The Irishman (2019)

Biografie / Misdaad

geregisseerd door Martin Scorsese
met Robert De Niro, Al Pacino en Joe Pesci

'The Irishman' volgt het waargebeurde verhaal van Frank Sheeran (Robert De Niro). Frank is een veteraan van de Tweede Wereldoorlog die uitgroeit tot een gerenommeerde huurmoordenaar. Hij zou volgens geruchten een rol hebben gespeeld in de verdwijning van vakbondsleider Jimmy Hoffa (Al Pacino).

• Vanaf 14 november in de bioscoop

In Film > Nieuws > The Irishman (2019):

Bij Martin Scorsese:

Al Pacino and Joe Pesci Rumored To Be Joining Robert De Niro in Martin Scorsese's 'The Irishman' – /Film

Dit is het beste nieuws wat ik in tijden gehoord heb!

Nomak
Dit is inderdaad wel nieuws om vrolijk van te worden.
En daarna zou er dus een film komen met Benicio Del Toro, Daniel Day-Lewis en Gabriel Garcia Bernal.

Met dat soort acteurs kan je haast geen slechte film maken. Eindelijk weer eens films van Scorsese waar ik echt naar uitkijk.

avatar van yeyo
Heeft hij Di Caprio dan eindelijk gedumpt?

avatar van chevy93
Toch niet weer zo'n maffiafilm?
Als het maar geen tweede Expendables wordt.

avatar van yeyo
Ik betwijfel het dat Scorsese de komische/nostalgische tour op zal gaan. Ik hoop eerlijk gezegd vooral dat hij de nadruk eerder legt op drama dan op misdaad. Zijn sterkste films vind ik nog altijd de complexe karakterstudies van 'social misfits' (Taxi Driver, King of Comedy, Mean Steets en in mindere mate Raging Bull.

Zijn films met Di Caprio vond ik eigenlijk alle 4 behoorlijk tegenvallen.

chevy93 schreef:
Toch niet weer zo'n maffiafilm?
Als het maar geen tweede Expendables wordt.

Expendables en Maffiafilms hebben niks met elkaar te maken! Of bedoel je The Departed?

avatar van yeyo
Hij doelt volgens mij op het reünie gebeuren.

avatar van wimnoot
Oh ja, dat kan natuurlijk ook. Het verhaal van "The Irishman " over een huurmoordenaar voor de maffia klink aantrekkelijk genoeg, dat gaat de film maken of niet. Of de motivatie om die mannen weer bij elkaar te brengen een reunie zal zijn, maakt voor de film toch niet uit?

avatar van yeyo
Nee integendeel, ik ben blij dat De Niro, Pesci en Pacino nog eens een degelijke rol krijgen. Aangename verademing tussen Meet The..weet ik veel wat en flauwe politiethrillers met 50 Cent.

avatar van fappie
De Niro schijnt nog wel redelijk op dreef te zijn in Everybody´s Fine en Pacino zou weer helemaal geweldig zijn in You don´t know Jack. Heb ze beiden nog niet gezien, dus echt oordelen kan ik ook niet.

Het lijkt me daarnaast wel weer vet om een Scorsese met De Niro te zien. Na Mean Streets, Taxi Driver, Raging Bull, King of Comedy, Goodfellas, Cape Fear, Casino etc.. Gaat helemaal goedkomen!

Dicaprio vond ik overigens zeker niet slecht in Shutter Island.

fappie schreef:

De tweede heb ik niet gezien, maar Everybody's Fine vond ik enorm matig. Ook De Niro speelt allesbehalve opmerkelijk en zijn prestatie verbleekt naast die van Marcello Mastroianni in het origineel.
fappie schreef:
Dicaprio vond ik overigens zeker niet slecht in Shutter Island.

