Misconduct (2016)

Drama / Thriller

geregisseerd door Shintaro Shimosawa
met Josh Duhamel, Anthony Hopkins en Al Pacino

Een ambitieuze jonge advocaat (Josh Duhamel) neemt het op tegen een machtige en meedogenloze directeur (Anthony Hopkins) van een groot farmaceutisch bedrijf. Hij raakt echter al snel betrokken bij een geval van chantage, corruptie en een moordzaak waarin hij de hoofdverdachte is.

avatar van MH040
Pacino en Hopkins voor het eerst samen in een film, dat schept verwachtingen. Maar het verhaal klinkt niet bijster origineel.

avatar van Wataru
Ik zag zojuist de trailer en hoewel het verhaal niet erg origineel lijkt, moet ik zeggen dat het mij fantastisch lijkt om Al Pacino en Anthony Hopkins, twee van mijn favoriete acteurs, in dezelfde film te zien spelen.

De beginscènes van deze ingewikkelde, mysterieuze, melodramatische, film noirachtige kat en muis actiethriller, rond verraad, kidnapping en moord, beloofden het een en ander. Echter het script was niet bijster sterk, zodat er in het verhaal een veelvoud aan idiote wendingen zat, met logische plotgaten tot gevolg. Van de sterrencast vond ik enkel Josh Duhamel sterk spelen.

avatar van DreamTech
zo juist bekeken vond het een goeie thriller !!

avatar van schumacher
Middelmatig gedoe ze, der zat wel iets in dat wel, tis niet dat het slecht was maar met zoveel goeie acteurs had ik er veel meer van verwacht en ik heb al redelijk wat thrillers gezien maar deze behoort absoluut niet tot de top 20 van beste die ik al ooit heb gezien.

avatar van Left4Dead
Volledig losgeslagen verhaal.

avatar van Brabants
Deze film lijkt op papier over veel potentieel te beschikken maar in de praktijk is het een zeer infantiel script met kop noch staart. Erg jammer want het donker gevoel van de film is zeker voelbaar en van een getalenteerde cast is op z' n minst gezegd sprake. Het verhaal werd te complex gebracht en was behoorlijk onsamenhangend van aard. Ook was er spijtig genoeg geen chemie tussen Josh Duhamel en Alice Eve voelbaar.

avatar van Pastaman
Wat een wangedrocht heeft deze regisseur er van gemaakt met een dreamcast nog wel.

avatar van Pazmaster
Nou ik vond het zo slecht nog niet. Het lijkt in eerste instantie een standaard thriller maar gaandeweg wordt het wel wat mysterieuzer en spannender. Jammer dat het einde nogal gekunsteld is, en het gedeelte aan het eind met Pacino vond ik erg zwak. Aan het acteerwerk heeft het in elk geval niet gelegen, er wordt prima gespeeld. Al met al toch een vermakelijk filmpje waar ik me niet mee heb verveeld. ☆ ☆ ☆

avatar van bjerik76
helaas, ik heb de film afgezet na 40 minuten.

Vond het allemaal erg rommelig in elkaar zitten, ( wie is wat ( welk beroep)/ hoort bij wie, en was dit een scene in het heden of verleden ect waardoor ik afgehaakt ben, ook al werd er wel goed geacteerd.
Ik had het idee dat het een ingewikkelde lange film zou worden met juridische en medische termen, en daar was het te laat voor.

geef er dus geen stem voor, misschien zat ik ernaast.

avatar van filmkul
Matige thriller. Het eerste deel is nog redelijk, echter wel voorspelbaar en wat gemakkelijk. In het tweede deel vliegt de film uit de bocht. De film wordt geforceerd complex gemaakt, een breinbreker die geen breinbreker is. Het einde is zeer zwak. Duhamel is geen sterke acteur en blijft niet overeind tussen de grootmeesters Hopkins en Pacino. Tegenvaller. 2.0

avatar van Bacon
Hoe groot is de rol van Lee Byung Hun in deze film? In de trailer zie ik hem niet eens voorbij komen.

avatar van filmkul
Bacon schreef:

Een redelijke bijrol.

avatar van Collins
Weinig enerverende thriller. Geen nagelbijtende spanning. Geen vuurwerk. Wel lijzige dramatiek en navenante acteerprestaties.
Een slap verhaal dat nodeloos ingewikkeld en daardoor gekunsteld overkomt. Vermoeiend en totaal niet opwindend. Nee, de film is geen probaat middel tegen concentratiestoornis.
De paar aardige scenes met Byung-hun Lee tillen de film even uit de slepende flegmatieke cadans. De film ontsnapt op die momenten uit de grijze slaapverwekkende monotonie. Er ontstaat daadwerkelijk even spanning. Het is te kort en te weinig.
De andere castleden zorgen amper voor enige emotionele opvering. Duhamel overtuigt niet. Pacino en Hopkins vallen tegen. En Eve speelt de rol van koele blondine wel heel erg koel.

avatar van macrobody
Misconduct is een misbaksel geworden. Nogal onduidelijk verhaal en onduidelijke motieven. Gezien de namen in deze film had dit een topper moeten zijn, maar het is niet meer dan een redelijke B-film geworden. Zelfs de twist aan het einde is niet echt verrassend. Misschien wel een twist te veel.

