Secret in Their Eyes (2015)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Spanje / Zuid-Korea
Misdaad / Drama

geregisseerd door Billy Ray
met Chiwetel Ejiofor, Nicole Kidman en Julia Roberts

Een hecht team van FBI onderzoekers, Ray (Chiwetel Ejiofor) en Jess (Julia Roberts), raakt verscheurd wanneer ze ontdekken dat de tienerdochter van Jess op brute en onverklaarbare wijze is vermoord. Dertien jaar later, na iedere dag obsessief op zoek te zijn naar de ongrijpbare moordenaar, heeft Ray eindelijk een nieuw spoor ontdekt waarvan hij zeker is dat hij de zaak kan oplossen. Niemand is echter voorbereid op hetgeen dat vervolgens zal gaan gebeuren.

avatar van mishad
En de Oscar voor meest nutteloze remake 2015 gaat naar…

helemaal eens met de meeste voorgaande berichten, het acteerwerk is geweldig....ook ,kidman is amazing, de flashbacks zijn soms verwarrend....

avatar van Titatiko
Leuke cast, maar matige remake. Had veel meer ingezeten. Het flashbackconcept slaat nergens op. Kan natuurlijk lang niet tippen aan het origineel: http://www.moviemeter.nl/fi...

keimpeS
Goed acteerwerk, voornamelijk van Julia Roberts & Chiwetel Ejiofor ! De film zelf viel mij niet tegen, ik had soms wel moeite met de switch van heden naar verleden. Het uiteindelijk plot van de film had ik wel een beetje verwacht en was niet echt een verrassing voor mij.

Op zich werd er goed geacteerd, maar het verhaal is wel erg verwarrende en traag, waardoor ik de gehele tijd het idee had dat de film nog moest losbarsten. Helaas is de film niet losgebarsten en blijft het voor mij een gemiddelde film.

avatar van Rodger
Ik vond de Spaans/Argentijnse(El Secreto de Sus Ojos ) versie toch echt wel beter als deze remake.
Het einde is verrassend, maar als je het origineel hebt gezien, dan weet je al hoe het af loopt.
2.5 **

avatar van arno74
Best wel meegevallen, al is dat misschien omdat mijn verwachtingen erg laag waren. Dat het een meesterwerk als het originele El Secreto de Sus Ojos (2009) niet kon evenaren was te verwachten. Op zich wel fijn dat het geen exacte kopie is geworden, de details uit het origineel zijn wel bewaard gebleven, maar worden iets anders ingevuld, soms komen die amper verder dan een knipoog naar het origineel. Minder leuk vond ik zelf dat het allemaal ontzettend wordt voorgekauwd, de diepgang en mysterie uit het origineel is nergens te bekennen. Zodra ook maar de minste vraagteken bij de kijker dreigt te ontstaan wordt in deze versie meteen naar een flashback gegrepen om even uit te leggen hoe het in elkaar zit. Ook de chemie tussen de personages ontbreekt volledig, alsmede de veel rijkere achtergrond. Daarnaast voelt de poging om het verhaal iets anders te laten verlopen soms wel nogal geforceerd aan, waardoor sommige scenes lastig te plaatsen zijn, zoals dat paardenrennen.

Deze remake is een sterk vereenvoudigde variant geworden op het origineel, het wordt soms net anders gebracht waardoor het niet vervelend is om beide films te zien, maar de kwaliteit, chemie, sfeer, acteerwerk en diepgang van het origineel is hier nergens te bekennen. Alleen Julia Roberts doet hier goed haar best om in haar personage op te gaan, en daar slaagt ze ook in, zij is de enige die echt weet te overtuigen. Voor Kidman lijkt acteren wel dagelijkse sleur geworden, of ze had er geen zin in of ze voelde zich te goed voor de film, hoe dan ook erg slecht. Ejiofor weet zelf ook nergens uit te blinken, maar dat lijkt me ook lastig als je filmpartner geen zin lijkt te hebben. De platonische liefde tussen hun personages kwam totaal niet van de grond.

