- Home
- Films
- Relatos Salvajes
- Filtered
Genre: Komedie / Thriller
Speelduur: 122 minuten
Alternatieve titel: Wild Tales
Oorsprong:
Argentinië / Spanje
Geregisseerd door: Damián Szifron
Met onder meer: Rita Cortese, Ricardo Darín en Nancy Dupláa
IMDb beoordeling: 8,1 (215.364)
Gesproken taal: Spaans
Releasedatum: 30 oktober 2014
On Demand:
- Bekijk via Pathé Thuis
- Bekijk via NPO Start Plus
- Bekijk via iTunes
- Bekijk via CineMember
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Relatos Salvajes
"We can all lose control"
De film vertelt zes korte, komische verhalen, vol verrassende plotwendingen. Thematisch hebben de verhalen gemeen dat ze gaan over wraak, over hoe alledaagse mensen de controle kunnen verliezen als ze worden gedwarsboomd in hun leven.
Externe links
Acteurs en actrices
Simón Fisher (segment "Bombita")
Diego (segment "El más fuerte")
Romina (segment "Hasta que la muerte nos separe")
Mauricio (segment "La propuesta")
Cook (segment "Las ratas")
Waitress (segment "Las ratas")
Salgado (segment "Pasternak")
Isabel (segment "Pasternak")
Professor Leguizamón (segment "Pasternak")
Cuenca (segment "Las ratas")
Video's en trailers
Reviews & comments
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Behoorlijk geestig, zoals vaker helaas wel erg wisselend qua kwaliteit. Voor goede cinema zorgt het nooit, maar hele vermakelijke wel. Heerlijke awkward humor en de Spaanse taal leent zich daar perfect voor. Eerste helft kent voor mij de meest geestige verhalen, al wordt er met de bruiloft perfect geindigd. Leuk.
voskat
-
- 1023 berichten
- 1087 stemmen
Fantastisch.
Even mijn ranglijstje:
1. De bruiloft
2. La más fuerte
3. Bombita
Laat de Amerikanen er als-je-blieft geen remake van maken.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Heel veel goede verhalen gehoord en gelezen over deze film. Mijn verwachtingen waren dan ook er hoog, en ik hoopte een van de zeldzame toppers aan te treffen. Zo ver kwam het niet, maar deze film is beslist zeer vermakelijk te noemen. Het gebruik van zes korte verhalen maakt het voor de regisseur mogelijk om er van alles en nog wat in te stoppen, en ditmaal blijkt dat een garantie voor succes te zijn geweest. En ook een garantie voor een geslaagde filmavond voor de kijker.
De verhalen variëren tussen heerlijke droogkomische situaties en absurde situaties met nogal over de top geweldadige oplossingen. Het nadeel van zoveel (geslaagde) extremen bij elkaar is dat een enkel verhaal/moment de film qua ritme en humor meteen doet inzakken ten opzichte van de andere verhalen/momenten. Het zwakst vond ik in die zin het verhaal "La Propuesta" (The Proposal) ,over die jongen die een zwangere vrouw aanreed. De andere vijf waren top. "Las Ratas", die zich in een restaurant afspeelt, is hier nog niet genoemd maar vond ik zelf ook erg goed qua heerlijke kurkdroge humor.
Ricardo Darín, die slechts in een van de verhalen speelt, wist vreemd genoeg ditmaal niet echt te schitteren, zijn rol bood daar niet de ruimte voor. De "bruid", in het laatste fragment, steelt in deze film de show, dat verhaal deed me overigens meteen aan de bruiloft uit [•REC]³ denken, alleen ditmaal zonder zombies.
