Unfaithfully Yours (1984)

Alternatieve titel: 'n Vreemde Affaire

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Howard Zieff
met Dudley Moore, Nastassja Kinski en Armand Assante

Remake van de gelijknamige filmklassieker uit 1948. Claude Eastman is een dirigent die gelukkig getrouwd is met de wereldberoemde actrice Daniella. Haar broer Norman gooit echter roet in het eten door Claude te vertellen dat hij Daniella verdenkt van overspel. Zij zou een heimelijke affaire hebben met Maxmillian Stein, een aantrekkelijke jonge violist uit het orkest van Claude. Deze stuurt een detective op het tweetal af en confronteert Maxmillian met zijn bevindingen. Deze bekent een affaire, maar Claude weet niet dat hij doelt op het overspel met Normans vrouw. Claude verzint daarop het plan om Daniella uit de weg te ruimen en om Maxmillian voor de moord op te laten draaien.

avatar van speedy23
Remake van de klassieker uit 1948 die toen door Preston Sturgess gedraaid werd. De verhaallijnen werden aangepast en de plot is veel eenvoudiger dan in de oorspronkelijke versie. Uitstekend acteerwerk van Dudlye Moore en Nastassja Kinski...

haahah lang geleden gezien deze film.. maar ik vond het echt een goede film vooral omdat het einde echt een grote verassing was

avatar van Mad Man Mundt
Origineel nooit gezien, maar vind dit een super leuk filmpje.
Dudley doet z'n standaard irritatie/arthur ding, maar is hier beter gedoseerd, mede door de rest van de cast. Assante is te gek, Kinski betoverend, Albert Brooks op z'n plaats en Richard Libertini erg lollig als Giuseppe. Het plotje is mischien wat dun, maar erg leuk gebracht en uitgewerkt, met een geinig, maar vooral leuk getimed, thriller elementje en een hilarische ontknoping. Het verschil tussen de fantasie moord en de werkelijke poging is subliem, het geklooi met de taperecorders .

Je moet een beetje tegen 'ouwe zak' Moore's overacting kunnen, het neigt soms wat naar slappe slapstick, maar hij komt in deze film imo het beste tot zijn recht, als maniacale componist met een te lekkere jonge vriendin.
Een van mijn favoriete 80s komedies.

avatar van Panta Rei
Hele leuke film, vooral dat fantasie versus realiteit gedeelte.