Righteous Kill (2008)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Jon Avnet
met Al Pacino, Robert De Niro en 50 Cent

Twee ervaren New Yorkse rechercheurs (Al Pacino en Robert De Niro) proberen de link te leggen tussen een recent gepleegde moord en een zaak die ze jaren geleden hebben opgelost. Betekent dit dat er een seriemoordenaar vrij rond loopt? En hebben ze destijds de verkeerde man achter de tralies gezet?

Ondanks alle negatieve kritiek hier is dit toch best een aardige film. Misschien geen topfilm, maar die bestaan ook alleen maar met de gratie van wat mindere films...

En verder snap ik niet waarom criminaliteit hier in Nederland nog bestaat. Er zitten hier op MovieMeter zo veel mensen die vanaf het begin al door hebben wie de dader is, dat er toch geen droog brood meer te verdienen valt voor wetsovertreders?
/sarcasme off

avatar van des1
Deze film versus Heat, waarin de twee acteerkanonnen ook te zien waren, laat zien dat met een goed verhaal, je wel degelijk alles uit Pacino en De Niro kan halen. Goed verhaal, goed script... always comes first. Was bij Heat het geval. Bij deze niet.

avatar van W.V.
des1 schreef:

Kan me bij deze mening van harte aansluiten, jammer dat het talent, niet alleen van de Niro en Pacino, verspild word in deze film, ze doen hun best maar worden zowel door het script als door de regie niet geholpen.

avatar van behangdelul
Xander schreef:
Matige film met op het eind een zwakke nabootsing van de eindscene van Heat, maar dan met de personages omgewisseld. Pacino's "I'm not going anywhere" is een te vette knipoog naar De Niro's "Told you I was never going back" uit Heat.

Bedankt he! Na 15 min wist ik al wat je bedoelde en was de film dankzij jou verziekt.