Righteous Kill (2008)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Jon Avnet
met Al Pacino, Robert De Niro en 50 Cent

Twee ervaren New Yorkse rechercheurs (Al Pacino en Robert De Niro) proberen de link te leggen tussen een recent gepleegde moord en een zaak die ze jaren geleden hebben opgelost. Betekent dit dat er een seriemoordenaar vrij rond loopt? En hebben ze destijds de verkeerde man achter de tralies gezet?

Ondanks alle negatieve kritiek hier is dit toch best een aardige film. Misschien geen topfilm, maar die bestaan ook alleen maar met de gratie van wat mindere films...

En verder snap ik niet waarom criminaliteit hier in Nederland nog bestaat. Er zitten hier op MovieMeter zo veel mensen die vanaf het begin al door hebben wie de dader is, dat er toch geen droog brood meer te verdienen valt voor wetsovertreders?
/sarcasme off

avatar van des1
Deze film versus Heat, waarin de twee acteerkanonnen ook te zien waren, laat zien dat met een goed verhaal, je wel degelijk alles uit Pacino en De Niro kan halen. Goed verhaal, goed script... always comes first. Was bij Heat het geval. Bij deze niet.

avatar van W.V.
des1 schreef:

Kan me bij deze mening van harte aansluiten, jammer dat het talent, niet alleen van de Niro en Pacino, verspild word in deze film, ze doen hun best maar worden zowel door het script als door de regie niet geholpen.

avatar van behangdelul
Xander schreef:
Matige film met op het eind een zwakke nabootsing van de eindscene van Heat, maar dan met de personages omgewisseld. Pacino's "I'm not going anywhere" is een te vette knipoog naar De Niro's "Told you I was never going back" uit Heat.

Bedankt he! Na 15 min wist ik al wat je bedoelde en was de film dankzij jou verziekt.

avatar van Roger Thornhill
Een doorsnee buddy-cop-thriller die meer aandacht heeft gekregen dan hij verdient vanwege de twee hoofdrolspelers, en ik betwijfel ook of de belachelijk zware bezetting van de bijrollen mogelijk was geworden zonder de aanwezigheid van De Niro en Pacino. Van die twee heb ik De Niro altijd de grootste gevonden (vanwege –mijn persoonlijke favorieten uit zijn filmografie– Novecento, The deer hunter, The king of comedy en vooral de ultieme seventies-film Taxi driver), maar dat verbeten mondje van hem kan ik nu eigenlijk niet meer aanzien, terwijl Pacino juist nog altijd zó'n focus in zijn spel, zijn stem en vooral zijn ogen kan leggen dat hij nog altijd vrijwel elke film de moeite waard maakt. Vanwege zijn bijdrage krijgt deze film van mij dan nog een krappe voldoende, maar verder is dit toch een beetje de vleesgeworden middelmatigheid als je voorbijgaat aan die twee legendarische namen boven de titel. Laten we hopen dat The Irishman hen beiden de gelegenheid tot revanche biedt.

pop
Met zo'n sterbezetting zijn de verwachtingen natuurlijk huizenhoog. Helaas wordt dat nergens waargemaakt. Er is ook nergens echte spanning te bespeuren. De moorden worden in een vogelvlucht gepleegd. Al met al een behoorlijke teleurstelling.

avatar van roger queen
slappe film weing spannend niks aan