Als losstaande film geef ik het een magere 3*, versus de 5* die ik het origineel gaf. Wie het origineel niet heeft gezien, en van meer complexiteit en diepgang houdt, kan ik alleen maar aanraden om dat wel te doen. Dat verhaal zit wat anders in elkaar dus is het niet heel erg als je de remake al hebt gezien.

avatar van cor1946
Traag en lang, het verhaal was goed en de acteurs waren goed. Ben geen fan van Nicole Kidman maar ze deed her aardig.

avatar van Noodless
Halverwege de film kwam ik pas tot de ontdekking dat ik dit verhaal ongeveer al eens had gezien. En inderdaad na wat peinzen kwam ik uiteindelijk bij de prachtige film El Secreto de Sus Ojos (2009). Het is geen exacte remake geworden. De rode draad is bewaard gebleven maar de regisseur heeft toch een aantal zaken een andere invulling gegeven. Voornaamste verschil is dat bij deze film het slachtoffer van een politieagente is. Toch kan deze film niet wedijveren met El Secreto de Sus Ojos waar het verhaal prachtig gedetailleerd wordt uitgesponnen met een uitstekende cast. Hier doet de cast het vrij aardig, maar de vonk is er niet. Nicole Kidman ziet er nog steeds goed uit en weet dit in een paar scènes leuk te brengen door heerlijk te paraderen met haar sexy outfit in het politiekantoor. Degelijk zonder meer. 6/10

avatar van IH88
Secret in Their Eyes

Een Amerikaanse versie van de schitterende Argentijnse film El Secreto de Sus Ojos, is dat een goed idee? Op zich is het verhaal goed vertaald naar een Amerikaanse setting maar de film mist de sfeer, de spanning en de chemie tussen de acteurs die de Argentijnse versie zo goed maakte. De stadionscene, de verhoorscene en de liftscene zitten ook in deze film maar vooral die laatste twee scènes zijn een stuk minder.

Wat ik wel sterk vond aan de Amerikaanse versie is dat de vermoorde vrouw in flashbacks terugkomt zodat je ook echt een band met haar kan opbouwen, en het verdriet wordt wat meer invoelbaar gemaakt. Ejiofor en vooral Julia Roberts zijn geweldig en Roberts verdient alle credits want ze is onherkenbaar "lelijk" en ze ziet er echt grauw en terneergeslagen uit. Kidman is een stuk minder en haar chemie met Ejifor is een lachertje vergeleken met de constante spanning die er heerste tussen Villamil en Darin. Secret in Their Eyes voelt aan alsof je Messi live hebt zien voetballen in Barcelona en het de weken daarna weer moet doen met de dertien in een dozijn rechtsbuiten van een willekeurige eredivisieclub...

Aardige film waarin een FBI-agent onderzoek doet naar de moord op de dochter van zijn collega. Een Amerikaanse remake van El Secreto de Sus Ojos waarbij, naast een aantal andere kleine wijzigingen, het verhaal ook naar Amerika is verplaatst. Onderhoudend gemonteerd vanwege de twee verschillende tijden waarin het verhaal zich afspeelt. Zeker geen slechte film, maar qua sfeer haalt deze het niet bij het origineel.

Zeer goed verhaal en een verrassend einde! Laatste 5 minuten met open mond gekeken!
In het midden wellicht wat traag maar al met al een film die in je hoofd blijft zitten!

avatar van K. V.
Blijkbaar is dit een remake, maar 'k kon me er toch niet zo veel meer van herinneren.
'k vond het geen misse film, alleen mocht hij qua tempo toch iets hoger geweest zijn. Gelukkig maakte het einde veel goed.
De cast deed het niet slecht, maar had er misschien toch nog iets meer van verwacht.
Toch wel het bekijken waard.

avatar van Boneka
Ik vind het origineel vreselijk slecht en behoorlijk irritant. Dus deze kan nooit slechter zijn. Echter nog niet gezien.

avatar van DjFrankie
Idd goed einde, wel vermakelijk maar zal niet lang bijblijven.

Redelijk goed misdaaddrama, al is Captain Phillips van dezelfde schrijver wel stukken beter !!
Ook van deze cast heb ik al veel beter gezien, maar dat wil dus niet zeggen dat deze film het bekijken niet waard is, integendeel, door de cast alleen al is hij het bekijken meer dan waard.
Het heeft me wel kunnen boeien allemaal, maar een topper is deze film dus niet !!

avatar van arno74
Tarkus schreef:
Billy Ray is niet de "echte" schrijver, dat zijn de andere twee die IMDb vermeldt, dit is namelijk een remake van hun oscarwinnende film El Secreto de Sus Ojos (2009) (5*) en die is stukken beter dan deze Hollywoodremake. Ook Captain Phillips (2013) (5*) is niet van hem maar van de echte Captain Phillips: Richard Phillips .

