• 8.670.578 stemmen

• Viaplay Bekijk via Viaplay
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Ronin

"Your ally could become your enemy."

In een wereld waarin niemand meer loyaal is en trouw kan worden gekocht, stelt IRA-agente Deirdre een team van huurlingen samen voor een geheime missie. Sam, Gregor, Vincent, Spence en Larry. De missie: het stelen van een geheimzinnige koffer, van wie en voor wie is onbekend, maar dat alle partijen bereid zijn om te moorden voor de inhoud is duidelijk.

Alle Media

avatar van DiamondsRealDeal

DiamondsRealDeal

Sean Bean is ook undercover (ik geloof via diezelfde man via wie DeNiro geregeld is) en dient er voor DeNiro meer credit te geven. In de koffer zaten blueprints voor nucleaire wapens.

avatar van Rogyros

Rogyros

DiamondsRealDeal schreef:

En hoe kom je aan deze wijsheid?

avatar van loneranger

loneranger

Prima actiefilm waarin door zo'n beetje de hele cast goed geacteerd wordt. Vooral de autoachtervolgingen zijn een lust voor het oog.

Tarkus

Top-actiefilm, met een prachtige cast, met meerdere grote namen.

Ook het verhaal is prima, dat zich helemaal afspeelt in Frankrijk, meer bepaald Parijs en Nice.

De achtervolgingen door de straten, waar de film voor bekend staat, zijn angstaanjagend realistisch.

Had de film ooit al wel eens gezien en ben des te blijer dat ik hem nu op Blu-ray heb, genieten van de eerste tot laatste minuut !!

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Het was alweer een hele poos geleden dat ik deze Ronin nog eens zag. Leuke thrilller misdaadfilm met De Niro en Reno in de hoofdrollen. Leuke chemie tussen die twee. Zeer fijne auto-achtervolgingen in de straten van Parijs en Nice. Goede opbouw en sfeer. Eigenlijk is alles aanwezig om er een degelijke actieprent van te maken zonder veel poespas. Het is een film die nergens echt in uitblinkt of zich onderscheidt van een soortgelijke degelijke film. Onderhoudend dat wel, en doorspekt met de nodige dosis spanning en mysterie over de grijze koffer. Leuk om nog,eens terug gezien te hebben.

avatar van Gerlof1378

Gerlof1378

Mooi gemaakte actiefilm waar de vaart flink inzit, een groep ex soldaten krijgt in ruil voor geld de opdracht om een grijze koffer te bemachtigen wat niet zo makkelijk gaat. De cast met o.a. Robert De Niro en Jean Reno spelen goed en dat doet de rest van de cast ook. Vooral de vele spectaculaire actie scenes met shoot outs en auto achtervolgingen zijn om van te smullen. Al met al een strakke no nonsens gemaakte actieprent

avatar van pjutter

pjutter

prima actiefilm + 0,5 ster voor de achtervolgingen

avatar van de grunt

de grunt

Wat kan mij die koffer nou verrekken

avatar van TMP

TMP

Een actiefilm die best aardig begint, maar na verloop van tijd wat inzakt. Het verhaal heeft vrij weinig te bieden en de personages zijn ook niet heel boeiend. Een zeer behoorlijke cast, dat wel, maar alleen Sean Bean weet echt wat van zijn (bij)rol te maken. De film weet de aandacht op zich wel aardig vast te houden, maar je bent 'm zo weer vergeten.

avatar van coumi

coumi

Destijds op redelijke grote schaal uitgebracht in de bioscoop, en toen ik hem onlangs terugzag niet mee verveeld. Redelijke actiefilm van de nimmer subtiele Frankenheimer, welke het moet hebben van een drietal erg spectaculair ogende autoachtervolgingen(de rest van de actie is erg banaal, jaren zeventig niveau). Het verhaal is bewust wazig(wat er nou in dat koffertje zit zullen we tot in ons graf nooit weten, wat toch wel pijn doet), en er zitten nogal wat plotgaten en onwaarschijnlijkheden in Ronin. Vorm is duidelijk belangrijker dan inhoud, een nogal lege maar ook wel enerverende film derhalve. Intrigerend zeker zolang het duurt, maar uiteindelijk ook wel onbeduidend, vooral geschikt voor zij die de echte hoofdrolspeler, Parijs, een warm hart toedragen.

avatar van Boneka

Boneka

Redelijk standaard actiefilm waarvan ik dacht dat ie ouder was. De blu ray is opgelapt door Arrow en dat hebben ze heel aardig gedaan. Engelse subtitles zijn goed te volgen. Beelden zijn niet sprankelend, maar verder wel goed scherp en zonder ruis of andere spetters. Geluid is gewoon maar niet spectaculair. Vond de soundtrack eigenlijk maar saai.

Okay de film dan. Het koffertje. The Case! moest een ingewikkelde naam hebben in de vorm van Ronin. In de film wordt nog eens haarfijn uitgelegd waar de naam vandaan komt. Allemaal leuk en aardig, maar het gaat natuurlijk om dat mysterieuze koffertje waar iedereen achteraan zit. Daarbij is gaandeweg niemand meer te vertrouwen op een paar na. Heb me best vermaakt met deze actie/misdaad, maar vond het plot toch wel erg mager. Na afloop weet je eigenlijk nog niet wat er nou in die koffer zat , maar goed hij begon sterk eindigt sterk en daartussen in zit een mix van leuk en minder. Van alles wat. Die tunnels van NIce zijn trouwens levensgevaarlijk. Blij dat we ze hier niet hebben.

