- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Wie is de Super Tip-Topper?
Wie is de Super Tip-Topper?
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Bedankt voor de uitnodiging, maar ik pas. Ik had waarschijnlijk de meeste tips ook niet kunnen kijken omdat ik niet download.
dualcia
-
- 953 berichten
- 2311 stemmen
Staan de huidige regels en (een voorbeeld van) de manier waarop die stemtabel ingevoerd moet worden nog ergens?
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Ik volg dit topic zo nu en dan wel, maar denk dat ik deze uitnodiging beter kan afwijzen. Heb het al druk genoeg en zie hoe dan ook de laatste tijd een stuk minder films dan normaal. Ook heb ik het idee dat ik toch niet aan alle tips zou kunnen komen, en heb dan ook geen zin om er veel geld voor neer te moeten leggen bijvoorbeeld.
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Misschien alternatief om twee tips te geven dan, is er nog een alternatief voorhanden mocht een film niet goed te krijgen zijn.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
je kan altijd achter een tweede tip vragen, ik denk dat ik bij een twee of drietal films ook voor een andere film had gevraagd
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
Staan de huidige regels en (een voorbeeld van) de manier waarop die stemtabel ingevoerd moet worden nog ergens?
Echte regels zijn er hier nooit opgesteld. Het spel is ooit heel anders begonnen en is een aantal dagen later veranderd in wat we nu dus doen.
Je geeft op basis van de stemmenlijst/top 10 van de mensen die meedoen een tip. Stel er doen 12 users mee, geef je dus aan 11 users een tip. Je krijgt er dus ook elf tips van de andere users. Die 11 tips probeer je dan te bekijken binnen de afgesproken tijd. Meestal is dat zo'n drie maanden.
Hier een voorbeeld van het stemtabel. De tipper beoordeling is wat voor cijfer je de tip(per) geeft. De user vul je de score die je geeft bij je eigen naam in. Je kunt cijfers geven van 0.5* tot 5* en alles wat daar tussen zit. Geef je een film een 3,4, vul je dus die score in.
De eerste cijfers is het gemiddelde van alle tips. daarachter zijn alle cijfers bij elkaar opgeteld. Daarachter zijn het aantal geziene tips en daarachter het aantal tips die nog gezien moeten worden. Het gemiddelde is het aantal punten delen door de geziene tips. In mijn geval is het dus 30.50 delen door 8 = 3.81*
De tipper-beoordeling:
3,81* - 30,50 / 08 / 05 - DVD-T
De user-beoordeling:
3,88* - 15,50 / 04 / 09 - Film Pegasus
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Zag net mijn tiende 'tip': Landscape in the Mist van Chevy93. Twee-en-een-halve-ster voor deze krampachtige Angelopoulos-show. Wat een verschil met The Travelling Players en The Suspended Step of the Stork. Vond hier vrijwel niets overtuigen.
De Tipper-beoordeling:
3,77* - 37,70 / 10 / 03 - DVD-T
3,77* - 30,14 / 08 / 05 - rensie32
3,57* - 32,10 / 09 / 04 - Observator
3,51* - 21,04 / 06 / 06 - TornadoEF5
3,36* - 26,84 / 08 / 05 - Verhoeven
3,24* - 25,90 / 08 / 05 - arno74
3,24* - 25,90 / 08 / 05 - SergioMalick
3,16* - 28,40 / 09 / 04 - chevy93
3,12* - 28,10 / 09 / 04 - Gh8st
3,10* - 27,90 / 09 / 04 - the pope
3,07* - 27,60 / 09 / 04 - Film Pegasus
3,06* - 27.55 / 09 / 04 - Dying Rose
2,95* - 29,50 / 10 / 03 - jeroentjuhhhhh
2,94* - 26.50 / 09 / 04 - DeCol
De User-beoordeling:
3,88* - 15,50 / 04 / 09 - Film Pegasus
3,72* - 48.30 / 13 / 00 - DVD-T
3,55* - 7,10 / 02 / 11 - SergioMalick
3,55* - 35,50 / 10 / 03 - jeroentjuhhhhh
3,39* - 44,10 / 13 / 00 - Gh8st
3,38* - 44,00 / 13 / 00 - DeCol
3,34* - 40,10 / 12 / 01 - rensie32
3,33* - 33,30 / 10 / 03 - chevy93
3,33* - 10,00 / 03 / 10 - Observator
3,25* - 42,22 / 13 / 00 - arno74
3,20* - 41,60 / 13 / 00 - Dying Rose
2,22* - 20,00 / 09 / 03 - Verhoeven
2,21* - 13,25 / 06 / 04 - TornadoEF5
0,00* - 0,00 / 00 / 13 - the pope
Moet nu nog drie tips zien - Toy Story III + Idi i Smotri + L'Eclisse - en er moeten nog zeker vijf tips gezien worden die ik jullie gegeven heb. Valt me toch behoorlijk tegen.
