Relatos Salvajes (2014)

Argentinië / Spanje
Komedie / Thriller

geregisseerd door Damián Szifron
met Rita Cortese, Ricardo Darín en Nancy Dupláa

De film vertelt zes korte, komische verhalen, vol verrassende plotwendingen. Thematisch hebben de verhalen gemeen dat ze gaan over wraak, over hoe alledaagse mensen de controle kunnen verliezen als ze worden gedwarsboomd in hun leven.

avatar van Noodless
Wild Tales vertelt zes korte verhalen die enkel thematisch met elkaar verbonden zijn. De zes segmenten in deze film zijn allemaal geschreven en geregisseerd door dezelfde filmmaker met heerlijke zwarte humor. De verhalen zijn allemaal herkenbare situaties die zomaar zwaar uit de hand kunnen lopen. Zo doet het eerste verhaal Pasternak veel denken aan de vliegtuigcrash eerder dit jaar. Het tweede verhaal The Rats is duidelijk het minste en heeft weinig te bieden. Het derde en vierde verhaal zijn uitstekend. The Strongest is een verhaal over agressie en verdraagzaamheid op de weg waarbij twee mannen volledig ontsporen in hun gedrag. Little Bomb vertelt het verhaal over een ingenieur die door een parkeerovertreding heel zijn leven in een negatieve spiraal ziet komen. Het vijfde verhaal The Proposal begint boeiend, maar het abrupt einde verpest het een beetje. Het laatste verhaal Until Death Do Us Apart gaat over een vrouw ( uitstekend gespeeld door Erica Rivas ) die tijdens haar trouwfeest ontdekt dat haar man vreemd is gegaan met één van haar gasten wat uiteindelijk resulteert in een hysterisch feest vol verrassingen. 7,5/10

Vaak zien we in films met verschillende verhaallijnen een krampachtige poging alles samen te laten komen; dat gebeurt hier niet. De verhalen hebben overeenkomstig dat het thema hetzelfde is. Het ene verhaal is wat leuker dan het andere verhaal, maar geslaagd zijn ze allemaal. Knap is ook dat de toon precies goed is, niet te serieus maar wel serieus genoeg om het wraak verhaallijn overtuigend over te laten komen.

avatar van Flavio
Flavio (moderator)
Erg leuke film waarin mensen tot het uiterste gedreven worden, hun maskers laten vallen en door het lint gaan- oftewel, hoe het dunne laagje beschaving, als je er maar lang genoeg tegen aanschopt, uiteindelijk breekt.

Pasternak was een verrassende opener, de gelijkenis met het drama met German Wings is al aangehaald- je vraagt je bijna af of Andreas Lubitz deze film heeft gezien. Goed geschreven korte film en prachtig eindshot.

Ratas was leuk met name dankzij de kokkin, en de scene dat zij opeens een mes in de rug van de politicus plant was toch nog wel verrassend. Leuke dialogen.

Bombita vond ik vooral geniaal vooral met de opbouw naar het (sort of) happy end- je verwacht dat hij steeds meer in de goot belandt maar iedereen houdt van hem omdat hij deed waar de meesten van ons wel eens over dromen: een arrogante bureaucratische instantie goed terugpakken. Iedereen inclusief de (ex)-vrouw, dochter, medegevangenen en de bewakers met een grote smile.

El más fuerte is misschien wel het beste- hoe een klein voorval uiteindelijk escaleert in moord en doodslag. Geweldige opbouw, goed geacteerd, en geweldig einde.

La Propuesta vond ik ook goed, ook weer met een prima cynisch einde.

Hasta que la muerte nos separe is een mooie afsluiter, al vond ik het iets te lang doorgaan. Maar alleen al de rol van de kok, en het shot waarin hij opgewonden tegen zn collega´s vertelt over wat er gebeurd is, echt super, lekker subtiel in beeld gebracht maar daardoor juist komischer.

