The Irishman (2019)

Biografie / Misdaad

geregisseerd door Martin Scorsese
met Robert De Niro, Al Pacino en Joe Pesci

'The Irishman' volgt het waargebeurde verhaal van Frank Sheeran (Robert De Niro). Frank is een WWll-veteraan die uitgroeit tot een gerenommeerde huurmoordenaar. Hij zou volgens geruchten een rol hebben gespeeld in de verdwijning van vakbondsleider Jimmy Hoffa (Al Pacino).

avatar van Uier
Kosten zitten al op 175 miljoen. Netflix heeft een geldboompje in de tuin staan.
Nietemin, veel zin hierin!

avatar van xgogax
Uier schreef:
Nietemin, veel zin hierin!
Slaat nergens op . Volgens mij is deze film nu al mislukt omdat de kosten veel te hoog zijn ...

avatar van Iron Maiden
xgogax schreef:

Mislukt is de film pas als die tegenvalt.

avatar van xgogax
Iron Maiden schreef:

Mislukt is de film pas als die tegenvalt.
Waarom zou een film in hemelsnaam zoveel moeten kosten ? Ik heb geen zin om met jou in discussie te gaan omdat ik geen interesse heb om een discussie te voeren met iemand die weinig verstand heeft van cinema . Het heeft geen zin en is pure tijdverspilling ...

xgogax

Wat een arrogantie en een bekrompenheid in zo'n klein stukje!
Je kunt niet op voorhand suggeren dat een film niet goed is alleen omdat er zoveel geld aan besteed is. Dat noem je kortzichtig!

By the way. De kosten voor "public enemy" waren rond de 100.000.000!
En die film staat in je top 10.
Dus eigenlijk is mijn vraag aan jou hoeveel mag een film volgens jou kosten zodat die nog goed kan zijn en jij niet al gelijk de mening hebt dat die film waarschijnlijk niet goed is?

Ik heb echt hoge verwachtingen van deze film! Ik hoop weer een meesterwerk met Al Pacino en De Niro te zien. Met die 2, schrijver van Schrinders List en de regisseur van The Departed en Wolf en Wall street moet dit echt een topfilm worden!

Die Scorsese.

Hoogbejaarde knar aan het eind van zijn carrière, afstevende op de definitieve ontknoping van zijn algeheel bestaan.

Toch nog maar even nu het nog kan dit pareltje eruit draaiend.

Je kan wel stellen dat ik het niet kan bevatten.

Het maar niet wil snappen.

De aantrekking, het bestaansrecht van dit project.

Wat überhaupt het glorieuze aan een stel grafjakkende droeftoeters oftewel diep tragische troep achterlatende poepmisdadigers.

Daadwerkelijk bestaand, naar het schijnt.

Dingen die gebeuren.

Je neef doorzeefd door de primaten van de mocro marokhanen.

Zoals je ze wel eens hoort, de verwilderd betichtende berichten van bepaalde losgeslagen verhalen.

Terwijl ze eigenlijk jou moesten hebben.

Onhebbelijke marktkooplui diepgaande kosmische aspecten hanterend welke tot op heden niemand ook maar enigszins ooit heeft kunnen verklaren.

Behalve zij dan.

Te verregaand mentaal incapabel om ooit iets van enig zinnige aard te bedenken of ook maar eens fatsoenlijk vanuit de doppen naarbuiten te gapen.

Maar wat dat betreft blijkbaar wel in staat tot dergelijke conclusies te komen.

Niet iets om te verheerlijken.

Volgens mij.

Daarnaast alles maar dan ook alles tot aan de titel al eens gedaan.

De acteurs alleen al bij voorbaat afgezaagd.

Snap niet dat hij niet eens iets anders gaat doen.

Op dit punt in zijn leven, die Scorsese.

avatar van baspls
Confusie schreef:
Die Scorsese.

Toch nog maar even nu het nog kan dit pareltje eruit draaiend.

Je kan wel stellen dat ik het niet kan bevatten.
(....)

Je gebruikt een beetje teveel enters in je bericht... Het is me ook niet helemaal duidelijk of je nou een soort gedicht aan het schrijven bent of een opmerking over deze film...

Scorsese is een van de weinige filmmakers van zijn generatie die nog steeds af en toe een meesterwerkje weet af te leveren. Ik kijk dan ook heel erg uit naar zijn nieuwe project.

Je trekt in je verhaal een hoop verkeerde conclusies. Scorsese verheerlijkt misdaad helemaal niet. Een film als Goodfellas is juist een goed voorbeeld van een waarschuwing. Het loopt altijd verkeerd af en je hebt geen echte vrienden, dat maken die films wel duidelijk. Het is wel heel interessant om een film te maken over dat wereldje, zeker als dat met acteurs als Robert De Niro en Al Pacino gedaan wordt.

Een spraakmakende zaak, een groots regisseur en een aantal zeer bekende acteurs... Zo moeilijk is het toch niet om te snappen waarom "marktkooplui" dat uit willen brengen? Vind ook dat je nogal vreemde en extreme termen gebruikt in je betoog...

Kurkdroge respons.

