The Jack Bull (1999)

Western

geregisseerd door John Badham
met John Cusack, John Goodman en Miranda Otto

Myrl Redding, een handelaar in paarden, raakt in conflict met landbouwer Henry Ballard nadat deze twee van zijn paarden en zijn indiaanse werknemer mishandelde. Wanneer Myrl Ballard wil vervolgen, wijst een corrupte rechter de aanklacht af. Maar de paardenhandelaar laat het hier niet bij en start een persoonlijke campagne tegen Ballard. De wraakactie zorgt echter voor een stroom van geweld en onrust in het dorp.

avatar van Brix
Eerder deze week zag ik Michael Kohlhaas (2013)
De gelijkenis met The Jack Bull is frapant.
Waarschijnlijk komen beide films voort uit het historische verhaal van Hans Kohlhase:
Hans Kohlhase - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

avatar van trebremmit
In Duitsland is deze uit op blu-ray onder de titel Wyoming, geen idee wat de kwaliteit daarvan is, wel heeft het Engelse audio.

avatar van Antonev
Deze heeft zich verrassend genoeg onder mijn radar weten te houden. Valt me toch een beetje tegen van mezelf als Western liefhebber. Helaas is deze niet al te gemakkelijk te vinden op DVD. Hopen dat hij een dezer dagen een keer op TV komt.

Antonev schreef:

Dat valt wel mee (zie PM bericht)

avatar van trebremmit
Verhoogd naar vier sterren, vandaag weer eens gekeken, na zes jaar geleden voor het laatst gezien te hebben, en hij was beter dan ik dacht. Prima acteurs, goed verhaal en mooie beelden.
Ook grappig is dat Dick Cusack (nog een cameo als jury voorman) het scenario schreef, de vader van John en wat Brix zei klopt ook, de film is gebaseerd op de roman Michael Kohlhaas van Heinrich von Kleist uit 1810, alleen deze film speelt zich zo rond 1890 af.

avatar van JanLo
Brix schreef:
Eerder deze week zag ik Michael Kohlhaas (2013)
De gelijkenis met The Jack Bull is frapant.
Hans Kohlhase - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Je hebt gelijk, want Michael Kohlhaas staat ook in de aftiteling!

JanLo

Dank voor de reactie.
Dat wist ik niet, maar leuk om te vernemen.