Leuk, ruim 3,5*
cordiacovens
-
- 1526 berichten
- 1447 stemmen
Dagelijkse irritaties die voor iedereen herkenbaar zijn staan centraal in de Argentijnse komedie Wild Tales of Relatos Salvajes zoals de film in het Spaans heet. Iedereen heeft wel eens zo’n moment waarop je van binnen het kookpunt bereikt en kan ontploffen, maar je toch maar inhoud. In Wild Tales houden de mensen zich nou niet in en dat maakt de film zo vermakelijk. De film bevat zes goed gemaakte korte films die samen één film worden maar gemeen hebben dat er op de één of andere manier wraak genomen wordt. Soms lukt dit, soms niet maar het loopt iedere keer compleet uit de hand. Wild Tales mag dan ook met recht de meest absurde, maar tevens verfrissende komedie van het jaar genoemd worden.
david bohm
-
- 2929 berichten
- 3205 stemmen
Lang niet zo hardop moeten lachen om een film. Fijn om naar te kijken en te luisteren door het aangename Argentijnse Spaans.
Een aanrader.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5581 stemmen
Zwarte humor in zes shorts. Droog geserveerd met uitspattingen. Filmpje ziet er goed uit, heeft lollige muziek en is best scherp geschreven. Ook als een verhaaltje niet een stevige punch in huis heeft, is er altijd wel iets dat aanspreekt. Las Ratas bijvoorbeeld. Is het niet de kok, dan toch wel de die gozer die het restaurant binnenkomt. Ontzettende lul. Idem voor La Propuesta, die een grappige draai in petto heeft als er eentje de hakken in het zand zet.
Hasta que la muerte nos separe is de trouwerij die ik zo graag eens wil meemaken, terwijl de frustratie in Bombita van het scherm af spat. Pasternak, die het bal opent, had best nog wat langer mogen duren. Een gemene, zeker het laatste shot. El más fuerte is de short die me over de gehele lijn het best beviel. Onbeschofte eikel die niet alleen een lekke band voor de kiezen krijgt. Dat wordt al snel hilarisch met ook een heerlijke afsluiter. Ja, leuke omnibus.
tattoobob
-
- 8164 berichten
- 2423 stemmen
Van enkele geniale filmpjes tot iets mindere....maar over het algemeen is deze film erg vermakelijk ons bezorgt je de gehele tijd een smile op het gezicht.
Acteerwerk en visueel gebied niets op aan te merken.....helaas door toch een paar iets mindere filmpjes kom ik iets lager in mijn sterren....maar dan nog een ruime voldoende.
Aangename verrassing
wilofski
-
- 196 berichten
- 568 stemmen
El más fuerte en hasta que la muerte nos separe zijn voor mij de beduidend betere filmpjes, maar eigenlijk zit er geen enkele slechte tussen.
Steeds zijn de filmpjes goed opgebouwd naar een climax met een twist die niet is zoals je hem zou verwachten.
Goed acteerwerk ook en af en toe weet een goede muziekkeuze de film nog net dat beetje extra te geven.
Zeker geen voor een top-10, maar hij stijgt toch met gemak boven het gewone uit.
Net zoals een kampvuur met straffe verhalen is deze film iets dat nooit zal vervelen.
Aanrader!
Edit: Ik keek even de intro opnieuw en die is ook best wel geestig. Niet enkel omdat de foto's zo prachtig zijn, maar hoe de cast wordt voorgesteld als dier vond ik best wel origineel.
Flat Eric
-
- 6365 berichten
- 1026 stemmen
Heerlijke humoristische wraakfilmpjes doen het altijd wel goed bij me.
Zo ook deze. De combinatie Spaanstalig en lekker over the top maakten dat ik enorm genoot van deze film.
Van de vijf verhalen vond ik het 'restaurant' toch wel het minste, en mijn favorieten waren de 'omkoping' en de 'bruiloft'. Erg geestig.
Absoluut een aanrader.
Black Math
-
- 5390 berichten
- 1735 stemmen
Leuk en fris!
Zes kortfilms, niet allemaal even sterk, maar wel met de nodige charme, en met als centraal thema wraak waarmee een situatie compleet ontspoort.
Het eerste filmpje was misschien wel het verrassendst, en daarom het sterkst, al is het haast onvermijdelijk om aan de zelfmoordpiloot van GermanWings te denken, en dat maakt dat het enigszins wrang aanvoelt. Het filmpje met de twee autobestuurders en het laatste filmpje met de bruiloft vervolmaken het trio echt leuke filmpjes. Het zwakste segment was uiteindelijk dat met het hit-and-run ongeval, de overige filmpjes zaten er tussen in, waarbij het restaurantsegment nog wel aardige dialogen had.