De cast was trouwens groot, met heel veel bekende namen. Stellan Skarsgård 21 jaar geleden of Michael Lonsdale en Sean Bean. Natascha McElhone ken ik eigenlijk van geen enkele film, maar speelt wel een puike rol. Okay best vermaakt met Ronin, maar laat verder geen grote indruk achter.

Film 3.0
Beeld 4.0
Geluid 3.5
Extra's 4.5 geen ondertiteling

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

If you don't mind, I'm gonna pass out

Een film die me nog nooit overtuigd heeft en dat ook nooit gaat doen. De film begint inhoudelijk erg op de vlakte, nu snap ik dat het onderdeel van de film is dat de vijf huurlingen tegen elkaar erg oppervlakkig zijn, onderdeel van het vak, ze willen natuurlijk ook niet teveel van elkaar weten vanwege hun professie en de gevaren. Toch blijft de film en de gebeurtenissen in het begin aan de vlakke kant en vind ik de balans en verhouding binnen de groep nergens op slaan. Ten eerste al door de botsing tussen de veel te 'slimme' De Niro en de domme Bean met zijn ongelofelijke opmerkingen, maar vooral omdat de rest er krachteloos en meningsloos tussen door zwemt. Dan nog het rare fenomeen dat de jongedame in kwestie een opdracht voor de mannen heeft maar De Niro is de enige die met kritische vragen komt over details die er best wel toe doen. Is De Niro nu zo slim of de rest zo dom? Of is dit gewoon de De Niro show? Moet zeggen dat de verstoorde balans beter wordt na de ontmaskering van Bean. Overigens ook bijzonder dat ze Bean zo laten gaan en de opdracht voortzetten. Dat hij niet terugkomt als overloper verbaast me. Om als laatste te zeggen dat er het nodige ontbreekt aan de Seppuku omschrijving van Jean Pierre, bijvoorbeeld dat er iemand achter de Seppuku-pleger hoort te staan die het hoofd er afhakt na de horizontale snee in de buik.

Eenmaal aan de actie en vooral de achtervolgingen laat de film zich van een andere en overtuigend kant zien. Vooral de tweede achtervolging wanneer men achter de stoet aan zit is subliem, vooral ook hoe die ene auto ontploft. De scene met De Niro die zijn eigen operatie leid is weer wat te, grappig dat de BMW in de laatste chase in de tunnel witte lichten heeft maar ervoor en er na gele lichten. De film herstelt zich redelijk met wat dubbel en driedubbel bedrog. Skarsgard doet het wel goed en De Niro en Reno gaan wel aardig op de automatische piloot.

Redelijk, maar niet bijzondere film, en waarom de film toch nog best wel een aardig gemiddelde krijgt verbaasd me. Op naar de volgende.

avatar van Wouter

Wouter

Prima, maar on bijzondere actiethriller

avatar van des1

des1

Opgewaardeerd naar 4* voor zoveel ambacht en goeie rolbezetting. Sean Bean speelde ook lekker effectief als "kwil wel, maar kan niet goed meekomen".

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Dit is een meer ongecompliceerde actiefilm dan het op het eerste gezicht lijkt. Alleen al de titel geeft het idee dat er een nieuwe kijk op de dingen is - dat sommige moderne krijgers (in dit geval boeven) los rondzwerven in de wereld vanwege een ongeluk waar ze misschien gedeeltelijk verantwoordelijk voor waren. Dit heeft (blijkbaar) betrekking op de Samurai-geschiedenis en er is zelfs een scène later die rechtstreeks verwijst naar deze oude Japanse cultuur.

Maar het is allemaal niet nodig want wat er echt gebeurt is een bekende formule (met alle opwindende formule-wendingen): een groep van verschillend getalenteerde en enigszins beruchte mannen (en een vrouw) ontmoeten elkaar om een ​​enorm gevaarlijke misdaad te plegen. Er is planning, intrige, teleurstelling, verraad en een laatste grote verrassing. En er zijn vuurgevechten en in ieder geval het begin van een vonkje romantiek op het werk.

De cast is geweldig.

Robert De Niro is in uitstekende vorm en hij wordt goed ondersteund door de grote Jean Reno, evenals verschillende anderen in de groep.

Het is merkwaardig dat de regisseur, John Frankenheimer, terugkeert naar het thema of bijna een sensationele truc, om een ​​sluipschutter hoog verborgen te houden tijdens een film. Dit verschijnt voor het eerst in (heb ik mij wijs laten maken) The Manchurian Candidate (Film, 1962) (wat een veel inventievere film is) en is hier bijna een zelfreferentie, in een van zijn laatste films.

"Ronin" heeft mij 2 uurtjes goed vermaakt en mijn waardering is een 8.

avatar van ghostman

ghostman

Toevallig heb ik deze film gisterenavond opnieuw gezien . Ik wilde gisteren namelijk ouderwets vermaakt worden en deze film kon ik me niet meer zo goed herinneren . Prima vermaak .

Persoonlijk vind ik Reindeer Games (2000) van Frankenheimer leuker ...