Night's Watch
-
- 1212 berichten
- 1200 stemmen
Dat ligt aan het aantal deelnemers aangezien je van iedereen één tip krijgt. Afgelopen periode waren er 14 deelnemers dus dan kijk je 13 films.
Dat is wel te behappen, ik zal het forum één deze dagen eerst een beetje doorbladeren voor ik een keus maak 
Boenga
-
- 2628 berichten
- 1532 stemmen
Ik ga passen. Enerzijds een beetje door tijdsgebrek; maar vooral omdat ik nog nooit een film gedownload heb, én geen enkele aansluiting heb op m'n (tv-)toestel. De keuze is beperkt tot m'n dvd-collectie...
Number23
-
- 8638 berichten
- 5678 stemmen
Nou zit in een verhuizing dus ik hoop op het beste!
-DeCol
-rensie32
-leatherhead
-jeroentjuhhhhh
-DVD-T
-TornadoEF5
-Dualcia
-Gh8st
- Number23
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
Hierbij mijn tips.
- DeCol: Hush (2016)
We kennen elkaars smaak onderhand wel een beetje, als oude rotten in het Tip-Topper spel. Dit moet je ook wel gaan bevallen. Is gewoon een erg fijn filmpje. Have fun!
Ik wilde je deze in de vorige ronde al gaan tippen. Ik dacht deze gaat vast bevallen, maar zag toen je stem voor Reconstruction. Ik ga nu het risico gewoon nemen. Ik denk dat je dit meer kunt waarderen dan die andere van Boe.
- leatherhead: Post Tenebras Lux (2012)
Ik had verwacht dat het lastig zou worden je een tip te geven. Veel films die we samen kunnen waarderen, dus veel kans dat je mijn favorieten bijna allemaal al had gezien. Ik was een beetje verbaasd dat je deze nog niet hebt gezien. Gezien je smaak kan het niet anders dan dat je dit ook fijn gaat vinden.
- jeroentjuhhhhh: Dung Fong Tuk Ying (1986)
Drunken Master 2 is je erg goed bevallen, dan moet je deze ook gezien hebben. Kan ook zomaar best verkeerd vallen. De vreemde humor moet je liggen. Qua gevechten is het genieten geblazen. Vooral de climax is geweldig.
Ik scrolde door je stemmenlijst, zag een aantal titels staan en toen schoot deze me ineens te binnen. Veel elementen van films die jij kan waarderen komen hier in terug. Visueel erg fijn, een goed verhaal, en sterk acteerwerk. Die eerst 10 minuten zijn meesterlijk. Wat daarop volgt is nog veel beter. We liggen soms behoorlijk op 1 lijn qua smaak en hoop dat deze je gaat bevallen.