Wat opvalt is dat het er visueel erg verzorgd uitziet. Strakke cameravoering, maar vooral bij tijd en wijle interessante camerastandpunten: vanuit de bergruimte in het passagiersgedeelte van een vliegtuig, vanonder een doorzichtig pincodepaneel, of een deur met glas die geopend wordt, waarbij de camera precies met de deur meedraait. Leuk! De dakscène van het bruiloftsfilmpje zag er ook prachtig uit, met alle onscherpe lichten. Af en toe ook leuk gemonteerd, zoals in het autobestuurderssegment waar je de Audi ziet rijden, en er duidelijk op maat van de muziek geknipt wordt. De muziek zelf is niet slecht, maar slechts af en toe echt leuk.
De leukste filmpjes zitten rond de 4-4,5*, het minste filmpje rond de 2*. Gezien de charme van het geheel, rond ik graag naar boven af. 4*.
Woland
-
- 4165 berichten
- 3405 stemmen
Escaleren kun je leren.
Heerlijke collectie korte filmpjes die behoorlijk in mijn straatje vielen. Het deed me qua sfeer en type plot erg denken aan sommige van de (overigens bijzonder vermakelijke) korte verhalen van Roald Dahl, waarbij een zeer alledaags lijkend tafereeltje door een samenloop van omstandigheden of met een ietwat morbide twist tot iets een stuk naargeestigers verwordt. De aanwezigheid van twists was hier wat minder, maar met name het type zwarte humor vond ik erg vergelijkbaar. Maar terug over de film: prima vermaakt met alle verhalen, goed geacteerd en gefilmd, en dikke lol gehad.
The Traveller
-
- 16 berichten
- 16 stemmen
Genoten van deze korte verhalen in 1 film. Absolute aanrader om te gaan kijken. Het snelwegverhaal en de bruiloft zijn mijn favorieten. Goed gefilmd, goed gecast, gewoon hoe een film moet zijn. De kwaliteit spat eraf. Gaat dat zien mensen!
filmkul
-
- 1870 berichten
- 1872 stemmen
Prima filmpjes. De een nog beter dan de ander. De opening is erg sterk en zet de toon voor de rest. Sommige situaties zijn herkenbaar en worden wat over the top uitgewerkt en zijn daardoor vrij komisch. De "autopech" springt er echt uit. Heerlijke humor. De twee uur vliegen voorbij. 4.0
Leland Palmer
-
- 23742 berichten
- 4699 stemmen
Heerlijk tussendoortje, deze 'Relatos Salvajes'. De zes kortfilmpjes vlogen voorbij. De eerste met dat vliegtuig is direct raak. Leuk laatste shot ook. Kneep toch m'n ogen maar even een beetje dicht.
Knap dat (bijna) elk filmpje toch bepaalde gevoelens oproept en dan heb ik het vooral over woede, of medeleven. Een kleine mate van herkenbaarheid zorgt er regelmatig voor dat je je makkelijk in de karakters kan verplaatsen. Tussendoor valt er genoeg te lachen natuurlijk. Dat filmpje met de twee gasten die langs de weg ruzie krijgen, of de man die het aan de stok krijgt met de sleepdienst zijn toch wel hoogtepunten.
Niet constant geweldig, soms wat teveel van het goede en het filmpje van de tuinman (die het auto-ongeluk probeert op zich te nemen) vond ik wat snel eindigen. Toch leuk. Zoals elk filmpje. Heb me erg vermaakt.
killerfreak
-
- 846 berichten
- 1066 stemmen
Verrassend, origineel en tegelijkertijd beangstigend hoe ver een mens kan gaan.
Of hoe snel rollen kunnen omkeren...