Slecht is veel gezegd, ik vond hem gewoon erg saai. Di Caprio speelt de laatste jaren gewoon echt op automatische piloot: beetje stuurs en indringend kijken heel de tijd vind ik niet bepaald een bewonderenswaardige acteerprestatie.

avatar van chevy93
DiCaprio is gewoon net zoals Hanks. Hate him or love him.

avatar van yeyo
Met die uitspraak kun je natuurlijk altijd elke vorm van kritiek weerleggen. Di Caprio staat overigens helemaal niet zo laag in mijn achting, in zijn vroegere rollen (The Basketball Diaries, What's Eating Gilbert Grape) vond ik hem zelfs subliem.

avatar van fappie
Mwoah, ik vond hem in Shutter Island niet op de automatische piloot spelen. Hij kwam voor mij wel erg overtuigend over en zette de rol prachtig en geloofwaardig neer. What's Eating Gilbert Grape ga ik binnenkort nog bekijken overigens.
yeyo schreef:

O ok, zou goed kunnen hoor . Heb hem zelf nog niet gezien.

avatar van fappie
Moet er nog even op terugkomen. Pacino is echt weer geweldig in You Don´t Know Jack.

yeyo schreef:
Met die uitspraak kun je natuurlijk altijd elke vorm van kritiek weerleggen.
Op beide acteurs wordt (vaak) de kritiek geleverd dat het eentonige acteurs zijn.

chevy93 schreef:
(vaak) de kritiek geleverd dat het eentonige acteurs zijn.

Over Tom Hanks zul je mij inderdaad bitter weinig positiefs horen zeggen. Maar Di Caprio heeft zich al als veelzijdig acteur laten bewezen. Het is echter spijtig dat hij tegenwoordig alleen zo een 'standaard' rollen krijgt. Daar kan hij zelf natuurlijk ook weinig aan doen..

Daar ben ik het niet mee eens, ik vind acteurs zeker voor een belangrijke mate, verantwoordelijk voor de rol die ze aannemen. Zeker een grote ster als Di Caprio. Als je vindt dat hij niet veelzijdig genoege rollen heeft, betekent het eigenlijk gewoon dat ie of selectiever moet zijn of de verkeerde rollen uitkiest. Het is ook onzin dat ie alleen 'standaardrollen krijgt'. Hij heeft het tot op zekere hoogte voor het uitzoeken.

Persoonlijk vind ik hem, best aardig. Zijn samenwerkingen met Scorsese zijn niet onaardig, maar groots vind ik hem ook allerminst.

avatar van moviemafketel
Gaaf om te lezen dat The Irishman gemaakt gaat worden door Scorsese met Al Pacino, Robert de Niro en Joe Pesci, mijn filmhelden.

Zie hier

avatar van moviemafketel
Er zijn ook zoveel topics
Moet er een slot op? Lijkt me namelijk wel leuk om puur over deze film te discussiëren en niet over Scorsese.

avatar van moviemafketel
Is dit op precies hetzelfde gebaseerd?

OK, we verplaatsen de discussie tzt toch naar de film.

avatar van Mug
Mug
moviemafketel schreef:
Is dit op precies hetzelfde gebaseerd?

neen.....

avatar van doncorleone
Jammer dat het niet op schiet met deze film. Heeft Scorsese te veel projecten lopen?

Ik las dat Harvey Keitel waarschijnlijk ook mee zal doen.
Als ze nog een rolletje voor Nickelson en Hoffman kunnen maken dan is mijn droom cast helemaal compleet.

Maar eh.. staat er al iets gepland?

avatar van Vdk_Movie
Wanneer starten de opnames van deze film? Ben hier namelijk heel erg benieuwd naar!

Vdk_Movie schreef:

Dat is helaas nog niet bekend.
"a date for the project is uncertain."
bron: Wikipedia

The Irishman (????/I) - imdb.com "In Development"

avatar van Vdk_Movie
kappeuter schreef:

Dat is helaas nog niet bekend.
"a date for the project is uncertain."
bron: Wikipedia

The Irishman (????/I) - imdb.com "In Development"

Hoop echt dat ze snel met de opnamens beginnen, die cast maakt het zo verleidelijk!

Robert De Niro, Joe Pesci And Al Pacino Will Star In New Film - unilad.co.uk

The film, which will be called I Heard You Paint Houses, is set for filming next year, and is based on a book by author Charles Brandt called I Heard You Paint Houses: The Story Of The Biggest Mob Hit In History.

It is thought that De Niro will play the starring role, taking on the main character of notorious hitman Frank ‘the Irishman’ Sheeran.

Dit is blijkbaar dezelfde film als de al eerder aangekondigde The Irishman.