Backtrack (2015)

Australië
Thriller / Mystery

geregisseerd door Michael Petroni
met Adrien Brody, Sam Neill en Bruce Spence

Peter Bower is een klinisch psycholoog. Zijn leven verandert drastisch wanneer hij ontdekt dat al zijn patiënten in feite geesten zijn. Verder onderzoek leert hem dat ze allemaal op dezelfde dag gestorven zijn. Peter moet nu in zijn eigen verleden graven om een geheim dat hij al 20 jaar verborgen houdt het hoofd te bieden.

avatar van konynewortel
Goede Thriller/mystery met goed in elkaar gezet verhaal!

avatar van LOTR-lover
Backtrack heeft moeite om te kiezen tussen het zijn van een thriller met (goedkope) jumpscares of het zijn van een mystery waarbij 't meer om het verhaal gaat. Ik denk dat het een betere film was geweest als voor die laatste optie was gekozen.

Adrian Brody is een prima acteur, maar ook hij kan niet verhullen dat het verhaal van Backtrack vrij voorspelbaar en duizend in een dozijn is. Jammer, want er had echt meer in gezeten.

5/10 (IMDB)

avatar van SharonJoy
Verassend . Ik dacht eerst dat het een slap aftreksel was van The Sixth Sense. Maar viel dat even mee. Best aardig filmpje .

avatar van Daan258
Lekkere mysterie/thriller!

De film heeft een lekker tempo waardoor je er snel in zit.
Het verhaal weet gelijk wel te boeien en is met name bij de eerste helft best spannend. Hier en daar een geinige jumpscare en lekker mysterieus. Over het algemeen had het wel een stuk spannender gemogen want bij de 2e helft van de film zakt de spanning wel wat af.
Adrian Brody weet ook prima te acteren.

avatar van Left4Dead
Adrien Brody en Sam Neill, niet verkeerd natuurlijk. Dit samen met het verhaal dat mij sterk trok, de prent maar gaan kijken. Dit soort verhalen houd ik van, als dan het acteerwerk en de regie ook nog eens goed werk verrichten dan zit ik gekluisterd in mijn stoel.

En ja, dat lukt bij deze prent. Een heerlijke sfeer en goed acteerwerk,conservatieve opbouw maar zeker degelijk tot goed te noemen. Het doet je puzzelen, en daar is ze aardig goed in. Het houdt je aandacht erbij zonder verveling te doen opwekken. En het ontbreken van de verveling dicht ik het script en de cast toe.

De prent neemt zijn tijd, geen haastklus, en dat verdient dit verhaal. Misschien niet origineel maar in ieder geval wordt het verhaal goed opgebouwd en uitgewerkt. Dat hebben we menigmaal zien uiteenspatten bij veel soortgenoten door de jaren van overkill binnen het genre.

Na enig moment lijkt het dan allemaal uitgespeeld te zijn voor Peter, echter dan begint het allemaal. Peter moet in het reine komen met zijn verleden, hij zal erachter moeten komen wat hem achtervolgt. Twee uiterst verdrietige zaken in zijn leven brengen hem terug naar zijn jeugd, het puzzelen in het verhaal gaat over wat deze twee zaken nu precies met elkaar te maken hebben.

Leuk werk, niet hoogstaand maar goed uitgewerkt met een prima cast. Eigenlijk nergens iets op af te dingen wat mij betreft. Fijn prentje dat gemakkelijk wegkijkt maar wel je aandacht kan vasthouden.