Collins
-
- 6244 berichten
- 3719 stemmen
Prachtige film. De film schetst situaties waarin mensen over hun uiterste grenzen worden gedreven. Daar is niemand tegen bestand. Dat blijkt ook uit deze film. Hoe reageert iemand op overmatige provocatie, spanning, stress en ander psychisch leed? Van heerlijk inktzwart tot belachelijk absurd, wordt dat in zes korte humoristische en fantasierijke verhalen uit de doeken gedaan.
Elk segment staat op zich. Elk segment is slechts verbonden door dezefde thematiek. In elk segment speelt een andere cast. Elke cast speelt sterk.
De film begint vol vaart en verrassing. Het niveau is hoog. Dat niveau wordt de gehele film vastgehouden. Knap.
Hierboven in de commentaren werd het woord herkenning al gebruikt. Elk segment heeft inderdaad iets herkenbaars in zich. Die herkenning laat de kijker meeleven en meevoelen. Het herkenbare leed wordt uitstekend uitgespeeld en prikkelt. Ook een sterk punt van de film.
Fantastisch!
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1812 stemmen
Leuk inderdaad, maar een meesterwerk is het niet.
In tegenstelling tot sommigen vond ik bijna alle filmpjes wel aan elkaar gewaagd: nergens echt geweldig, maar redelijk consistent in kwaliteit. Één ding is in ieder geval wel zeker; vermakelijk was het absoluut. De twee uur waren voor ik het wist voorbij.
Het eerste filmpje is meteen één van de leukere. Simpel, doch doeltreffend, en ondanks het komisch accent ietwat wrang met de GermanWings catastrofe in het achterhoofd. Scoort een ruime 3,5*.
Tweede is evengoed vermakelijk. Handjevol guitige dialogen, maar de climax - in hoeverre daar al sprake van was - is van mager allooi. Paar keer moeten ginnegappen, dat wel. 3,0* sterretjes voor deze.
Veruit de geinigste is het derde fragment. Een buiten proportionele dosis onnozelheid, maar wel érg leuk. Met een slotzin die de hilariteit vervolledigt: een 'crime passionel' . Kleine 4,0*
Vierde filmpje volgen we een niet al te snuggere huisvader, waarbij een onbenullige parkeerovertreding uitgroeit in een terroristische aanslag. Je moet er maar op komen... In ieder geval leuk genoeg om te kunnen boeien. 3,0*.
De vijfde borduurt op hetzelfde niveau verder, leuk bedacht wederom, en met - zowel letterlijk als figuurlijk - een lekkere punch op het einde. Maar ook niet meer dan dat. 3,0* wederom.
De afsluiter is veruit het minst kwalitatieve filmpje van de hoop. Aanvankelijk nochtans best amusant, maar verzand halverwege en blijft voorts veel te lang aanmodderen. Tegen het einde aan is het fragmentje allang doodgebloed, waardoor de film als geheel wat lullig ten einde komt. Kleine 2,5*.
Maar soit, wel een leuk projectje al bij al, dat voornamelijk erg lekker wegkijkt. Verder zijn de filmpjes stuksgewijs visueel aardig vormgegeven, met soms markante camerastandpunten. Da's allicht altijd nog wat extra's. Kleine 3,5* voor het geheel, toch maar even blij dat ik die prijsvraag gewonnen heb .
Filmkriebel
-
- 8947 berichten
- 4130 stemmen
Redelijk geschift Zes verhaaltjes waarbij gewone situaties lelijk uit de hand lopen en mensen controle over zichzelf verliezen. Het eerste verhaal met dit vliegtuig vond ik het minste al zag ik in de aftiteling dat die twee oudjes de ouders van de zelfmoordpiloot moesten voorstellen ... nogal bij de haren getrokken. Tweede heeft dan weer net iets te weinig om het lijf. Drie en vier waren veruit de beste, met lekker zwarte humor, een sterk gevoel van frustratie en onrecht waarbij geweld de enige uitlaatklep is.