Het zag er allemaal erg verzorgd uit, acteerwerk heel goed, leuke soundtrack, echt een aanrader.

avatar van mcdaktari
Wat een te gekke film dit zeg!! Dit is nou weer zo'n film waarvan ik denk, waarom heb ik die niet eerder gekeken, want ik had deze al een half jaar zoiets maar nooit gekeken. Ik vond al de filmpjes op zich best goed, met een paar uitschieters er tussen. Dat filmpje met die 2 automobilisten vond ik wel goed en het laatste van de bruiloft, hahaha wat een trouwpartij zeg. Waarom maak ik zulke bruiloften nou nooit mee he. Maar alle 6 de filmpjes hadden wel wat en het is nog waar ook, precies zoals het werkelijk is. Ook meer dan goed geacteerd. Gewoon een prachtige Argentijnse film.

avatar van jipt
Hoewel de thematiek, over mensen die tot het randje van civilisatie worden gedreven, mij wel degelijk aanspreekt, kon ik toch vrij weinig met de film. Probleem zit me vooral in het middenstuk, acte 4 en 5 vond ik namelijk oeverloos lang door gaan, terwijl de insteek me na de eerste drie actes toch wel duidelijk was. De anthologische vorm van de film werkt voor mij dan ook niet.

Acte 6 vond ik dan wel zeer OK met een sterk einde, maar acte 3 spande wel de kroon. Voor de rest, flauwtjes. 3*

Erg goed gemaakte en mooi gefilmde wraakfilm.
Het zijn verhalen die met veel peper en zout opgediend worden, maar nergens over the top worden. Drama en tragikomedie wisselen elkaar goed af.
Door de handelingen van de personages zouden het gemakkelijk typetjes geworden kunnen zijn, maar het acteerniveau is hoog en het plot kent net genoeg diepgang zodat het geen platte wraakfilm is geworden.
Het is een omnibusfilm, dus de verhalen staan los van elkaar, maar toch voelt de film aan als een geheel.
Ik was elk verhaal opnieuw benieuwd naar de mate van escalatie en hoe erg de personages zouden gaan flippen. De toon in het eerste filmpje is meteen goed gezet. Het laatste filmpje een zeer waardige en mooie afsluiter.

avatar van Decec
Een redelijk komedie/drama/thriller film...
Redelijk verhaal...
Goed acteerwerk...
Bekende acteur Ricardo Darín...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van Observator
Redelijk consistente anthologiefilm, waarschijnlijk doordat er één regisseur/schrijver aan het roer staat in tegenstelling tot anthologieën waar de losse delen door verschillende regisseurs geregisseerd worden. Ieder deel boeit vanaf de eerste minuut. Soms miste ik wel enigszins een clou, zie bijvoorbeeld het tweede segment (Las ratas - restaurant). Wat mij betreft is het eerste segment (Pasternak) het beste, gevolgd door het derde segment (El más fuerte - de lekke band).

avatar van Thomas83
Wat een vermaak. Heerlijk zwartgallige verhaaltjes allemaal. Je heb al snel door dat ze eigenlijk allemaal vrij dramatisch aflopen, en het geeft de film een bepaalde spanning en verrassing mee. Bijzonder fris allemaal. Favorieten kiezen is nog erg lastig, omdat ze eigenlijk allemaal wel goed zijn. Las ratas en La propuesta vond ik wel het minst, maar ik kan moeilijk kiezen tussen de rest. Om El más fuerte en Hasta que la muerte nos separe heb ik in elk geval het hardst moeten lachen. Echt hardop lachen. Wat een idioot gezicht als de twee mannen in de nauwe ruimte van de auto aan het vechten zijn.

En in dat laatste verhaal is het vooral hilarisch als die vrolijke muziek begint te spelen en de bruid helemaal doordraait, haha. Ook het einde is erg grappig, als je na enige aarzeling alle gasten zich snel ziet terugtrekken. Heel verrassend ook weer. Waar alle verhalen eigenlijk vrij slecht afliepen is dat hier toch wat minder het geval. Maar het is helemaal in de toon met de rauwe en vrij primitieve en niet onherkenbare emoties in de film. Zeer goede keuze ook om met deze kortfilm te eindigen en met de Pasternak als veruit de kortste te beginnen. De verrassing blijft er zo in. Ook zeer fraaie muziek en vooral cinematografie trouwens. 4.0*.

avatar van TornadoEF5
Helemaal weggeblazen door deze film die met zes boeiende kortverhalen over thematiek: wraak enorm imponeert, mede dankzij de zwartgalligheid. Nooit gedacht dat een film met kortverhalen zo boeiend kon zijn. Tevens is het de eerste keer dat ik zo een zwarte humor film kan waarderen. Anders valt dat altijd tegen, hier niet.