- dualcia: Akmareul Boatda (2010)
Ik wilde je Moulin Rouge! gaan tippen, maar zag later die al tussen je stemmen staan. Verder kijkend zag ik best veel films met gestileerd geweld tussen je stemmen staan. Daarnaast zag ik niet echt (veel) Aziatische films. Dit is een erg fijn wraak filmpje met een goed kat en muis verhaal, een behoorlijke hoeveelheid gestileerd geweld en erg goed acteerwerk. Ik hoop dat je hier heel veel plezier aan gaat beleven.
Een van de grote inspiratiebronnen van PTA en Magnolia. Vooral in manier van vertellen moet dit je erg aanspreken. Erg fijne mozaiek film van Robert Altman. Schrik niet van de lengte. Die drie uur zijn zo om. Veel plezier met dit meesterwerk.
Erg gevarieerde smaak. Dus wat te tippen? Ik zag heel wat leuke en goede actie films in je lijst, wat Zuid-Koreaanse films en films met een goed verhaal. Dus waarom geen fijne combi daarvan. Hier ga je vast veel plezier aan beleven. Visueel ook erg sterk.
- tbouwh: Gone Baby Gone (2007)
Een drama en op imdb staat hij ook als misdaadfilm aangegeven. Het is een beetje van beide. Gewoon een erg goede Boston based misdaad film met een verrassend plot en heel erg goed acteerwerk. Vooral van Casey Affleck.
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Ik doe gewoon mee
als het hierbij blijft (wellicht nog een of twee extra, maar anderen zouden zich nu inmiddels wel ingeschreven hebben?) redelijk te combineren met de genrechallenge verwacht ik.
Wat tips voor de tippers:
-Omdat ik ook aan de genrechallenge meedoe zijn tips binnen de aankomende genres extra welkom. De komende drie maanden nog te gaan: Misdaad, docu, drama, avontuur, horror, familie, actie en muziek (de bredere genre-aanduiding op imdb telt ook
) Liefst niet gruwelijk lange films (2.5+), de classics die ik daarbinnen snel wil zien staan namelijk reeds op m'n kijklijst 
- M'n smaak is breed, maar wel aan verandering onderhevig. Hoe ouder de stem, hoe minder representatief. Sommige hoge stemmen van 'vroeger' zouden nu lager terechtkomen en andersom ook wel, zij het in mindere mate.
-M'n budget is weinig onuitputtelijk, dus bij voorkeur films waar goed aan te komen is;
-DeCol
-rensie32
-leatherhead
-jeroentjuhhhhh
-DVD-T
-TornadoEF5
-Dualcia
-Gh8st
- Number23
-tbouwh
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
tbouwh, ik heb je tip in mijn vorige post verwerkt. Leuk dat je mee gaat doen
Leuk
ik kwam deze een keer tegen in het vliegtuig, maar toen werd het 'em uiteindelijk nét niet. Ik ben benieuwd:)
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
-DeCol: The VVitch: A New-England Folktale (2015) Must see! Toch wel de sensatie van afgelopen jaar. A-typische horrorfilm met prachtige art direction en een onheilspellend sfeertje.
-rensie32: Du Levande (2007) Heb ik jou ooit een succesvolle tip gegeven?
Toch wel traditioneel mijn lastigste 'pick'. Ditmaal geen vunzigheid (lesje geleerd), maar een über droge film.
-leatherhead: The Editor (2014) Ik kan bij jou makkelijk een veilige tip verzinnen, maar bij die titels heb ik wel het vertrouwen dat je ze zelf ooit gaat zien
The Editor zal -ongetwijfeld- net iets te goedkoop zijn voor jouw smaak, maar heb toch goede hoop. Lekkere absurde ode aan de Giallo!
-DVD-T: Turbo Kid (2015) Staat denk ik al wel op jouw watch-list (toch?!), maar dan is het een extra zetje!
-TornadoEF5: 10 Cloverfield Lane (2016) Hopelijk is dit makkelijker te verteren dan de vorige tip.
-dualcia: Prisoners (2013) Je bent volgens mij de enige van de deelnemers die deze nog niet heeft gezien, aan de slag!
