50 First Dates (2004)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Peter Segal
met Adam Sandler, Drew Barrymore en Rob Schneider

Henry Roth werkt bij een groot aquarium-complex in Hawaï. Hij wordt verliefd op Lucy, een meisje dat aan korte termijn-geheugenverlies lijdt. Om een relatie met haar aan te knopen moet Henry dus elke keer opnieuw zijn best doen zodat Lucy weer verliefd op hem wordt.

avatar van Timothyvdmeer
Idd wederom een geinale bijrol van Rob Schneider. Vindt hem toch altijd leuker in bijrollen dan als hij hoofdrolspeler is. Sandler kan ik altijd wel waarderen. Eergisteren nog naar Anger Management gekeken en gisteren deze voor het eerst gezien. Moet zeggen vond hem erg leuk. Ook de bijrol van Sean Astin was erg leuk.

2e helft van de film wordt het allemaal wat serieuzer maar dat is juist het mooie van de film. Niet alleen de flauwe grappen. Voor mij 3.5 sterren.

avatar van Timothyvdmeer
van duijn schreef:
Maar was die walvishulp nou een man of een vrouw?

brrrr ik wil het niet eens weten

avatar van Aazhyd
Aardige film hoor, maar moet-ie nou echt 4x per jaar op TV?

Een lief en schattig filmpje. Het begint met een serie grappige situaties en het gegeven van Lucy die elke dag weer opnieuw begint qua geheugen levert ook volop grapjes op natuurlijk. Een Groundhog Day gevoel kon ik echter niet van mij losschudden (die film vond ik dan wel veel beter).
Deze film hield mijn aandacht niet echt goed vast, vooral niet toen de herhalingen intraden en er steeds meer drama ten opzichte van comedy te zien was.
En in hetzelfde genre (maar dan totaal anders ) vond ik Pako to Mahô no Ehon weer driedubbel zo leuk en goed, want daarbij vergeleken vind ik dit helemaal een 13 in een dozijn Hollywood product.
Het is gewoon mijn genre niet, denk ik.
Wel goed geacteerd, met aparte typetjes ertussen.

avatar van mnrk
Can I have that? I need something to wipe my ass with....... Ha ha ha. Shut up!

Dit was gewoon weer een vermakelijke en leuke komedie....

Het verhaal is in orde en het wordt ook prima gebracht allemaal, ook het acteerwerk is gewoon goed (Adam Sandler en Drew Barrymore spelen hun rol prima, maar stiekem is Rob Schneider in deze film toch wel helemaal te gek )...

En de locatie's die gebruikt worden zorgen ook voor de juiste sfeer dit samen met de muziek die er gebruikt wordt.

Doornsnee.

Simpele romance met een kleine variatie, al is die dan niet al te origineel. En ook steeds een beetje vermoeiend, want als kijker moet je steeds hetzelfde verhaaltje door.

Maar verder wel aardig. Sandler is weer zichzelf, Barrymore voldoet en de setting wekt aardig wat jaloezie op. Veel meer hebben filmpjes als deze doorgaans niet nodig om een redelijk gevoel achter te laten.

Verder een degelijk bijrolletje van Schneider, het enige echte unicum van deze film. Vermakelijk allemaal, maar zinkt een beetje weg tussen soortgelijke films, en het dramatische element komt nooit helemaal goed uit de verf.

avatar van martijn011
Films met Sandler kunnen alle kanten opvallen. Heb al veel films gezien waarin hij vreselijk irritant was (Grown ups, Don't mess with the Zohan) maar ook die prima te pruimen waren (Big Daddy, Just go with it).

Op aanraden van m'n vrouwtje maar eens samen aangezet. Had het idee naar een vrouwelijke variant van Groundhog Day te gaan zien. Helaas kon deze film dat niet evenaren,maar de film leverde genoeg komische situaties op.
Barrymore deed me weer verbazen. Wat een leuke meid is dat toch, maar ook haar acteerprestaties zijn over het algemeen prima!
De film is verder prima uit te zitten en levert dan ook een verdiende voldoende op!

vond deze film echt leuk, en perfecte film voor in het weekend

avatar van Cleanshot
Leuke feel good movie met best grappige stukken er in.

avatar van Pelagatti
Leuk idee, leuk verhaal en zelfs de uitvoering hiervan is in orde. Grappig en romantisch tegelijkertijd, maar wat wil je bij een Romantische Komedie? Goed acteerwerk van Sandler en Barrymore en zelfs Rob Schneider speelt vermakelijk!

avatar van DonOswaldo
Viel best goed.

De film weet een leuke balans te vinden tussen humor en drama en weet daarmee zowel grappig als ontroerend uit de hoek te komen. Rob Schneiders rol verpest die balans zo nu en dan een beetje maar vormt geen groot irritatiepunt. Fijn gespeeld, fijn geschreven en een fijn einde. Ja, dit lag me wel.

avatar van GuidO96
ik hou al niet van Romantische Komedie's, dus het zegt al genoeg dat ik deze film 3,5* geef. Ik vind dat het vooral daar de meeste credits in heeft. Zo'n raar verhaal eigenlijk, een rokkenjager op toeristen die ineens voor een "binnenlands" meisje verliefd wordt met een hersenstoornis. Je kan dus ook zien dat Adam Sandler ook wel meer kan dan flauwe grappen in een film maken [ Al blijven die grappen van hem natuurlijk wel het beste] Het verhaal is bovendien ook nog eens goed uitgewerkt en ook de bijrol van Rob Schneider is geweldig. Al met al, een leuke romkom , ook voor degene die er niet van houden

avatar van s_leiN
Een toffe film met hier en daar een paar glimlach-scènes. Het verhaal op zich trekt eigelijk op niet veel, had dan ook verwacht dat het meisje haar 'aandoening' ging genezen aangezien deze onder de noemer 'Romantische komedie' stond.
Was dus niet het geval, hij krijgt een 3 van mij.