Goede muziek, goede cinematografie, en een goede keuze van kortverhalen. Zit zeer goed in elkaar. Kan wel eens een 5.0* worden na verloop van tijd. Dit is cinema! Dit is waarom ik graag films kijk.

avatar van Filmkriebel
Zal als één van de beste films 2015 eindigen bij mij.

Leuk !

Deel III en VI het gaafst, I ook een goeie opener.

2 vond ik te tam, 4 iets te gezocht en 5 niet echt afgemaakt.

3,5 all over, mede vanwege de originele insteek

avatar van LPereboom
Toch wel een heel goede film, deze Relatos Salvejes. 6 heel boeiende kortverhalen die heel mooi gemaakt zijn en soms wel dicht tegen de realiteit liggen ( het trouwfeest is misschien wat over de top ) maar wel hilarisch. De verhaaltjes gaan vooral over wraak en mensen die worden geconfronteerd met dagelijkse dingen. Ik vond alle verhalen heel goed, elke keer benieuwd hoe alles afloopt, nieuwsgierig hoe de personages gaan reageren op al hun frustraties. In de film word heel goed geacteerd en het camerawerk is van uitstekende kwaliteit! Een dikke 8/10 voor deze film!!

avatar van laawim
Kijkt geweldig weg en is min of meer een boodschap. Kort lontje en je komt in vreemde situaties terecht. Leuk bedacht en niet eens moeten wennen aan steeds andere personages.

avatar van Donkerwoud
Wat ‘Wild Tales’ knap doet is dat het een reeds populair sub-genre (doorgeslagen burgers!) anders weet in te vullen. In plaats van de focus louter op actie, komedie of misdaad te leggen, onttrekken de zes losstaande verhaaltjes zich juist aan eenduidige typeringen. Verhaaltjes zijn bloedserieus en tegelijkertijd hilarisch. Ze zijn tragisch, maar toch zit er een vrolijk makend, bevredigend leedvermaak in. Bureaucratie, inkomensverschillen, sociaal darwinistische rat race en de vrije markt die de moraal bepaalt. Burgers die er niet meer tegen kunnen, die doorslaan, en daarbij de media als een bondgenoot krijgen in de strijd voor hun op don Quichot gelijkende idealen. Diezelfde media vertekenen en verkleuren de feiten óók weer in een eigen logica van sensatiezucht en populisme.

Voor mij werkten ‘Little Bomb’ en ‘Until Death Do Us Part’ absoluut het best, omdat er op een ontroerende, tragikomische toon wordt ingezet. Protagonisten in deze filmpjes wekken in ieder geval nog sympathie op, terwijl hun handelen óók ver over het maatschappelijk aanvaardbare gaan. ‘Pasternak’ en ‘The Proposal’ zijn te gemeen, teveel: kijk eens hoe verdorven wij mensen eigenlijk zijn. Daarnaast missen allebei de verhaaltjes een stevige finale die het filmpje naar een hoger plan tilt. "The Rats" is een echte tegenvaller in zijn voorspelbaarheid en weinig originele insteek of je iemand zou vergiftigen als die persoon jouw familie kwaad heeft aangedaan. ‘The Strongest’ is over de gehele linie de vreemde eend in de bijt: qua gore en special effects veel bevredigender dan de rest, maar tegelijkertijd is het acteerwerk een stuk vlakker in vergelijking tot de betere titels.

avatar van eRCee
Heerlijk. Deze wilde verhalen over het beest in de mens zijn een genot voor de filmliefhebber.
Relatos Salvajes bestaat uit zes individuele verhalen, georganiseerd rondom een centraal thema. Dat thema is het opduiken van het oerinstinct van de mens in een geciviliseerde samenleving. Ondanks dat je weet dat er iets van een twist gaat komen weet de film toch telkens een onverwacht pad in te slaan, elk verhaaltje weer. Ik vond er eigenlijk geen zwakke sequentie tussen zitten. Grappig is het ook nog eens, en dat heb ik normaal gesproken zelden als het om geweldsscènes gaat.
De vormgeving is stijlvol, met een energieke cameravoering en zeer fijne muzikale ondersteuning. Ook de openingstitels zijn het vermelden waard, samen met de freeze waarmee het openingsverhaal eindigt een eerste momentje van ontzag wat mij betreft.
Het laatste verhaal sluit het geweldig af, soort van positief zullen we maar zeggen, en maakt er een zeer overtuigend geheel van. Dikke vier, een film die ik ook zondermeer aan eenieder aanraad.

