Frankie and Johnny (1991)

Alternatieve titel: Frankie & Johnny

Drama / Romantiek

geregisseerd door Garry Marshall
met Al Pacino, Michelle Pfeiffer en Hector Elizondo

Johnny gaat werken in een restaurant van een Griekse familie. Hij ontmoet daar Frankie en wordt op slag verliefd op haar. Frankie is nogal depressief van aard en daardoor krijgt Johnny geen grip op haar gevoelens.

neo (crew)
aardig dramafilmpje met goeie hoofdrolspelers.

vic
Deze film is erg goed. Het laat zien hoe zielig het echte leven wel kan zijn. Eenzaamheid die men wil verdrijven maar niet de kans krijgt. Als die kans komt laten de hoofdrol spelers die niet liggen.

Heerlijk romantisch en A.P. altijd goed

super leuke film,zeer onderhoudend een paar komische momenten en top acteerwerk van vooral al pacino en hector elizondo.
4.5 sterren.

stem verhoogd naar 5 sterren,heb de dvd gekocht en nog eens gekeken en vind hem nog beter,dit is gewoon een geweldige film.

avatar van Loesa
Geweldige film!!! Superromantisch!!

Ik kan deze film zo ontzettend vaak kijken, het is en blijft een prachtfilm.

Neo, wat vind je eigenlijk van de soundtrack van Frankie and Johnny ?

neo (crew)
roda schreef:

Neo, wat vind je eigenlijk van de soundtrack van Frankie and Johnny ?

Nou ik ben er niet zo over te spreken. Songs zijn vreselijk, muziek van Hamlisch is aardig. Niet echt mijn smaak

Maar 'Clair de Lune' blijft mooi. Maar de muziek er omheen was vrij rommelig....3* btw

nou rommelig ?

dat instrumentaal nummer, (in die scene waarin Michelle Pfeifer door het raam zit te kijken naar die echtparen) vond ik erg mooi.
en ook het nummer Frankie & Johnny in het begin van de film vind ik best aardig.
maar goed, muziek smaken verschillen.

en wat de film zelf betreft, waarom 3* ?

avatar van Ramon K
maar goed, muziek smaken verschillen.

en wat de film zelf betreft, waarom 3* ?

Omdat filmsmaak ook verschilt?

avatar van RolfWolf
Een van mijn favoriete films in een van mijn favoriete genres: romantiek! Prachtig zo vastberaden als de verliefde Johnny (Al Pacino) blijft bonzen op de muur rond Frankie (Michelle Pfeifer). Deze film voelt erg goed, vijf sterren.

avatar van RolfWolf
Vijf sterren is toch wat overdreven, ik heb er 4,5 van gemaakt.

Prachtige film helemaal mijn genre mooie eerlijke romantiek echte liefde gewoon een hele fijne film een dikke 8 dus 4*

avatar van Purmerend
Een mooie film met 2 top acteurs. Alleen zou bij mij mijn mond overstromen als ik zo lang mijn tanden poets. :d

ItaliaLatinaMche
Pacino my friend :evil

Ik vond deze film echt goed en ook leuk! Pacino en Pfeiffer zijn leuk samen op het scherm!!!

Topprestaties van Al Pacino en Michelle Pfeiffer. Het bewijs dat Pacino alle rollen aankan en geloofwaardig is. Deze film boeit van begin tot einde. 4.5*

Niet slecht. ik heb betere gezien in dat genre (romantiek)

lazaroni_86 schreef:
ik heb betere gezien in dat genre (romantiek)

Zoals?

When Harry Met Sally, Kramer Vs. Kramer of Titanic

Titanic vind ik de beste in dat genre..

Heerlijk film Lekker romantisch en er zit geen enkel vervelend stuk in.
Ook is het misschien het verhaaltje dat ze nog en gelukkig leefde, vind ik dit echt een speciale film. Met natuurlijk goede acteer prestaties van Al Pacino!

4.5 *

Topfilm! 4,5*

ik had deze gehuurd via zo'n online dvd service... krijg ik die van elvis presley uit 1966 :S aaaaahhhhhhh

Zonet gezien en ja het is niet echt mijn genre maar wil gewoon al de films met Al Pacino zien.
Verhaal is niet echt zeer goed want gebeurd niet zo veel in vind ik.
3 sterren

Mooie film over gewone mensen, hun bekommernissen en de "littekens" die ze hebben opgelopen. Pacino en Pfeiffer schitteren.

veron35
ChrisD schreef:

Die had ik nog liever gezien. Als Elvisfan zijnde. Maar goed, deze is denk ik wel beter. Ik vond het een mooie film. Wat ook niet anders kan met die twee in de hoofdrol (de belangrijkste reden warom ik deze film kocht). Net als in Scarface acteren ze hier weer geweldig. Al vallen die twee films niet te vergelijken. Ik houd ook van Golden Earring dus ook leuk om in een Amerikaanse film 'The Devil made me do it' te horen.

avatar van Sergio Leone
Nogal zwaar.

En dat komt vooral omdat ik het allemaal wat luchtiger had verwacht. In het begin is het effectief relatief luchtig, maar na een tijdje wordt de focus op Frankie gelegd, en krijgt de film een stevige laag drama over zich heen.
Af en toe dreigt het een relatiedrama vol ellende te worden, maar dat wordt het net niet. Het einde doet de film wel goed.

Al Pacino is niet outstanding, maar wel gewoon goed. Maar in tegenstelling tot Scarface is het nu Michelle Pfeiffer die de show steelt. Ondanks een toch wel moeilijk personage, weet zij voor de volle pond te overtuigen.

Hoewel de soundtrack niet mijn ding is, is Frankie & Johnny toch sfeervol. De omgeving is daar niet vreemd aan, alsook enkele muziekstukjes.

Geen hoogvlieger, wel gewoon degelijk.

Redelijk goede film, met een prima Al Pacino, al is dit niet zijn beste rol, en een schitterende Michelle Pfeiffer.

”I got to go. We’re expecting another call from you any minute.”

Vlotte romcom, waarin Al Pacino laat zien ook uit de voeten te kunnen in komedies. Maar het is in alle opzichten de film van Michelle Pfeiffer met een gelaagde rol en niet te vergeten van Kate Nelligan, die met haar sarcastische oneliners zowat elk scène naar zich toetrekt. Leuke, onderhoudende film met een lach en een traan.