Ik was niet bovenmatig gecharmeerd van het origineel. Enkele knullige karakters gooiden roet in het eten, waar het switchen tussen heden en verleden ook niet altijd lekker liep. Dat is hier allemaal beter voor mekaar. Toch is het niet meer dan een herhalingsoefening, alleen dan in het Engels. Dit maakt het niet een mindere film maar iets toevoegen doet het ook niet. Behalve dat er meer mensen bereikt worden wellicht.

Matige film met een erg lelijke Roberts......Er zit geen opbouw van spanning in. Gewoon eerste kwartier kijken en het laatste kwartier. Wat daar tussen gebeurt is oninteressant.

avatar van Toontje G
Het is wel wat aan de trage kant, goed verhaal, verassend einde. De volgende keer mag mevrouw Roberts even langs de make up want die zag er niet uit.

Een remake kan aardig zijn.
Bijvoorbeeld als met moderne filmtechnieken een oude film in een nieuw jasje gestoken wordt.
Daar is hier helemaal geen sprake van.Deze film voegt helemaal niets toe en is ook nog eens veel slechter als het origineel ondanks de sterrencast.
een halve ster omdat dit zo'n nutteloze remake is.

avatar van De Knip
Toontje G schreef:

Dat was ook de bedoeling, he? En met het grijze baardje van Ray kon je juist het verschil in tijd beter onderscheiden.

avatar van blu
blu
Matige film.
Soms lastig te ontdekken of iets in het heden of verleden speelde.

avatar van Apate
Wat een schaamteloze remake van El secreto de sus ojos.
Billy Ray en Roberts moeten zich schamen.

Overbodige film

avatar van coendpl
Zijn de meningen zo (relatief) negatief omdat dit een remake is?
Ik ken de originele film niet en heb deze een aantal keer gezien. Vind het een heerlijke en spannende thriller met een sterk verhaal en sterke cast. 3,5 / 4 *

avatar van Pim1993
Heel traag... maar dan ook heeeeeeel traag. Wel de moeite waard. Knap hoe je toch elke keer net op tijd de prikkel krijgt waardoor je weer terugvalt in het verhaal en doorkijkt. Het hoort alleen niet zo te zijn dat je telkens afdwaalt, daar 'scoort' ie wat mij betreft flinke minpunten mee.

Acteerwerk is ijzersterk. Formidabele cast. Ik heb wel genoten, maar hoef hem absoluut nooit weer te zien.

Op zich wel een goeie film maar kan iemand mij helpen?
Marzin is dus de killer, die ze aan het verhoren zijn? die laten ze vrij en 13 jaar later denken ze dat Marzin, Beckwith is? Maar dat kan niet want Marzin zit bij Jess opgesloten? Ik vond het een beetje verwarrend.......
Ik heb het origineel ook niet gezien en ik vond dit toch best spannend en prima gecast.

Pim1993 coendpl De Knip

avatar van Pim1993
Doom4 schreef:
Op zich wel een goeie film maar kan iemand mij helpen?

Pim1993 coendpl De Knip

Nee Beckwith is gewoon een straatschoffie met een strafblad. Ze lijken wel op elkaar en worden door dezelfde acteur gespeeld. Maar Marzin zit dus al die tijd vast bij Jess.

Pim1993 ja precies.... maar het klopt wel dat er 13 jaar tussen beide personages zit? Want anders begrijp ik niet waarom ze uberhaupt denken waarom die beckwith Marzin is..... Ik vond het namelijk overkomen op de manier hoe ze het gefilmd hebben alsof de scenes met beide personages in dezelfde tijd afspeelde....

Sorry hoor wat een saaie film zeg.
Totaal geen tempo en wordt nergens echt spannend. Zonde van je avond

avatar van Daan258
Er had wat meer tempo in de film gemogen maar alsnog wist het niet te vervelen.
Het verhaal is gewoon oké en de cast doet het prima. De speelduur had zeker wel wat korter gemogen maar leuk om een keer gezien te hebben.