avatar van Dievegge
Een cyclus van zes verhalen met als gemeenschappelijk thema wraak. Het gaat over gefrustreerde mensen die hun zelfbeheersing verliezen en hun toevlucht nemen tot geweld. Dat geweld is alleen als climax gebruikt. Het is psychologisch mooi opgebouwd, zodat je enige sympathie kunt voelen voor de onbesuisde wraakacties - voor de ene al meer dan voor de andere. Voor de man wiens auto weggesleept werd, kon ik begrip opbrengen in z'n strijd tegen de bureaucratie. Het zat er aan te komen dat hij z'n kennis van explosieven zou benutten. Het deed me wat denken aan Tales of the Unexpected, waarin je ook een humoristische mengeling hebt van voorspelbare en verrassende wendingen. Van de voorspelbare elementen zit je te hopen dat ze zullen gebeuren, en dan gebeuren ze ook.

Ik zal niet kiezen tussen de zes verhalen, want ik vond ze allemaal sterk. Argentijnse cinema begint mee te tellen de laatste jaren. Er zaten sterke acteurs tussen. Julieta Zylberberg, de serveerster in Las ratas, kende ik al van La mirada invisible. De verhalen hebben een hoog tempo, maar er zijn ook momenten van audiovisueel plezier, zoals het vliegtuig in de proloog of de autorit op de muziek van Giorgio Moroder uit Flashdance.

TMP
Goede film, waarin in zes korte verhalen alledaagse situaties volkomen uit de hand lopen. De verhalen zijn goed uitgewerkt, met de nodig (zwarte) humor, en ze duren geen van allen te lang. Het acteerwerk is van prima niveau en de film is ook qua soundtrack en camerawerk zeker de moeite waard. Zeer vermakelijk.

avatar van Zandadder
Heb me enorm vermaakt met de 6 verhalen!
Ik hou van films met korte verhalen, dit geldt ook voor novelle's trouwens (Stephen King met name).
Er zat geen enkele zwakke broeder tussen en ze liepen vloeiend in elkaar over.

Favorieten: La Propuesta en Hasta que la muerte nos separe (de bruiloft).

Leuke en vermakelijke Komedie / Thriller film welke bestaat uit zes losse onsamenhangende zwarte komische verhaaltjes, variërend van tijdsduur (van circa 10 minuten t/m circa 30 minten), die allemaal als thema "wraak" hebben en die ook allemaal leuk en verrassend (o.a. de wending en de afloop) zijn.

1e verhaaltje (circa 10 minuten) "Pasternak": draait om een piloot (vroeger muzikant in klassieke muziek) van een passagiersvliegtuig met de naam Gabriel Pasternak, die op iedereen die hem vroeger iets heeft aangedaan (o.a. ex-vriendin, muziekcriticus, lerares, klasgenoot, meubel magazijn manager, stewardess, psychiater en ouders) wraakt neemt. Al deze personen (m.u.v. zijn ouders) heeft hij met een list uitgenodigd voor een korte vlucht

2e verhaaltje (circa 10 minuten) "Les Rats": draait om serveerster Moza die werkt in een wegrestaurant en die wraak wilt nemen op een klant, die haar en zijn familie vroeger iets ergs heeft aangedaan, die toevallig binnenkomt en zij hem herkent maar andersom niet. Zij durft echter geen wraakt te nemen, maar de vrouwelijke kok Cocinera, die vroeger ook in de gevangenis heeft gezeten, weet wel raad met deze klant.

3e verhaaltje (circa 20 minuten) "Le Plus Fort": draait om twee bestuurders van een auto (ééntje in een vette snelle Audi en ééntje in een oud langzaam wrak ), die op elkaar wraak nemen (vanwege een inhaalmanoeuvre met onvriendelijke woorden en gebaren) op een afgelegen weg.

4e verhaaltje (circa 20 minuten) "Bombita": draait om een explosievenexpert (gecontroleerd laten instorten van gebouwen) Simón, die wraak (ten koste van zijn werk en gezin) gaat nemen op de een auto wegsleepdienst, vanwege een onterechte parkeerboete en het daarbij tevens wegslepen van zijn auto.