-Gh8st: The Experiment (2010) Sterk geacteerd en interessant uitgangspunt: typisch tip-materiaal!
-Number23: Me and Earl and the Dying Girl (2015) Duurde even voordat ik iets had gevonden waar je nog niet op hebt gestemd, dus was positief verbaasd dat hier nog geen stem bij stond! Lekker vlot, alternatief filmpje.
-tbouwh: It Follows (2014) Sensationele genrefilm. Perfect om de horror-ronde van de challenge mee te beginnen!
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
DeCol: veel mannenfilms, veel epiek en soms toch ook een goede dosis actie. Ik was aan het zoeken in de richting van Nerve, Jason Statham, maar kom uiteindelijk uit bij de nieuwe van Bay: 13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi
rensie32: vrij brede filmsmaak met een voorkeur voor contemplatieve cinéma, maar daar ga ik je niet op tippen, daar zal je persoonlijk meer van weten dan ik. Ik heb bij jou het gevoel dat de film zeker inhoud moet bevatten (een goed verhaal, al dan niet verteld in beelden). Ik ging misschien een Almovodar nemen, maar uiteindelijk raad ik je Kreuzweg aan.
leatherhead: veel contemplatieve cinéma opnieuw. Iets blaast me richting Chili, en zegt: El Club, maar dat is dus puur op gevoel, een soort van wilde gok van een regisseur die aan naamsbekendheid wint overal.
jeroentjuhhhhh: horrorfanaat, ja. Ik denk dat je weinig tips nog nodig hebt. Ik twijfelde tussen Ich seh, ich seh en Spring. Maar ik ga dus voor Spring
DVD-T: ja, gewoon films aanraden die ik ook nog moet zien zeker. Iedere film die ik je wou aanraden, had je nog niet gezien, wat het allemaal moeilijker maakt. Ik heb uiteindelijk gekozen voor: Heaven Knows What
dualcia: ik ga het niet te moeilijk maken, maar ik denk dat je deze wel gaat leuk vinden. Unknown
Gh8st: Eigenlijk best een "veilige" tip, maar ik vond het vrij moeilijk om je iets te tippen gezien je binnen je smaak best al veel hebt gezien. Polytechnique
Number23: Nog moeilijker om je iets te tippen, ik ga uiteindelijk voor een persoonlijke favoriet: Mustang. Benieuwd wat je daarvan vindt.
tbouwh: veel voorwaarden
. Eens kijken. Duurde een tijdje, maar kwam toch relatief snel uit bij dit: Carol
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
- leatherhead: Post Tenebras Lux (2012)
Ik had verwacht dat het lastig zou worden je een tip te geven. Veel films die we samen kunnen waarderen, dus veel kans dat je mijn favorieten bijna allemaal al had gezien. Ik was een beetje verbaasd dat je deze nog niet hebt gezien. Gezien je smaak kan het niet anders dan dat je dit ook fijn gaat vinden.
Haha, die tip komt mooi uit want heb hem onlangs op blu-ray aangeschaft. Maar gezien de andere twee films die ik van Reygadas zag kan het een beetje beide kanten opgaan.
Heb nu even weinig tijd, maar zal m'n tips uiterlijk maandag bekendmaken.
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
TornadoEF5 het was niet de bedoeling het als voorwaarden te doen overkomen hoor
ik prefereer tips/aanknopingspunten, gedwongen is het verre van;
En jeroentjuhhhhh, It Follows stond op de lijst ja
komt heel goed uit dus 
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
-DVD-T: Turbo Kid (2015) Staat denk ik al wel op jouw watch-list (toch?!), maar dan is het een extra zetje!
