The Pursuit of Happyness (2006)

3,67

geregisseerd door Gabriele Muccino
met Will Smith, Jaden Smith en Thandie Newton

Christopher Gardner heeft problemen met zijn verkoopwerk en belandt met zijn zoontje op straat, nadat zijn vrouw hen heeft verlaten. Hij moet leven en zijn zoontje zien te verzorgen in de straten van San Francisco. Christopher blijft zoeken naar een baan totdat hij er eentje vindt bij een aandelenfirma. Het blijkt echter een onbetaalde stageplek met kans op een vaste baan. Het blijkt niet bepaald makkelijk je leven te verdelen tussen een aandelenfirma en een zwerversbestaan.

576 BERICHTEN 50 MENINGEN
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Erg genoten van deze film met Will Smith en zijn zoontje Jaden Smith in de hoofdrollen. Will Smith bewijst dat het een van de betere acteurs van deze tijd is door zijn adaptatievermogen op verschillende soorten films. Jaden speelt ook erg fijn in deze film.
De film zelf toont de contante sleur die blut zijn met zich meebrengt met daarbij een mooi onderhoudende vader-zoon relatie. Ondanks dat de film het waargebeurde verhaal volgt, vind ik het einde toch behoorlijk tegenvallen.

avatar van John Milton
Minder tenenkrommend dan ik vreesde. Is in ieder geval iets.

TMP
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Behoorlijke film, waarin The American Dream centraal staat. Door hard werken het vanuit een slechte uitgangspositie toch ver schoppen: dat lukt hier. Will Smith zet een aardige rol neer en vertolkt een sympathiek hoofdpersonage. Echt meeslepend wordt het echter nergens, vooral omdat het toch wel redelijk voorspelbaar is.

avatar van Imane10
Oh wauw, is het normaal dat ik zowat de hele film net traanogen zat. Ik ben normaal absoluut geen fan van Will. Maar die man weet het hier te brengen zeg!

avatar van Imane10
one day we're broke together, next day we're rich forever...

avatar van LikeMovies
Film vond ik indrukwekkend... Gebaseerd op ware gebeurtenissen. Na de film de extra's bekeken; na de uitleg waarom hier voor deze Italiaanse regisseur is gekozen, en voor het zoontje van Will, Jaden Smith, ging ik de film nog meer waarderen. Veel lof voor vader en zoon Smith!