Rambling Rose (1991)

geregisseerd door Martha Coolidge
met Robert Duvall, Laura Dern en Lukas Haas

In de jaren '30 gaat Rose bij de familie Hillyer inwonen om als dienstmeisje te fungeren, zodat ze niet als prostituee hoeft te werken. Maar haar extravagante voorkomen zorgt ervoor dat alle mannen toch voor haar vallen. Vroeg of laat gaat dit voor problemen zorgen binnen het gezin Hillyer.

avatar van narva77
Leuke film, erg goede rol van Laura Dern!

Geweldige film, met super acteerwerk van Laura Dern en Robert Duvall. De traagheid en het oog voor detail. De sfeer van het diepe zuiden die tot in detail wordt uitgewerkt. Een film die helemaal af is en die je steeds weer kunt zien. Wat een film!

leuke film,heerlijke sfeer,laura dern speelt erg leuk als natieve 'southern' verleidelijke jongedame.
3,5 sterren

avatar van Boenga
hero schreef:

Deze omschrijving is zoals de film: PERFECT!

avatar van AC1
AC1
Geweldige humor, goede dialogen, goed vertelt en fantastische vertolkingen door iedereen! Jammer dat de film naar het einde toe te sentimenteel wordt.

Van het handvol films, waarin Diane Ladd samen speelt met haar echte dochter Laura Dern, is dit met voorsprong de beste. Beiden zijn uitstekend op dreef in dit sfeervolle drama in het broeierige zuiden van Amerika tijdens de depressiejaren. Wonderlijk maar ook begrijpelijk dat beiden genomineerd werden voor een Oscar voor hun rol in deze film. Als ik had moeten kiezen zou mijn voorkeur uitgegaan zijn naar Diane Ladd, die hier als strijdvaardige feministe een sublieme rol wegzet.

avatar van richette
Ontzettend goeie film met een van de mooiste scenes ooit.waar diane ladd het opneemt tegen de arts en eigen man.ongelooflijk mooi.