Bas, please.

Denk dat het weinig soelaas biedt wanneer we mijlenver verwijderd van enig gelijkende lijn langs elkaar heen beginnen te berichten zoals vermoedelijk wel op de loer ligt wanneer je al niet snapt waar ik met ‘marktkooplui’ op doel.

Terwijl dat volgens mij toch echt slechts een kwestie van begrijpend lezen mag heten.

Vind de films van Scorsese dus helemaal niet voor ‘waarschuwing’ doorgaan en een film als Goodfellas wel degelijk niets meer dan een romantisering van het geheel en bovendien een in mijn optiek onverdiende kans voor een zekere mafiamaat om een lucratief slaatje te slaan uit zijn misdadige memoires.

Een film waar dit wel duidelijk van gesteld zou kunnen worden is Scarface.

Maar dan nog weet dat niet te voorkomen dat Montana uitgroeit tot cultheld en rolmodel, en slaagt het er niet in te bewerkstelligen dat er geen interviews ten tonele verschijnen met rappers die stellen zich verwant te voelen met zijn ‘dirt to dollars’ verhaal en voor het gemak de afloop maar even geheel buiten beschouwing laten.

Mensen zien toch wel wat ze willen zien.

En naar mijn idee is het verhaal van deze man dus zeker niet iets dat er om schreeuwt in geuren en kleuren verteld te worden.

En durf ik er met het oog op een zekere naargeestige invloed op massale schaal zelfs enkele morele vraagtekens bij te zetten, inderdaad.

avatar van baspls
Confusie schreef:
Kurkdroge respons.

Bas, please.

Ik vind een toppunt van ironie dat je mij kurkdroog noemt, gezien de curieuze manier waarop je je reacties verwoord. Ik vind het vrij zinloos om verder met je in discussie te gaan als je op zo'n vreemde manier blijft schrijven en overduidelijk de films van Scorsese niet begrepen hebt.

avatar van Confusie
Toppunt of niet, irrelevantie van aangedragen ironie, de bodem bezwarend in het diepe, denk toch dat maar weinigen kunnen tippen aan het kille, zakelijke toontje waarmee je mij meent tegemoet te moeten treden.

Ik zou haast niet beter weten dan dat hier een robot spreekt, de blozende beeltenis voerend van een jongen.

Welke ik nu tegen elke wil of dank in bovenop mijn dak krijg te verdragen.

Want wat je ook van mijn opmaak wil vinden of beweren, denk toch dat niemand zal kunnen ontkennen dat het in ieder geval een stuk meer bruist dan de grauwgrijze waas waarmee jij een willekeurige situatie klaarblijkelijk mogelijkerwijs gadeslaand zou willen benaderen.

Of ik de films wel of niet begrepen heb daarnaast doet dus niet echt ter zake zoals ik al stelde, het gaat om de manier waarop deze door het publiek worden onthaald.

De stelling dat de films als kritisch jegens criminaliteit zouden moeten gelden en Scorsese zelfs beoogt een bepaalde sociale taak te vervullen bestempel ik daarmee als zijnde volkomen ongebreideld absurd en uitermate losgeslagen.

Ook deze keer treffen wij hoogstwaarschijnlijk de hitsige vertelstem welke het geheel overkoepelt alsof er ik weet niet wat voor stuk sensatie uit de doeken wordt gedaan.

En ik besef heus wel dat het pissen tegen de wind in is, een visie verkondigen als deze.

Ook al riekt het voor mij heden ten dage allemaal bij voorbaat naar oververzadiging, geen eind aan de zucht naar dit soort verhalen, om de een of andere reden.

Escobar dit, Escobar dat.

Mensen vinden het prachtig.

Heb ik ‘m al lang en breed afgekapt.

Opdoeken, afknijpen.

En nou wegwezen asjeblief.

avatar van John Milton
Dafuq...

avatar van de grunt
Confusie ben jij het neefje van Gerrit Komrij

avatar van Confusie
Dank voor het compliment maar ik stel voor dat we niet al te veel van het hoofdonderwerp afdwalen.

Hoe het ook zij, versieringen of geen versieringen, mijn punt is volgens mij voldoende helder verder.

avatar van Uier
Zo helder als teer. Maar doe aub geen moeite meer om het te verdunnen.

avatar van Confusie
We wachten het rustig af voor nu.

Zal ‘m in ieder geval tegen die tijd wel een eerlijk kansje geven.

Best benieuwd inmiddels dus misschien kijk ik er ondanks alles zelfs stiekem best een tikkeltje naar uit, al zie ik er tegelijkertijd ook wel weer tegenop om wederom Pacino en De Niro samen in een film te treffen.

Volgens mij ook al wel genoeg gedaan inmiddels.

Over herhalingstrucjes en genre clichés gesproken.

Maar neemt hoe dan ook allemaal niet weg dat ik er altijd voor open sta om mij te laten verrassen.

avatar van Film Fan
Ik ben reuze benieuwd naar deze film. De combinatie van regisseur en acteurs heeft in het verleden bewezen dat er top amusement aan komt. Heerlijk ik kan niet wachten.