De vierde kortfilm met Ricardo Darin vond ik het kersje op de taart. Ook de vijfde kortfilm wist best te boeien, al kon het abrupte einde mij niet smaken. Zesde was visueel de beste : enkele knappe camerashots, een hysterische sfeer met een schitterend vertolkte rol van Erica Rivas... en hoe mooi als de woede "con pasion" eindigt. Voor nu een 3,5* maar dit kan zo een 4* worden.
james_cameron
-
- 5971 berichten
- 9108 stemmen
Leuk concept: zes korte films met als thema wraak, gebundeld tot speelfilm. Ook verfrissend dat de films onderling nu eens niet verbonden zijn, behalve dan qua thema. De plotlijntjes worden lekker bizar en energiek uitgewerkt, geholpen door een prima cast en eersteklas camerawerk. Wel jammer dat sommige filmpjes te lang doorgaan, waardoor de impact van het geheel wat afneemt. Vooral het laatste filmpje, over de trouwerij, heeft daar last van. Afgezien daarvan weer eens een fijne argentijnse film, doorspekt met inktzwarte humor.
scorsese
-
- 11781 berichten
- 10191 stemmen
Uitstekende film waarin zes afzonderlijke verhaaltjes worden verteld met als thema: wraak. Alle zes de segmenten zijn uitermate vermakelijk, treffend en ook gruwelijk tegelijk. Fris en origineel, alleen wel een beetje jammer dat er eigenlijk maar één verbindende factor is waardoor de film als geheel net geen 4.0 sterren van me krijgt.
Bacon
-
- 1003 berichten
- 1366 stemmen
Om eerlijk te zijn sprak de film me op het eerste gezicht totaal niet aan, maar omdat hij zo hoog hier in de 'tiplijst' staat heb ik toch maar een gokje gewaagd. Het gokje is zeer goed bevallen, erg leuke verhalen die perfect zijn uitgewerkt. Al moest ik tijdens de vliegtuig scene wel heel erg denken aan de crash met het Germanwings toestel van eerder dit jaar. Ik hoop niet dat de piloot deze film had gezien.
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
Wild Tales vertelt zes korte verhalen die enkel thematisch met elkaar verbonden zijn. De zes segmenten in deze film zijn allemaal geschreven en geregisseerd door dezelfde filmmaker met heerlijke zwarte humor. De verhalen zijn allemaal herkenbare situaties die zomaar zwaar uit de hand kunnen lopen. Zo doet het eerste verhaal Pasternak veel denken aan de vliegtuigcrash eerder dit jaar. Het tweede verhaal The Rats is duidelijk het minste en heeft weinig te bieden. Het derde en vierde verhaal zijn uitstekend. The Strongest is een verhaal over agressie en verdraagzaamheid op de weg waarbij twee mannen volledig ontsporen in hun gedrag. Little Bomb vertelt het verhaal over een ingenieur die door een parkeerovertreding heel zijn leven in een negatieve spiraal ziet komen. Het vijfde verhaal The Proposal begint boeiend, maar het abrupt einde verpest het een beetje. Het laatste verhaal Until Death Do Us Apart gaat over een vrouw ( uitstekend gespeeld door Erica Rivas ) die tijdens haar trouwfeest ontdekt dat haar man vreemd is gegaan met één van haar gasten wat uiteindelijk resulteert in een hysterisch feest vol verrassingen. 7,5/10
Leno
-
- 5891 berichten
- 4209 stemmen
Vaak zien we in films met verschillende verhaallijnen een krampachtige poging alles samen te laten komen; dat gebeurt hier niet. De verhalen hebben overeenkomstig dat het thema hetzelfde is. Het ene verhaal is wat leuker dan het andere verhaal, maar geslaagd zijn ze allemaal. Knap is ook dat de toon precies goed is, niet te serieus maar wel serieus genoeg om het wraak verhaallijn overtuigend over te laten komen.
Flavio
-
- 4478 berichten
- 4740 stemmen
Erg leuke film waarin mensen tot het uiterste gedreven worden, hun maskers laten vallen en door het lint gaan- oftewel, hoe het dunne laagje beschaving, als je er maar lang genoeg tegen aanschopt, uiteindelijk breekt.
Pasternak was een verrassende opener, de gelijkenis met het drama met German Wings is al aangehaald- je vraagt je bijna af of Andreas Lubitz deze film heeft gezien. Goed geschreven korte film en prachtig eindshot.