avatar van Boenga
'Korte termijn-geheugenverlies'....
Wanneer een ernstig onderwerp ernstig wordt aangepakt, kan daar een goeie komedie van gemaakt worden.
In dit geval wordt het onderwerp, meer bepaald dus dat medische aspect, helemààl niet ernstig genomen; met als gevolg dat het hele verhaal daardoor op geen enkel moment sterk in z'n schoenen staat.
Sandler en Barrymore zijn best wel oké, Schneiders personage veroorzaakte irritatie in plaats van een lach.
One Flew over the Cuckoo's Nest is een sterk drama; maar niet alleen een drama. Het is ook veel grappiger dan deze film...

Gewoon een leuke film met een apart verhaal.

avatar van Moviestar1979
Een komische film met Adam Sandler en Drew Barrymore in de hoofdrol.

Henry Roth is werkzaam op Hawaii waar hij o.a. voor dolfijnen, een pinguïn en zeeleeuwen zorgt.
In het restaurant leert hij Lucy kennen die alleen aan een tafel zit.
Er ontstaat een leuke klik, en de 2 besluiten elkaar de volgende dag weer te treffen.
Echter kan zich Lucy de volgende ochtend niets meer van Henry herinneren.
Het wordt al snel duidelijk dat Lucy tijdens een ongeluk haar korte termijn-geheugen kwijt is geraakt, en zich alleen dingen kan herinneren die vóór het ongeluk zijn gebeurt.
Voor Henry wordt dit een lastige klus, want hoe kun je op iemand verliefd worden die je de volgende ochtend alweer is vergeten?

Kijkers kunnen aan het begin van de film de echte vrouw van Adam Sandler zien. (Jackie Sandler)
Zij speelt een piepkleine rol als tandarts.
Ook werd 50 First Dates opgedragen aan Stanley Sandler (vader van Adam) die helaas op 9 september 2003 op 68-jarige leeftijd overleed.
Tot slot een waarschuwing voor mensen die de film The Sixth Sense (1999) nog niet hebben gezien.
Deze film geeft een dikke vette spoiler vrij!!

3,0 *

avatar van Chelsea94
Erg leuk!

Al bij al geslaagde en charmante komedie, met een kleine bittere, maar onderdrukte, ondertoon ivm geheugenverlies, met slechts enkele flauwe grappen maar met heel veel sympathieke momenten, zelfs met wat emotie.
Puike acteerprestaties van Adam Sandler en Drew Barrymore

Mooi verhaal, mooie muziek en een hele goede wisselwerking tussen Sandler en Barrymore. Ik vind haar een hele leuke sympathieke actrice. Weet nog dat ik deze film in het vliegtuig heb gekeken tijdens 8 uren vliegen.

avatar van Flat Eric
Ik ben er in de regel niet van maar dit vond ik dan wel een sympathieke romkom.
Barrymore en Sandler hebben een chemie die er van af straalt, de zomerse muziek en shots van Hawaii zijn prettig en het geheel ziet er vrolijk uit.
Leuk.

50 first dates is een film die zich onderscheidt door een serieus onderwerp in een humoristisch jasje te gieten. Dit op zich is niet per se heel origineel, maar de uitwerking vond ik zeker geslaagd.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik een enorme fan ben van Sandler, Barrymore en Schneider, dus de film had al een voorsprong. Sandler acteert naar behoren en speelt een rolletje dat hem perfect schikt en Barrymore ziet er zoals gewoon prachtig uit en acteert ook prima. Schneider vond ik daarentegen een beetje irritant en voegde weinig toe aan de film. Irritante typetjes waren overigens wel vaker aanwezig, met als dieptepunt de broer van Lucy.
Verder vond ik dat ondanks dat Sandler en Barrymore goed acteerden, de chemie tussen beiden compleet afwezig was. Erg jammer.
De film is verder vooral op het komische aspect gericht, wat prima is, maar daardoor mist het veel drama en romantiek. Zeker het dramatische aspect was veel minder aanwezig dan ik had verwacht.

Over het algemeen een prima filmpje.

avatar van Richard_Voorhees
Helaas komt het serieuze onderwerp door de humor naar mijn mening niet helemaal goed over. Toch is het samenspel tussen Sandler en Barrymore nog best aardig. Ik heb het alleen niet zo op films uit dit genre en merk dat ik zelfs met een film als deze me niet meer dan aardig kan vermaken.

avatar van Gang_Star
Sandler in een rol die niet eens verschrikkelijk irritant is. 50 first dates voelt dankzij het thema meer aan als een romantische komedie met een vleugje drama, maar weet het toch allemaal goed genoeg te brengen om toch terug te kunnen kijken op een film die voldoende is uitgewerkt. Vooral de bijdrage van Rob Schneider is erg leuk en zorgt zeker voor dat beetje extra.

Echt een super leuk film! Heb hem al 10x gezien maar blijft leuk. Sowieso ben ik wel fan van Drew Barrymore, die doet het altijd goed in dit soort films..
Normaal heb ik echt een hekel aan Adam Sandler en kijk liever geen films met hem omdat ik zijn "humor" heel erg dom vind. Maar in deze film heb ik mij daar geen moment aan gestoord..
Zeker tof om te kijken!