Same Time, Next Year (1978)

Komedie / Drama

geregisseerd door Robert Mulligan
met Ellen Burstyn, Alan Alda en Ivan Bonar

Doris en George vormen een overspelig koppel dat eens per jaar bijeen komt. Gedurende een kwart eeuw, zo lang als de verhouding duurt, wordt de Amerikaanse mentaliteitsverandering geschetst. Zo ontwikkelt de naïeve vrouw zich tot een gedreven feministe.

FisherKing
Vond de film vroeger erg goed; maar toen ik hem de laatste keer weer zag een stuk minder. Hij kwam verouderd over op mij!

Als toneelstuk (van Bernard Slade) gaf het twee acteurs de kans om lekker te verkleden en te schmieren. Maar inhoudelijk is het erg schetsmatig en 'makkelijk' allemaal.

Heerlijke film

Ik heb hem vannacht gezien en vond het echt een film om voor op te blijven

avatar van Wembleyfever
Ja, dit vond ik toch echt wel een prachtige film. Nou ben ik wel een beetje een Alda-fan, maar ik vind vooral het verhaal heel erg origineel.

avatar van missl
Duidelijk gemaakt vanuit een toneelstuk. Alles speelt zich af in hetzelfde huis. Deze 2 mensen hebben een affaire en zien elkaar 1 keer per jaar. Daardoor leer je veel van hun levens en hoe ze groeien. Je moet er wel zin in hebben want het is 2 uur lang enkel dialoog.