• 8.260.912 stemmen

Met onder meer: Anthony Hopkins, Abbie Cornish en Jeffrey Dean Morgan

Releasedatum: 26 november 2015

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Plot Solace

"A serial killer who can see your future, a psychic who can save it"

John Clancy (Anthony Hopkins) is een gepensioneerde helderziende misdaadanalist. Wanneer een FBI-agent (Jeffrey Dean Morgan) en zijn partner (Abbie Cornish) te maken krijgt met een reeks bizarre moorden wordt Clancy erbij geroepen om te helpen bij het oplossen van de zaak en de seriemoordenaar te vinden.

imageimageimageimageimageimage

Linus Harp

avatar van frans123

frans123

Decec schreef:

Een goede misdaad/drama/mysterie/thriller film...

Spannend verhaal...

Prima acteerwerk...

Wel een bekende acteurs Anthony Hopkins, Jeffrey Dean Morgan en

Colin Farrell spelen goed...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Schrijf nou eens iets over de film ipv Dolby en breedbeeld...

avatar van snarfje5508

snarfje5508

Je moet er van houden maar Hopkins blijft een fenomeen. Bijzondere film, zeker de moeite waard.

avatar van Pollypeachum1

Pollypeachum1

Slechte film met b-acteurs die het zelfs in een soap niet goed zouden doen.

avatar van PCTERN

PCTERN

Bovengemiddelde film over een seriemoordenaar met Hopkins een keer in een good guy rol. Colin Farrell doet het wat minder als de bad guy, ik denk ook niet de meest optimale casting.

Verhaal is aangenaam qua tempo en verhaallijn maar blinkt niet uit in spanning en visualisatie.

Film kijkt lekker weg en is zeker bovengemiddeld goed. Heb een groot aantal slechtere films in dit genre gezien.

avatar van John Kay

John Kay

Leuke film. Hopkins briljant acteur. Had een sterker plot verwacht. Farrell als verdachte niet zo sterk. Niet om acteurprestaties maar als type. Kleine twist aan het einde met betrekking tot de dochter van Hopkins.

avatar van Eefyeah

Eefyeah

Superspannende film!

avatar van Alathir

Alathir

Eigenlijk vrij goed. In het begin stoorde ik me een beetje aan de snelle montage, beetje overbodig veel knip-en plakwerk voor mensen die in een vergaderzaal zitten te converseren. De keuze van de verschillende shots vond ik dus niet altijd gerechtvaardigd, maar hoe verder de film vordert hoe interessanter het visuele ook wel oogt. Zeer leuke close-ups en zelfs freezen van de tijd met onder meer een flesje melk en een krant die in de lucht hangt.

Het verhaal vond ik bovendien ook best goed met een origineel idee. Het mist hier en daar wat spanning, maar mijn interesse verloor het niet. Wat ik fijn had gevonden was dat er verschillende ziektes explicieter werden uitgelegd, eventueel ziektes die een normale kijker niet eens kent. Het hoeft niet altijd kanker te zijn waarop de focus moet liggen. Elke ziekte verdient aandacht en dan leer je er als filmkijker ook weer wat mee bij.

De muziek is op verschillende vlakken echt wel vet moet ik zeggen. Hopkins doet het zoals altijd prima, Jeffrey Dean Morgan kan je moeilijk losdenken als Negan maar hij slaagt er wel in. Abbie Cornish zag ik onlangs in Geostorm, rollen in de FBI liggen haar wel. Farrell vond ik een wat vreemde keuze en miste misschien wat achtergrond. Voor de acteerprestaties hoef je Solace op zich niet te kijken maar, de stijl, het verhaal en de soundtrack zijn bovengemiddeld.

Onderhond

Ach ja.

Weer een seriemoordenaar, ditmaal wat spannender gemaakt door een FBI agent die de toekomst kan zien. Volgens mij zijn er ook wel wat brakke series met hetzelfde uitgangspunt, zo geweldig boeiend is het allemaal niet. Het verloop van de film wordt er in ieder geval niet verrassender op.

Poyart is wel een meerwaarde. Hij weet het hier en daar toch net wat stijlvoller te maken, jammer dat het niet genoeg is om de film écht naar een hoger niveau te tillen. Mede dankzij Hopkins, die echt rampzalig is in z'n rol hier, maar ook Cornish is niet bepaald sterk.