Ratas was leuk met name dankzij de kokkin, en de scene dat zij opeens een mes in de rug van de politicus plant was toch nog wel verrassend. Leuke dialogen.
Bombita vond ik vooral geniaal vooral met de opbouw naar het (sort of) happy end- je verwacht dat hij steeds meer in de goot belandt maar iedereen houdt van hem omdat hij deed waar de meesten van ons wel eens over dromen: een arrogante bureaucratische instantie goed terugpakken. Iedereen inclusief de (ex)-vrouw, dochter, medegevangenen en de bewakers met een grote smile.
El más fuerte is misschien wel het beste- hoe een klein voorval uiteindelijk escaleert in moord en doodslag. Geweldige opbouw, goed geacteerd, en geweldig einde.
La Propuesta vond ik ook goed, ook weer met een prima cynisch einde.
Hasta que la muerte nos separe is een mooie afsluiter, al vond ik het iets te lang doorgaan. Maar alleen al de rol van de kok, en het shot waarin hij opgewonden tegen zn collega´s vertelt over wat er gebeurd is, echt super, lekker subtiel in beeld gebracht maar daardoor juist komischer.
Het zag er allemaal erg verzorgd uit, acteerwerk heel goed, leuke soundtrack, echt een aanrader.
jipt
-
- 3416 berichten
- 3154 stemmen
Hoewel de thematiek, over mensen die tot het randje van civilisatie worden gedreven, mij wel degelijk aanspreekt, kon ik toch vrij weinig met de film. Probleem zit me vooral in het middenstuk, acte 4 en 5 vond ik namelijk oeverloos lang door gaan, terwijl de insteek me na de eerste drie actes toch wel duidelijk was. De anthologische vorm van de film werkt voor mij dan ook niet.
Acte 6 vond ik dan wel zeer OK met een sterk einde, maar acte 3 spande wel de kroon. Voor de rest, flauwtjes. 3*
kappeuter (crew films)
-
- 72630 berichten
- 5779 stemmen
Erg goed gemaakte en mooi gefilmde wraakfilm.
Het zijn verhalen die met veel peper en zout opgediend worden, maar nergens over the top worden. Drama en tragikomedie wisselen elkaar goed af.
Door de handelingen van de personages zouden het gemakkelijk typetjes geworden kunnen zijn, maar het acteerniveau is hoog en het plot kent net genoeg diepgang zodat het geen platte wraakfilm is geworden.
Het is een omnibusfilm, dus de verhalen staan los van elkaar, maar toch voelt de film aan als een geheel.
Ik was elk verhaal opnieuw benieuwd naar de mate van escalatie en hoe erg de personages zouden gaan flippen. De toon in het eerste filmpje is meteen goed gezet. Het laatste filmpje een zeer waardige en mooie afsluiter.
Decec
-
- 6629 berichten
- 8339 stemmen
Een redelijk komedie/drama/thriller film...
Redelijk verhaal...
Goed acteerwerk...
Bekende acteur Ricardo Darín...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Donkerwoud
-
- 8026 berichten
- 3576 stemmen
Wat ‘Wild Tales’ knap doet is dat het een reeds populair sub-genre (doorgeslagen burgers!) anders weet in te vullen. In plaats van de focus louter op actie, komedie of misdaad te leggen, onttrekken de zes losstaande verhaaltjes zich juist aan eenduidige typeringen. Verhaaltjes zijn bloedserieus en tegelijkertijd hilarisch. Ze zijn tragisch, maar toch zit er een vrolijk makend, bevredigend leedvermaak in. Bureaucratie, inkomensverschillen, sociaal darwinistische rat race en de vrije markt die de moraal bepaalt. Burgers die er niet meer tegen kunnen, die doorslaan, en daarbij de media als een bondgenoot krijgen in de strijd voor hun op don Quichot gelijkende idealen. Diezelfde media vertekenen en verkleuren de feiten óók weer in een eigen logica van sensatiezucht en populisme.