5e verhaaltje (circa 25 minuten) "La Proposition": draait om een auto ongeluk, waarbij een zwangere vrouw wordt doodgereden en waarbij de dader (zoon van een rijke vader) doorrijdt en naar zijn vader en moeder gaat. De rijke vader Mauricio wilt tegen een flinke vergoeding de tuinman de schuld geven voor dit ongeluk, zodat zijn zoon ermee wegkomt. Maar omdat velen een financieel slaatje uit deze deal willen slaan (o.a. de advocaat, tuinman en aanklager) begint de vader te twijfelen over de deal.

6e verhaaltje (circa 30 minuten) "Jusqu’à Ce Que La Mort Nous sépare": draait om een bruiloft, waarbij de bruid Romina op het bruiloftsfeest ontdekt dat haar bruidegom Ariel vreemd is gegaan en waarbij ze tijdens het bruiloftsfeest wraak gaat nemen op hem

Alle zes de verhaaltjes zitten leuk, komisch en verrassend (soms zie je de clou wel aankomen) in elkaar en weten verder ook te boeien en te vermaken. De humor is voornamelijk inkt zwart en is regelmatig ook best grof en voor velen loopt het ook niet goed af. De uitvoering (inclusief het visuele aspect zoals de locaties en decors waar de verhaaltjes zich afspelen) van de verhaaltjes is ook leuk gedaan en dat komt mede door de cast (die voor mij eigenlijk allemaal onbekende waren) die het allemaal goed, leuk en verdienstelijk deden en die er ook allemaal zichtbaar veel plezier in hadden.

Al met al gewoon een leuke en vermakelijke zwarte Komedie / Thriller film (beter gezegd 6 filmpjes), die zich lekker wegkijkt (toevallig gezien op de televisiezender "Film 1") en waarbij genoeg te lachen en te genieten valt.

avatar van Pazmaster
Jeetje wat een hoge scores... zo goed is de film nou ook weer niet, maar dat is mijn mening. 6 korte films in het genre komische thriller.

Verhaal 1 is erg kort en bovendien erg flauw, ik kon er niet om lachen.

Verhaal 2 slaat werkelijk nergens op.

Verhaal 3 is redelijk, er zit één grappige scène in, helaas wel erg voorspelbaar.

Verhaal 4 is ook wel aardig, met herkenbare frustraties en een leuk einde.

Verhaal 5 is wat minder, niet grappig en ook niet al te boeiend.

Verhaal 6 vond ik ook best flauw en bovendien is het acteerwerk nogal zwak.

Al met al vond ik alleen het 3e en 4e verhaal nog engszins de moeite waard. De rest is eigenlijk niet zo best. Ik heb ook maar 1 keer hoeven lachen en dat was in verhaal 3. En voor een thriller vond ik het ook nergens echt spannend, je ziet het allemaal van verre aankomen. Verder ziet het er wel goed uit qua aankleding enzo maar ik vond er gewoon niet zo veel aan, ik vond het over het algemeen gewoon te flauw. Een krappe voldoende dankzij verhaal 3 en 4.

avatar van Walter White
Ik vond het best wel een goede film ook door de verschillende verhalen.
En het bleef boeiend vond het goed en geloofwaardig geacteerd en grappig.
Het was wel jammer dat in sommige stukken voorspelbaar werd vond het niet zo erg.
Ondanks dat geef ik toch een hoog cijfer omdat ik toch niet veel Argentijnse/Spaanse films kijk.

avatar van Left4Dead
Het eerste verhaal: een kosmisch verband? Nee iets veel simpeler.
Eén woord, geweldig, je voelt hem aankomen.Wat een binnenkomst, verbaasd de film verder ingegaan.

Verhaal twee: alleen die eerste reactie al op de domme vraag, weer geweldig en mijn persoontje in een deuk. Hier hetzelfde recept als in het eerste verhaal, een samenloop van omstandigheden met enorme gevolgen. Heerlijke rol weggelegd voor de, eehhhh zeg maar, dikke eikel. Maar erg mooi hoe de regie de cameraman aanstuurde, leuke pov's. Ook de vatzige keukenmeid zit er lekker in hoor.