Verhaaltje is verder ook aan de saaie kant. Een uur lang een FBI team dan dichter en dichter komt, dan de uiteindelijke stand-off. Eerlijk is eerlijk, het is ook zo m'n genre niet, maar het voegt erg weinig toe aan wat er reeds voor handen is.

avatar van david bohm

david bohm

Ondanks wat acteerkanonnen toch vooral losse flodders in deze battle tussen helderzienden, op zichzelf al een vrij stupide uitgangspunt. Het ziet er allemaal goed en flitsend uit in deze film en naar Abbie Cornish is het plezant kijken. Maar verder heb ik me weinig vermaakt met deze film.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Dit mag niet eens in de schaduw staan van The Silence of the Lambs, maar puur vanwege Hopkins nog enigszins te behappen. Soms heel slecht en raar camerawerk, alsof men tijdens het filmen de camera nog aan het instellen is. Verder nog nooit zo'n niet griezelige en ongeloofwaardige seriemoordenaar meegemaakt als Colin Farrell. Jeffrey Dean Morgan (Negan uit The Walking Dead) is wel even wennen, zo zonder zijn geliefde 'Lucille'. En waarom wordt aan het begin van de film de betekenis van het woord 'Solace' (soelaas) gegeven? Zo'n vreemd woord is dat toch niet? Of wordt dat in Engelstalige gebieden amper gebruikt? Wel een scherpe opmerking van Hopkins (paragnost) tegen Abbie Cornish die als psycholoog werkt voor de politie. Zij zegt misprijzend dat ze niks heeft met paragnosten en het paranormale en dat ze het ziet als puur bedrog. Kaatst Hopkins terug: 'Ik denk exact hetzelfde over psychiaters. Die zijn alleen op je geld uit. Geef ze één vinger en ze pakken je hele hand.' Zegt zij weer: 'Wie dat zegt, heeft nooit een goede ontmoet.' Zegt Hopkins weer: 'Sigmund Freud zei dat.'

avatar van flaphead

flaphead

Best een aardige thriller. Er zijn genoeg standaard dingen te tellen en het voelt zeker alsof we het allemaal al wel eens gezien hebben. Toch is de spanningsboog prima, Hopkins altijd fijn om naar te kijken, goed geschoten, een paar leuke visuele trucjes en je hebt een meer dan prima tussendoortje.

avatar van frans123

frans123

Baggerman schreef:

Nee hoor, nog springlevend...

Hhahaha ja...ik zag hem in Crossing Lines (suffe serie trouwens)

avatar van Daan258

Daan258

Behoorlijk sterk eerste uur maar daarna zakt de film als een kaarthuis in elkaar.

In het begin is er een goede spannende en mysterieuze sfeer die erg goed word neergezet. Na een uurtje kijken valt dit allemaal weg. Het begint wat rommelig te worden en voelde alles heel gehaast aan, super zonde.

Had zeker een betere film verwacht, vooral met zo'n cast.

avatar van boemboem27

boemboem27

Wederom een fantastische film van Anthony Hopkins.

Ook deze rol is echt op zijn lijf geschreven.

Dat mysterieuze en bedenkelijk kijkende Hopkins speelt deze rol met verve.

Goed verhaal die va de eerste minuut spannend is.

Echte aanrader..?

avatar van Diederik58

Diederik58

Geweldige film. Complex, spannend, mysterieus. Je moet er goed bijblijven.

De acteurs met Hopkins in de hoofdrol, doen het erg goed. Hopkins is beter in Silence of the Lambs. Maar dat hangt ook van de script af.

De camerabeelden zijn super. De slowmotion en dan weer de timelaps maken de tijdsfactor nog sterker.

De muziek vond ik ook goed.

avatar van Diederik58

Diederik58

Diederik58 schreef:

Geweldige film. Complex, spannend, mysterieus. Je moet er goed bijblijven.

De muziek vond ik ook goed.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Vrij degelijke film met prima acteerwerk. Vooral Hopkins weet er weer wat moois van te maken.

avatar van des1

des1

Au Au Auww, wat een gemankeerd script! Een hoop hoepla (onzin). Zondigt tegen het elementaire beginsel dat de hoofdrolspelers niet het verhaal voortstuwen, maar het vooropgezette scriptschema, met een vleugje Seven. Hopkins redt het nog enigszins, maar zijn mede acteurs zijn teveel bezig met acteren, iets te willen projectereen, en onder de indruk zijn van Hopkins. Een zeeeeeer matige FBI agente die vlak voor haar promotie aan Stanford zou zijn weggekaapt door de FBI, maar een bijna seksistisch simplistisch iemand neerzet. Ik heb het niet zo op Farrell; hij verkloot meer films met Farrell te spelen dan dat ie ze draagt. De film Bruges is de utizondering. Magere 2,5*

avatar van Black Math

Black Math

Aardig. Visueel ziet het er niet slecht uit en verder is er een aardige sfeer. Hopkins is ook altijd wel fijn om te zien. Het uitgangspunt is an sich ook wel leuk al is het idee van een helderziende detective natuurlijk verre van origineel. Het grootste probleem dat ik met deze film heb is dat het duidelijk voor de Amerikaanse markt gemaakt is. In Nederland hebben we niet zo'n probleem met euthanasie, maar in de VS heerst er wel een taboe op en dat voel je in deze film, wat enigszins vreemd aanvoelt als Nederlander zijnde. Niettemin leuk om eens gezien te hebben. 3*.