Voor mij werkten ‘Little Bomb’ en ‘Until Death Do Us Part’ absoluut het best, omdat er op een ontroerende, tragikomische toon wordt ingezet. Protagonisten in deze filmpjes wekken in ieder geval nog sympathie op, terwijl hun handelen óók ver over het maatschappelijk aanvaardbare gaan. ‘Pasternak’ en ‘The Proposal’ zijn te gemeen, teveel: kijk eens hoe verdorven wij mensen eigenlijk zijn. Daarnaast missen allebei de verhaaltjes een stevige finale die het filmpje naar een hoger plan tilt. "The Rats" is een echte tegenvaller in zijn voorspelbaarheid en weinig originele insteek of je iemand zou vergiftigen als die persoon jouw familie kwaad heeft aangedaan. ‘The Strongest’ is over de gehele linie de vreemde eend in de bijt: qua gore en special effects veel bevredigender dan de rest, maar tegelijkertijd is het acteerwerk een stuk vlakker in vergelijking tot de betere titels.
eRCee
-
- 13346 berichten
- 1923 stemmen
Heerlijk. Deze wilde verhalen over het beest in de mens zijn een genot voor de filmliefhebber.
Relatos Salvajes bestaat uit zes individuele verhalen, georganiseerd rondom een centraal thema. Dat thema is het opduiken van het oerinstinct van de mens in een geciviliseerde samenleving. Ondanks dat je weet dat er iets van een twist gaat komen weet de film toch telkens een onverwacht pad in te slaan, elk verhaaltje weer. Ik vond er eigenlijk geen zwakke sequentie tussen zitten. Grappig is het ook nog eens, en dat heb ik normaal gesproken zelden als het om geweldsscènes gaat.
De vormgeving is stijlvol, met een energieke cameravoering en zeer fijne muzikale ondersteuning. Ook de openingstitels zijn het vermelden waard, samen met de freeze waarmee het openingsverhaal eindigt een eerste momentje van ontzag wat mij betreft.
Het laatste verhaal sluit het geweldig af, soort van positief zullen we maar zeggen, en maakt er een zeer overtuigend geheel van. Dikke vier, een film die ik ook zondermeer aan eenieder aanraad.
Dievegge
-
- 3000 berichten
- 7699 stemmen
Een cyclus van zes verhalen met als gemeenschappelijk thema wraak. Het gaat over gefrustreerde mensen die hun zelfbeheersing verliezen en hun toevlucht nemen tot geweld. Dat geweld is alleen als climax gebruikt. Het is psychologisch mooi opgebouwd, zodat je enige sympathie kunt voelen voor de onbesuisde wraakacties - voor de ene al meer dan voor de andere. Voor de man wiens auto weggesleept werd, kon ik begrip opbrengen in z'n strijd tegen de bureaucratie. Het zat er aan te komen dat hij z'n kennis van explosieven zou benutten. Het deed me wat denken aan Tales of the Unexpected, waarin je ook een humoristische mengeling hebt van voorspelbare en verrassende wendingen. Van de voorspelbare elementen zit je te hopen dat ze zullen gebeuren, en dan gebeuren ze ook.
Ik zal niet kiezen tussen de zes verhalen, want ik vond ze allemaal sterk. Argentijnse cinema begint mee te tellen de laatste jaren. Er zaten sterke acteurs tussen. Julieta Zylberberg, de serveerster in Las ratas, kende ik al van La mirada invisible. De verhalen hebben een hoog tempo, maar er zijn ook momenten van audiovisueel plezier, zoals het vliegtuig in de proloog of de autorit op de muziek van Giorgio Moroder uit Flashdance.
Bekijk ook
Jagten
Drama, 2012
713 reacties
Lektionen in Finsternis
Documentaire, 1992
17 reacties
Contratiempo
Thriller / Misdaad, 2016
162 reacties
Krótki Film o Zabijaniu
Drama, 1988
40 reacties
Mandariinid
Drama / Oorlog, 2013
11 reacties
Soshite Chichi ni Naru
Drama, 2013
65 reacties
Gerelateerde tags
horrorbloemlezingwraakdonkere komediewedding party road ragemultiple storylineshorror comedy
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.