Verhaal drie: Relaxed begin met leuk muziekje wat snel de kop ingedrukt wordt. En ook hier voel je het van mijlenver aankomen. Een situatie die een ieder kan overkomen met de korte lontjes van tegenwoordig. De geagiteerde mens maakt rare sprongen en gaat ver, hoe het allemaal weer in beeld gebracht wordt is gewoon fantastisch te noemen. Prachtig hoe het uit de hand loopt en wat een script weer. Asociaal goed bedacht, hoe kom je d'r op. Un crime passionel

Verhaal vier: Geef een mens macht door middelen, een explosieve combinatie. Meegaan of tegen de stroom in met alle gevolgen van dien staat hier centraal. Tegen de bureaucratie in gaan leidt vaak tot niets behalve meer problemen. Een opeenstapeling van ellende door een fout geparkeerde auto leidt in dit verhaal tot onherstelbare schade, collateral damage. Heel menselijk, je kunt de woede begrijpen.

Verhaal vijf: verwerpelijk wat geld kan doen, dat is wel de boodschap. Meteen stonden mijn haren rechtop, de zwakkere moet weer de kastanjes uit het vuur halen zodat de nouveau riche hun prettig leven kunnen voortzetten. Akelig kil wordt dit toneelstukje neergezet, met de reden van afschuw natuurlijk. Beklemmend voelbaar wordt het neergezet, geld en corruptie met daarnaast hebzucht. Geweldig hoe het kaartenhuis in elkaar stort, wanneer is het teveel geld en wat is geld nu echt waard?

Verhaal zes: Het begint met het nummer Titanium van Sia en David Guetta, perfect uitkozen voor dit kort verhaal. Hoe bulletproof is men nu echt op deze huwelijksdag, alles lijkt een prachtige dag te zijn. Niets is minder waar en wraak zal weer zoet smaken en het vuurwerk zal groots zijn. Pijnlijk hoe de bruid erachter komt dat haar man haar heeft bedrogen, niks erger dan een kwaaie meid achter je aan te hebben. Prachtige scene op het dak

Alle verhalen zijn heerlijk losjes op wraak gebaseerd, begrijpelijke wraak maar wel met verstrekkende onherstelbare gevolgen. De regisseur brengt alles met zwarte humor indrukwekkend goed in beeld, een waarschuwing om je kop erbij te houden als de woede hoog is. Ik heb genoten van dit zeer bijzonder werkje met een vreemd maar passende muziekkeuze, een knipoog.
Er wordt flink aan het moraal van de mens getrokken, hoe ver wil en kan een mens gaan.

Verrassend vernieuwend, een must see. Een topper van de regisseur/crew en door de acteurs.
4**

avatar van SmackItUp
Laat ik voorop stellen dat deze film uniek is in zijn soort. Het is nergens mee te vergelijken. Alleen daarvoor krijgt de film al een halve ster. Ik moet zeggen dat ik stiekem hoge verwachtingen want zo ongeveer alle reacties hier op MM zijn positief. Lastig om zoiets als dit te beoordelen. Het makkelijkste is elk verhaal apart en daar het gemiddelde van.

Eerste verhaal is echt geweldig. Zo eenvoudig, en toch zo sterk. 4*.

Verhaal 2 is wat minder. Alhoewel er goed wordt geacteerd, leek het me een beetje vergezocht. Hier heb ik helaas ook niet om hoeven lachen. 2,5*

Het derde verhaal is absoluut het beste. Ook hier is het idee zo eenvoudig, zo gemakkelijk. Je ziet van mijlenver aankomen wat er komen gaat, en toch wordt het op zo'n onverwachte en grappige manier gebracht. Fenomenaal. 5*.

Verhaaltje 4 mag er zeker wezen, al was deze in tegenstelling tot voorgaande wel wat langdradig. Duurde hij de helft korter, had ie absoluut hoger gescoord. 2,5*.

Nummer 5 is niet zozeer spannend of grappig, maar vooral onvoorstelbaar. En akelig realistisch. Want ga er maar vanuit dat dit werkelijk gebeurt in de wereld. Zeker niet onaardig dus. 3*.

Het laatste verhaal is een prima afsluiter, maar haalt het niveau van 1 en 3 niet. Deze was vooral heel mooi gefilmd, het verhaal was wat aan de magere kant. 3,5*.