Matige film waarin een advocaat informatie in handen krijgt tegen een groot, farmaceutisch bedrijf. De film begint op zich aardig, maar al gaandeweg wordt het plot te vol en zijn er simpelweg te veel wendingen om het ook maar geloofwaardig te houden. Maar de grootste vraag blijft toch wel wat zowel Al Pacino als Anthony Hopkins in deze film doen.

Het verhaal is in potentie best vermakelijk, maar zwaait alle kanten op en tegen het einde vliegt het flink uit de bocht. Daarnaast is het verhaal niet het enige zwakke in deze film; de dialogen zijn, zeker in het begin, erg matig. De cast weet zich geen houding te geven, Pacino (met vaag accent?) kan niets met zijn domme rol en op het einde kreg ik zelfs wat medelijden met hem zo knullig dat die scene was. Eve speelt haar rol apatisch wat alleen maar irritatie oproept, alleen Hopkins weet zich zoals altijd wel redelijk te redden.

avatar van hannes64
gauke schreef:

Godsamme Gauke, je haalt me de woorden uit de mond.
Precies `t zelfde.
Goeie film, met een aardig eind.

avatar van Noodless
Aardige cast waarin vooral Josh Duhamel overtuigend weet over te komen. De andere acteurs doen het hier gewoontjes. Het verhaal blijft boeiend tot het einde, maar heeft te veel plotwendingen om geloofwaardig over te komen. Het hangt allemaal losjes aan elkaar en teveel nadenken erover zou een mindere score opleveren. Zeker niet verveeld. 6,5/10

avatar van missl
Wat een geweldige cast maar wat een verkeerde uitwerking van een verhaaltje wat we toch al 1943583094 keer gezien hebben, maar dan net anders. En dat komt hier niet ten goede, de wendingen in het verhaal komen uit de lucht vallen. Iedereen speelt op de automatische piloot. Kom op Pacino en Hopkins, nou weer eens wat leuks!

avatar van snarfje5508
Sterke thriller, Pacino en Hopkins zoals je mag verwachten. Soms wel wat warrig maar zonder twijfel weer eens een echte voldoende .

avatar van DragQueen
Ondanks de grotendeels matige beoordelingen vond ik dit een uiterst goed wegkijkende thriller. Natuurlijk is het gebrachte verhaal niet bijster origineel, maar het steekt op zich prima in elkaar. De film heeft verder een uitstekend acterende cast te bieden, met o.a. zwaargewichten als Hopkins en Pacino. Vermakelijke film. 3,5 Ster.

Soms is het goed om eigenwijs te zijn en toch de film te kijken ondanks vernietigende kritieken.
Ik vond "Misconduct" een prima thriller.
Dit is uiteraard mede te danken aan de ijzersterke cast zoals Pacino en Hopkins.
Maar ook Josh Duhamel die eigenlijk de voornaamste hoofdrol heeft in deze misdaad thriller houdt zich goed staande tussen de grote namen.
"Misconduct" is simpelweg een goed onderhoudend verhaal die de spanning goed weet vast te houden. Het laatste slot akkoord is zelfs enigzins verrassend.
Prima film, blij dat ik hem toch gekeken heb.

avatar van Sergio Leone
Vrij slecht.

Sowieso een enorm rommeltje. Spanning tracht opgebouwd te worden door lukraak wat scènes te knippen en te plakken zodat het inventief lijkt. Maar het enige wat het oplevert is een ding wat één en al besluiteloosheid en knulligheid uitstraalt.

Josh Duhamel bakt er ook echt niks van. Anthony Hopkins en zeker Al Pacino nog eens zien is wel leuk, maar het is natuurlijk gewoon zonde dat ze in dit soort ondingen present tekenen.

Snelle hap, maar weinig genietbaar.

avatar van Bacchero
Het eerste uur is nog vrij boeiend en spannend maar hierna komt er een ommekeer waardoor de film voor mij heel wat punten verliest. Het plot is me, gezien de opbouw van de film, iets te ver gezocht. Josh Duhamel bind ik vrij aardig spelen maar Al Pacino steelt hier wel de show. Hopkins lijkt me niet in zijn doen. Al bij al een vrij matige thriller gezien de cast...

avatar van Rob Arbouw
jeetje wat 'n slap gedoe aan het einde..

avatar van RoyDeSmet
Voor een film met Anthony Hopkins én Al Pacino lijkt deze misschien wel een erg lage score te krijgen. Ik denk dat dat eigenlijk komt omdat deze twee grootheden in feite slechts een bijrol spelen in de film, en filmkijkers iets anders verwachten. Al met al is dit namelijk best een vermakelijke detective-thriller; toegegeven, het verhaal is een beetje all over the place en, ja, rommelig, maar het is zeker geen slechte film en als je niet teveel van Hopkins en Al Pacino verwacht is dit gewoon prima om je vrije avond mee om te krijgen.