Staat inderdaad al op mijn watchlist, ja. En ligt hier al een tijdje klaar. Is een mooi zetje dus 
DVD-T: ja, gewoon films aanraden die ik ook nog moet zien zeker. Iedere film die ik je wou aanraden, had je nog niet gezien, wat het allemaal moeilijker maakt. Ik heb uiteindelijk gekozen voor: Heaven Knows What
Nice! Afgelopen week toevallig tegengekomen toen ik wat zat te lezen over American Honey. En dan krijg hem nu gewoon getipt 
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
O ja, The Editor moet ik ook nog zien. Bedankt jeroentjuhhhhh. 
Gh8st
-
- 668 berichten
- 2008 stemmen
Gh8st: The Experiment (2010) Sterk geacteerd en interessant uitgangspunt: typisch tip-materiaal!
Deze al eens gezien.
De andere 2 tips nog niet, ik ben benieuwd 
Gh8st
-
- 668 berichten
- 2008 stemmen
Dan maar gelijk even zelf wat tips bij elkaar gehaald. Hopelijk niet te veel missers
DeCol: What We Do in the Shadows (2014)
jeroentjuhhhhh: Goksung (2016)
rensie32
-
- 4359 berichten
- 1770 stemmen
-dualcia: Irréversible (2002) - Ga hier toch een gokje wagen. Zie in je stemmenlijst dat je niet terugdeinst voor een naargeestige film en deze film kwalificeert zich zonder moeite als naargeestig. Ben benieuwd of je dit meesterwerk op waarde weet te schatten.
-DeCol: Green Room (2015) - Sterke thriller die echt op je gevoel weet in te spelen. Visueel is het ook alles behalve standaard, waardoor deze film uitsteekt boven het gemiddelde.
-TornadoEF5: Reeds getipt in de vorige ronde: Magnolia (1999). Blijft een geniale film die voorbij vliegt. Normaal tip ik niet zulke lange films, maar hiervoor maak ik graag een uitzondering.
-tbouwh: Ne Le Dis a Personne (2006) - Vorige ronde getipt gekregen en geef hem nu gelijk door. Gezien je stemmenlijst ben je niet vies van een goede actiethriller en zodoende moet je met deze film wel aan je trekken kunnen komen.
-DVD-T: Altiplano (2009) - Neem een gokje met deze film, maar heb deze gekozen omdat je het visuele aspect van films vaak erg belangrijk vindt. En deze film is op dat gebied wonderschoon! Misschien soms wat aan de trage kant, maar gezien je stemmenlijst is dat niet echt een probleem voor jou, veel plezier!
-leatherhead: The Hourglass Sanatorium (1973) - Als liefhebber van bevreemdende surrealistische films was deze tip snel gevonden. Geen logica, vaak onbegrijpelijk maar visueel zeer origineel en mooi. Dit moet jou wel bevallen denk ik.
-jeroentjuhhhhh: Frankenhooker (1990) - Een film met zo'n titel moet haast wel een succes worden bij jou
Onzinnige, bizarre en lelijke horror, kortom: jouw cup of tea 
-Gh8st: Hodejegerne (2011) - Zeer sterke thriller zoals we die wel vaker tegenkomen uit de Scandinavische landen. Staat garant voor 100 minuten kijkplezier, en weet zeker dat je dit wel kan waarderen.
-Number23: Duel (1971) - Toch gekozen om je een iets oudere film te tippen, maar denk wel dat deze je gaat bevallen. Non-stop spanning en sensatie in deze vroege Spielberg.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Ik was niet van plan om er direct aan te beginnen, maar Dogville (dat ik nog moest inhalen van de vorige ronde (en jij had een andere film getipt die ik ook nog moet inhalen)) en ook moest bekijken voor een andere challenge elders ook al moet bekijken tegen nu maandag) zal ik morgen opleggen. Het wordt stilaan ingewikkeld. Ik heb mijn wekker gezet, en ik ga hem morgenochtend fris bekijken (want anders stel ik dat toch weer uit, en komen er 10.000 dingen tussen)
dualcia
-
- 953 berichten
- 2311 stemmen
Pff, dat was lastig. Ik vond het echt ontzettend moeilijk om een goed beeld te krijgen van jullie smaak en de films die jullie tof zouden vinden. Ik heb een beetje geprobeerd te kijken naar jullie stemmen en dit te combineren met films die ik tof vind. Hopelijk heb ik niet teveel films uitgezocht waarmee ik jullie martel haha en heb ik bij een volgende tipchallenge een beter beeld om wat 'spannendere' tips te kunnen geven.
