef:

Ik weet niet of je het weet, maar boy-band 'Nsync zijn al twintig jaar uitelkaar. Justin Timberlake solo carrière begon ook in het jaar 2000 (als ik het goed heb). Pff de tijd gaat snel zeg! Heeft ook in verschillende films als hoofdrol gespeeld.

Ook niet in de scene (ukulele) dat Justin een stukje zong. Zijn stem is zo herkenbaar.

scorsese

Aardige film over een man die na een jarenlange gevangenisstraf terugkeert naar zijn geboortedorp. Het verloop is wat voorspelbaar en de personages wat clichematig. Toch kijkt de film gemakkelijk weg en heeft ook een aangemaan tempo. De wisselwerking tussen Justin Timberlake en de jonge Ryder Allen levert een aantal mooie/vermakelijke momenten op.

avatar van Waku

Waku

Mooi drama met een prima en degelijke rol van Justin Timberlake als ex gedetineerde die ongewild

terecht komt in een vader rol.De film is niet overdreven sentimenteel, niet te zwaar en kijkt daarom plezierig weg.

3.5*/4*

avatar van knuppel ihhh

knuppel ihhh

Ja niets nieuws hier. Allemaal te zwart wit.... te goed en slecht. Gaat over een man van een jaar of 30... begin 30 als ik reken die een jaar of 10 vastgezeten heeft. Hij komt terug naar huis en moet min of meer op een overbuurjongen passen omdat moeder een junk is. De man heeft zelf eigenlijk nooit zijn eigen vader gekend en geen ervaring met gezin of opvoeding. Maar onwaarschijnlijk genoeg blijkt hij een goede opvoeder en de mooiste vrouw uit het dorp wordt zijn meissie... zucht

BBarbie

Aandoenlijke film over twee outcasts die ondanks hun aanzienlijke verschillen in een gebrouilleerde omgeving erkenning vinden bij elkaar. Weliswaar voorspelbaar, maar dat wordt grotendeels verdrongen door het meestentijds ontroerende verhaal en de meer dan behoorlijke acteerprestaties. Weinig verrassend dat Juno Temple weer maar eens getypecast is als slet.

avatar van YUER

YUER

simpel drama !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

avatar van Typify

Typify

Mooie ingetogen film over ex-gedetineerde die terugkeert naar zijn geboorte dorp en door een verloop van omstandigheden de zorg voor een transgender kind op zich neemt. Het verhaal is eenvoudig en voorspelbaar maar mooi uitgewerkt. Vooral het acteerwerk is erg goed en dat maakt de film veel minder saai dan het verhaal doet vermoeden.

avatar van Psycho-M

Psycho-M

Ja we kennen het verhaal inmiddels wel.

En het lgbt thema had van mij niet gehoeven.

Neemt niet weg dat het nog steeds een prima film is in zijn genre.

Timberlake zet zijn rol sterk neer. En het jochie was niet eens zo irritant.

Voor mij toch een wel verdiende 3,5 ster

Hele mooie gevoelige film met een prima rol van Justin Timberlake en een uitstekende Ryder Allen als Sam.

avatar van Brabants

Brabants

Palmer is een film met een script wat al is uitgemolken tot het bot. Toch werkt dit bij mij altijd goed als de sfeer en het daarbij horende acteerwerk sterk tot goed is. Palmer weet hierin wel te verrassen. Justin Timberlake zie ik graag acteren!

avatar van Rodger

Rodger

Black drama.. waar er al veel van zijn gemaakt..

Wil niet zeggen dat deze slecht is..

Film loopt langzaam door.. waar je het einde van kunt voorspellen..

Toch 3.5 ***