MENU

3,03

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Fisher Stevens
met Al Pacino, Christopher Walken en Alan Arkin

Een groep gepensioneerde gangsters besluit nog eenmaal samen te komen voor één laatste epische nacht. Val (Pacino) heeft er net een gevangenisstraf van 28 jaar opzitten, enkel en alleen omdat hij weigerde één van zijn criminele vrienden te verraden. Zijn beste vriend Doc (Walken) haalt hem op aan de gevangenispoort, en de twee nemen al gauw contact op met een andere oude vriend, Hirsch (Arkin). Hun band is nog steeds erg sterk en de drie halen oude herinneringen op. Ondanks hun leeftijd zijn hun capaciteiten om herrie en onrust te veroorzaken nog steeds intact. Kogels vliegen in het rond wanneer ze een hilarische poging wagen om de decennia van misdaad, drugs en seks die ze gemist hebben te compenseren.

geplaatst op 15 april 2014, 22:07 uur, permalink
De cast maakt het nog enigszins behapbaar. De film zelf is niet al te best!

avatar van Decec
geplaatst op 18 april 2014, 22:06 uur, permalink
Een goede komedie/misdaadfilm...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Bekende acteurs Christopher Walken, Alan Arkin, Al Pacino
en Mark Margolis...

avatar van John Lee Hooker
geplaatst op 29 april 2014, 13:01 uur, permalink
Aardige komedie waarin Pacino wederom een formidabele rol neerzet en Christopher Walken een goede aansluiting bied voor een jofel duo. Ze maken eigenlijk niet zoveel mee maar de gesprekken zijn leuk en de aanwezige omstanders vormen een geschikte bijdrage. Muziek wordt met mate ingezet en het geheel wordt soepel naar voren gebracht. Eigenlijk mogen ze wel vaker zo'n scenario met oude vrienden aanhalen; het brengt wat meer overwogen keuzes en het is mooi om ze op gepassioneerde wijze hun tijd te zien doorbrengen.

avatar van oemoemenoe
geplaatst op 11 juni 2014, 14:57 uur, permalink
Symphatiek zwartgallig misdaaddrama .
Voor de goeie dialoog en het uitstekende acteerwerk geef ik 4 sterren.

geplaatst op 24 augustus 2014, 14:57 uur, permalink
Saaie oude mannen film, redelijke film

avatar van alpacino4life
geplaatst op 4 september 2014, 23:49 uur, permalink
waneer komt ie nou op dvd vraag ik me af?