Heaven Can Wait (1978)

Fantasy / Komedie

geregisseerd door Warren Beatty en Buck Henry
met Warren Beatty, Julie Christie en James Mason

Joe Pendleton is een quarterback die zijn team naar de overwinning in de Super Bowl wil leiden. Hij wordt echter bijna gedood in een ongeluk. Een overijverige engel brengt hem naar de hemel, maar komt er achter dat het zijn tijd nog niet was. Zijn lichaam is echter al gecremeerd, en er moet gezocht worden naar een nieuw lichaam voor Joe. De keuze valt op een recentelijk vermoorde miljonair.

avatar van markie1978
leuke film, een van de eerste films die ik uit de videotheek gehuurt heb. Ik vind de film nog steeds erg modern, terwijl hij al bijna 30 jaar oud is.

avatar van mikey
Een hele mooie en warmbloedige film (ondanks het corny concept). De seventies sfeer is verukkelijk en het camerawerk mooi dromerig. Soms is de film best even dramatisch en zelfs spannend. Vrees niet: film bevat geen overdreven slapstick. 4

The Last
Is de de remake van deze film toevallig Down to Earth met Chris Rock?

avatar van mikey
Dat is Down to earth, maar het is zelf weer een variant op Here comes mr. Jordan

avatar van Mac Hammer Fan
"Heaven Can Wait" is een van de meest geslaagde Amerikaanse satires van eind de jaren 70, een film vol vinnige visuele en verbale humor, nostalgie, ontroering en optimisme. De aantrekkelijke ouderwetse kwaliteiten van deze reïncarnatiekomedie stammen uit de Hollywooddroomfabriek van de jaren veertig en worden door co-regisseur, scenarist en acteur Warren Beatty op een charmante wijze tot een hedendaags sprookje omgetoverd. Prachtig camerwerk. Een ideaal gezinsspektakel voor jong en oud. De film kreeg 8 Awards en 13 Nominaties. Het is een remake van "Here Comes Mr. Jordan" uit 1941.