ad

Geregisseerd door: Jon Avnet

Met onder meer: Al Pacino, Robert De Niro en 50 Cent

Releasedatum: 11 september 2008

Over Righteous Kill

"Most people respect the badge. Everybody respects the gun."

Twee ervaren New Yorkse rechercheurs (Al Pacino en Robert De Niro) proberen de link te leggen tussen een recent gepleegde moord en een zaak die ze jaren geleden hebben opgelost. Betekent dit dat er een seriemoordenaar vrij rond loopt? En hebben ze destijds de verkeerde man achter de tralies gezet?

imageimageimageimage

avatar van Hansopje

Hansopje

Ondanks alle negatieve kritiek hier is dit toch best een aardige film. Misschien geen topfilm, maar die bestaan ook alleen maar met de gratie van wat mindere films...

En verder snap ik niet waarom criminaliteit hier in Nederland nog bestaat. Er zitten hier op MovieMeter zo veel mensen die vanaf het begin al door hebben wie de dader is, dat er toch geen droog brood meer te verdienen valt voor wetsovertreders?

/sarcasme off

avatar van des1

des1

Deze film versus Heat, waarin de twee acteerkanonnen ook te zien waren, laat zien dat met een goed verhaal, je wel degelijk alles uit Pacino en De Niro kan halen. Goed verhaal, goed script... always comes first. Was bij Heat het geval. Bij deze niet.

avatar van W.V.

W.V.

des1 schreef:

Kan me bij deze mening van harte aansluiten, jammer dat het talent, niet alleen van de Niro en Pacino, verspild word in deze film, ze doen hun best maar worden zowel door het script als door de regie niet geholpen.

avatar van behangdelul

behangdelul

Xander schreef:

Matige film met op het eind een zwakke nabootsing van de eindscene van Heat, maar dan met de personages omgewisseld. Pacino's "I'm not going anywhere" is een te vette knipoog naar De Niro's "Told you I was never going back" uit Heat.

Bedankt he! Na 15 min wist ik al wat je bedoelde en was de film dankzij jou verziekt.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Een doorsnee buddy-cop-thriller die meer aandacht heeft gekregen dan hij verdient vanwege de twee hoofdrolspelers, en ik betwijfel ook of de belachelijk zware bezetting van de bijrollen mogelijk was geworden zonder de aanwezigheid van De Niro en Pacino. Van die twee heb ik De Niro altijd de grootste gevonden (vanwege –mijn persoonlijke favorieten uit zijn filmografie– Novecento, The deer hunter, The king of comedy en vooral de ultieme seventies-film Taxi driver), maar dat verbeten mondje van hem kan ik nu eigenlijk niet meer aanzien, terwijl Pacino juist nog altijd zó'n focus in zijn spel, zijn stem en vooral zijn ogen kan leggen dat hij nog altijd vrijwel elke film de moeite waard maakt. Vanwege zijn bijdrage krijgt deze film van mij dan nog een krappe voldoende, maar verder is dit toch een beetje de vleesgeworden middelmatigheid als je voorbijgaat aan die twee legendarische namen boven de titel. Laten we hopen dat The Irishman hen beiden de gelegenheid tot revanche biedt.

avatar van pop

pop

Met zo'n sterbezetting zijn de verwachtingen natuurlijk huizenhoog. Helaas wordt dat nergens waargemaakt. Er is ook nergens echte spanning te bespeuren. De moorden worden in een vogelvlucht gepleegd. Al met al een behoorlijke teleurstelling.

slappe film weing spannend niks aan

Tarkus

Tarkus schreef:

Goede film met een prima verhaal.

Hoewel Pacino en De Niro beiden topacteurs zijn kwam er toch niet het verwachtte vuurwerk tussen beiden, zoals dat wel gebeurde in hun eerste samenwerking 'Heat'.

Verder kon Carla Gugino me wel zeer bekoren, leuk om zien, maar ook goed acteerwerk. 50 cent daarentegen was dan weer niet zo goed.

Toch is dit wel een goede film, alleen al om het knap scenario, waar je van bij het begin op het verkeerde been wordt gezet.

Ook dit is en blijft een puike film, waarin je op het einde een onverwachte verrassing krijgt !!

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

De poster is trouwens intens lelijk.