Author! Author! (1982)

Komedie / Drama

geregisseerd door Arthur Hiller
met Al Pacino, Dyan Cannon en Tuesday Weld

Iedere auteur droomt van een stuk op Broadway, zo ook toneelschrijver Ivan Travalian (Al Pacino). Hij heeft een uitzonderlijk huiselijk leven. Zijn tweede huwelijk met Gloria is zojuist stukgelopen en ze laat hem zitten met 5 kinderen, waarvan er maar één van hem is. De anderen zijn uit eerdere huwelijken van Gloria. Ivan raakt over zijn toeren als een van zijn stukken plotseling een succes dreigt te worden en hij, samen met een tijdelijk vriendinnetje, ook nog het hoofd moet bieden aan de grillen en nukken van zijn temperamentvolle kinderen.

Melvin Udall
Aardige film die rustig en voorspelbaar door hobbelt naar de eindcredits. Pacino is met afstand de beste acteur in dit gezelschap en dat verschil met de overigen maakt het geheel af en toe wat ongeloofwaardig of zoiets. Vooral degene die de rol van Kreplich speelde irriteerde nogal. De kinderen daarentegen spelen best leuk en de humor is ook prima. Categorie niemendalletje die net een voldoende scoort.

avatar van alpacino4life
Van de week heb ik de dvd bij Mediamarkt gehaald en ik moet zeggen dat ik deze film stiekem toch heel leuk vind en als je een Al Pacino fan bent (zoals ik) is dit echt een aanrader!
Een hele leuke Pacino film,ben blij dat ik de dvd er nu van heb.
mijn stem:

avatar van Phantasm
Aardige film die lekker wegkijkt.

Aardige film over een toneelschrijver met een groot gezin wiens vrouw hem verlaat. Een film over de effecten van een scheiding op het gezinsleven. Qua toon is de film licht dramatisch met hier en daar wat humor waardoor het geheel makkelijk te verteren is. De hele toneelproductie voelt wel wat overbodig.

avatar van Tanita
Een antwoord op Kramer vs Kramer waarin een prima Al Pacino de film niet op een hoger plan weet te tillen, misschien ook omdat de chemie met regisseur Arthur Hiller ontbreekt. 2.5*