Relatos Salvajes (2014)

Argentinië / Spanje
Komedie / Thriller

geregisseerd door Damián Szifron
met Rita Cortese, Ricardo Darín en Nancy Dupláa

De film vertelt zes korte, komische verhalen, vol verrassende plotwendingen. Thematisch hebben de verhalen gemeen dat ze gaan over wraak, over hoe alledaagse mensen de controle kunnen verliezen als ze worden gedwarsboomd in hun leven.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Prima film, al vind ik het niveau tussen de scenes wel wat groter dan verwacht. De twee automobilisten en de bruiloft op het eind steken er een flink stuk bovenuit en zijn beide echt steengoed. De korte proloog komt daarna en drie andere verhalen zaten toch echt een paar niveautjes lager, dat verhaal van de cafetaria had ik waarschijnlijk op de montagevloer achtergelaten, dat mist nogal een punt en is ook lang niet zo zwartkomisch[/spoler]. Mede doordat een van de betere verhalen aan het einde zit overheerst het goede gevoel.

avatar van Brandt
Het is lang geleden dat ik zo gelachen heb, voor de TV nog wel. Heerlijk, al deze korte verhalen over wraak die het beest in de mens naar boven halen. Creatief en met liefde gemaakt. Damian Szafron is een regisseur die ik de komende jaren in de gaten ga houden.

avatar van Musicman10
Uitstekende film wat vooral ging om "wraak"

avatar van missl
Heerlijke film met 6 korte verhalen die allemaal los staan maar allemaal wel zeer vermakelijk zijn.

avatar van macrobody
Voor ieder wat wils met deze verhalen. Persoonlijk vond ik het verhaal van de man die gebouwen opblaast voor zijn beroep erg leuk, maar ik ben dan ook een 'fuck the system' mens.

avatar van BlueJudaskiss
macrobody schreef:
, maar ik ben dan ook een 'fuck the system' mens.

Beest dat je er bent!

avatar van macrobody