DeCol: Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998)
Ik zag dat je mijn favoriete film Snatch wel kon waarderen, dus dan zou Lock, Stock ook goed te pruimen moeten zijn.
rensie32: Blue Valentine (2010)
Ik kreeg het gevoel dat je wel van sfeervolle drama's houdt, vandaar deze keuze.
leatherhead: Almost Famous (2000)
Jij was denk ik wel de moeilijkste om iets voor te vinden. De films die ik in mijn hoofd had, had je al gezien en verder lijken onze smaken nogal ver uiteen te staan. Daarom gewoon gekozen voor een goede film, die ik niet in je stemlijst kon terugvinden.
jeroentjuhhhhh: Sightseers (2012)
Ik heb eerst geprobeerd om een horrorfilm te vinden die jij nog niet had gezien, maar aangezien dit vrijwel onmogelijk was: hier een zwarte komedie die je hopelijk kunt waarderen.
DVD-T: My Blueberry Nights (2007)
Ik zag veel films in je lijst staan die veel te danken hebben aan een bepaalde sfeer. Dit vind ik zelf goed terugkomen in deze film, dus hopelijk vind je hem tof.
Deze psychologische thriller lijkt wel goed te passen tussen de films die jij hoog waardeert.
Gh8st: Sunshine Cleaning (2008)
Ik zag een aantal films in je stemlijst staan die me aan deze film deden denken. Hopelijk vind je deze ook leuk.
Number23: Little Miss Sunshine (2006)
Ik heb het gevoel dat je wel veel verschillende genres kunt waarderen. Deze film miste ik gewoon nog in je stemlijst en is wel een fijne must-see.
tbouwh: 28 Days Later... (2002)
Ook een must-see die ik miste in je stemlijst en die je kunt gebruiken voor verschillende challenges binnen de genrechallenge.
En nu maar duimen dat ik jullie in ieder geval een fijne kijkervaring kan geven 
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Leuke tip, kwam steeds hoger en hoger op de watchlist te staan. dualcia
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
Zo, das lang geleden dat ik een Wong Kar-wai zag. Op een of andere manier nooit echt meer naar Blueberry Nights om gekeken. Mooi dat ik hem op deze manier ga zien. Had hem waarschijnlijk dan nooit uit mezelf opgezet.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Bedankt voor de uitnodiging, ik heb deze periode weer wat meer tijd. Teveel vrije dagen gespaard, dus die moeten ook gevuld worden. Geef me even een aantal dagen om tips te bedenken, want ik ben niet heel erg met films bezig geweest het afgelopen jaar. 
rensie32
-
- 4359 berichten
- 1770 stemmen
Bedankt voor de uitnodiging, ik heb deze periode weer wat meer tijd. Teveel vrije dagen gespaard, dus die moeten ook gevuld worden. Geef me even een aantal dagen om tips te bedenken, want ik ben niet heel erg met films bezig geweest het afgelopen jaar.
Welkom terug!
Omdat je volgens mij een spaghettiwestern op zijn tijd wel kan waarderen, tip ik je Il Grande Silenzio (1968). Mooie western die zich afspeelt tegen een besneeuwde achtergrond, weer eens wat anders 
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
Welkom terug, Lord Flashheart. Voor jou heb ik als tip Cría Cuervos (1976)
Zelf recent ontdekt en enorm van genoten. Kijkende naar je stemmenlijst moet jij deze ook wel kunnen waarderen. Ik weet niet of je er gevoelig voor bent, maar er zit een liedje in wat je waarschijnlijk een paar dagen niet uit je hoofd krijgt