Had absoluut nog veel beter gekund, want een meesterwerk is het niet. Toch is het een apart en geslaagd project geweest. Over het algemeen overigens prima camerawerk en goed geacteerd.
Qua gemiddelde van de verhaaltjes kom ik hierbij op 3,5*. Plus de halve ster omdat hij uniek is in zijn soort kom ik op een dik verdiende 4*.

avatar van mjk87
Over het geheel prima, al wisselen de filmpjes wel in kwaliteit.
1. Erg kort, maar wel uitstekend als eerste filmpje.
2. Onafgewerkt. Het idee is wel aardig en die eerste reactie van de klant is onbetaalbaar, maar dit filmpje is ook ineens afgelopen zonder ooit begonnen te zijn.
3. Erg fijn, vooral omdat deze steeds absurder wordt, maar zoals in alle verhalen toch in de werkelijkheid blijft hangen. Ook een prima afgewerkt verhaal.
4. De beste denk ik, vooral ook doordat dit heel herkenbaar is en je de hoofdpersoon volledig gelijk geeft. Het einde is daarom ook zo mooi.
5. Begint sterk, maar eindigt ineens zomaar zonder zijn volle potentie te benutten.
6. De langste, lang niet altijd even leuk maar eindigt wel sterk.
Al met al steeds verhalen die heel herkenbaar zijn maar zo absurd dat je dit niet dagelijks meemaakt. Soms moest ik hardop lachen, vaker echter is het niet meer dan een flauwe glimlach. Meestal ziet het er allemaal fraai uit en de muziekkeuze is ook prima. Prima vermaak dat de volle speelduur nergens verveelt. 3,5*.

avatar van Joy4ever
Idd prima vermaak en het verveelt nergens. Maar het is ook niet zo dat ik het ontzettend geweldig vond allemaal. Eerste verhaal te kort imo (wel een interessant concept) en het vijfde verhaal stopte te abrupt.
Met zes verschillende verhalen heb je natuurlijk altijd je favoriet(en). Voor mij sprongen er twee uit: het verhaal met het (al dan niet) fout parkeren. Sterk einde ook. En het laatste verhaal. Geweldig geacteerd ook. Leuk om een keer gezien te hebben deze film(s) maar heel memorabel is of wordt het nergens.

avatar van Alathir
Leuke kortfilms, heb me zeker vermaakt. Het zijn stuk voor stuk herkenbare gebeurtenissen waarbij de barrière tussen het denken van een gruwelijk feit en het ook effectief doen verbroken wordt. Sommige dingen zijn zeker wel grappig, maar in een deuk lag ik nooit. Eigenlijk zijn al de fragmenten boeiend en herkenbaar op de 1 of andere manier, het ene fragment is misschien iets beter dan de andere (evt afhankelijk van je persoonlijke ervaringen). Ik denk dat als ik deze film zal herinneren vooral het einde van scène 3 zal zijn, het karmagehalte was hier heel hoog.

4* gemiddeld

avatar van sowhat
Wild Tales

Deze Argentijnse film heeft mij alleszinds aangenaam verrast, jammer dat deze regisseur voor het overige nog niet veel heeft klaargespeeld zo te zien. Hopelijk komt dat nog!

Ik weet niet of het echt de bedoeling was om echt komische verhalen te schrijven, want op een paar momenten na is het niet dat je met een grijns tot achter je oren zit te kijken.
Ik vond het derde verhaal echt schitterend, hoe dat verhaal wordt afgesloten: What is your theory, Sherriff. A crime of passion? En dan brengt hij die 2 zwartgeblakerde skeletten die mekaar vast hebben in beeld, geweldig!

Het verhaal over de ingenieur vond ik ook herkenbaar met een mooi happy end. De rest was iets minder, maar zeker degelijk van niveau.

4 sterren + een halfje voor de originaliteit.

avatar van max cady
Nergens verveeld en prachtig gemaakt. Het loopt constant anders dan je denkt. Korte verhalen is niet mijn ding geloof ik. Het heeft meer van sketches zeg maar ...

avatar van Gh8st
Heerlijke film dit. Allemaal korte verhaaltjes die rondom het thema wraak afspelen, waarbij meestal iemand net iets ver tegengewerkt wordt en een klein beetje doordraait. Dat geeft het vaak iets komisch, ook omdat er herkenbare soms alledaagse irritaties hiertoe leiden. In de film voeren de personages eigenlijk precies uit waarover je in zo een situatie normaal enkel durft te fantaseren.
Niet elk verhaaltje was misschien even sterk, maar ik vond ze allemaal boeiend en ik keek steeds weer uit naar het volgende stukje. Acteerwerk is daarbij prima in orde en het geheel is ook goed gefilmd. Ik heb echt genoten van deze film!