Secret in Their Eyes (2015)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Spanje / Zuid-Korea
Misdaad / Drama

geregisseerd door Billy Ray
met Chiwetel Ejiofor, Nicole Kidman en Julia Roberts

Een hecht team van FBI onderzoekers, Ray (Chiwetel Ejiofor) en Jess (Julia Roberts), raakt verscheurd wanneer ze ontdekken dat de tienerdochter van Jess op brute en onverklaarbare wijze is vermoord. Dertien jaar later, na iedere dag obsessief op zoek te zijn naar de ongrijpbare moordenaar, heeft Ray eindelijk een nieuw spoor ontdekt waarvan hij zeker is dat hij de zaak kan oplossen. Niemand is echter voorbereid op hetgeen dat vervolgens zal gaan gebeuren.

Sorry hoor wat een saaie film zeg.
Totaal geen tempo en wordt nergens echt spannend. Zonde van je avond

avatar van Daan258
Er had wat meer tempo in de film gemogen maar alsnog wist het niet te vervelen.
Het verhaal is gewoon oké en de cast doet het prima. De speelduur had zeker wel wat korter gemogen maar leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van Captain Pervert
Ietwat nietszeggende film die voortkabbelt en op het laatst nog een aardige twist heeft. De voornaamste verdienste is dat ze Julia Roberts zonder makeup voor de camera hebben gekregen. Die heeft al jaren geen noemenswaardige film meer gemaakt en leent zich enkel nog voor parfum-reclames van dure Franse merken, waarin ze logischerwijs helemaal volgeplamuurd te zien is, nog breder grijnzend dan die kat uit Alice in Wonderland.
3 sterren

Ik vond het een fijne film, vooral door het te gekke acteerwerk. Zeker een keer kijken als je een wat rustigere thriller aan kan!

Wat mij het meest is bij gebleven de scene dat ze haar vinden klopt niet, ze lag met haar gezicht naar beneden, maar nog voor hij in de container kijkt schrikt hij al

avatar van BlueJudaskiss
Ai, ik vond 'm érg goed totdat ik las dat het een re-make was van een Argentijnse hit die ik jaren geleden wel heb gezien maar die me blijkbaar niet is bijgebleven. Haalt toch net dat beetje glans weg. Jammer, want ik vond de film erg stijlvol en Eijofor, Kidman en Roberts zijn een gouden trio. Re-make of niet: erg spannend!

avatar van des1
WtF is Billy Ray dat ie zo'n sterrencast behoorlijk matig geregisseerd zo liet ronddolen in een verhaal? Dat had met meer beklemming gekund en veel minder 2D. Geen van de relaries kwam zo uit de verf. Kidman bleef een popje en Roberts de gekwelde. Opvallende rol van de bad guy in het verhaal. Ontknoping kwam er als bijna een afterthought dan toch snel achteraan... waar ik weer niks van geloof omdat mensen zo niet in mekaar zitten (zie de Nicky Verstappen zaak).

een wat easy going thriller deze. weet tot het einde te boeien. Alleen dat lovestory gedoe tussen Kidman en Ejiofor vond ik totaal geen toegevoegde waarde hebben. al met al wel een voldoende. 3*