- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Wie is de Super Tip-Topper?
Wie is de Super Tip-Topper?
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1812 stemmen
3* voor Sangailes Vasara (2015), getipt door TornadoEF5.
Een film waar ik jammer genoeg niet bijster veel over te melden heb. Echt concrete negatieve punten benoemen is lastig, binnen zijn 'niche' is het gewoon behoorlijk genrewerk, maar het mist voor mij simpelweg aan rauwe eigenzinnigheid om echt indrukwekkend te worden. En hoewel ik een coming-of-age film op zijn tijd best kan waarderen, ben ik ook weer geen inherent liefhebber van het genre. Maar slecht is het verder zeker niet, enkel een beetje een niemendalletje wat mij betreft.
Bij deze wel mijn eerste Litouwse film gezien .
De tipper-beoordeling:
3,80* - 19,00 / 05 / 04 – leatherhead
3,47* - 10,40 / 03 / 06 – dualcia
3,40* - 17,00 / 05 / 04 - Rodajc
3,38* - 23,65 / 07 / 02 – TornadoEF5
3,38* - 13,50 / 04 / 05 – Film Pegasus
3,36* - 16,80 / 05 / 04 - Woland
3,28* - 13,10 / 04 / 05 – jeroentjuhhhhh
3,23* - 9,70 / 03 / 06 – Rvdz
2,90* - 8,70 / 03 / 06 – remorz
2,18* - 8,70 / 04 / 05 – Shadowed
De user-beoordeling:
4,50* - 4,50 / 01 / 08 – TornadoEF5
3,84* - 19,20 / 05 / 04 – Rodajc
3,30* - 16,50 / 05 / 04 – dualcia
3,26* - 16,30 / 05 / 04 – leatherhead
3,24* - 16,20 / 05 / 04 – jeroentjuhhhhh
3,22* - 16,10 / 05 / 04 – Rvdz
3,10* - 21,70 / 07 / 02 – Woland
3,07* - 15,35 / 05 / 04 – remorz
3,00* - 12,00 / 04 / 05 – Film Pegasus
2,50* - 2,50 / 01 / 08 – Shadowed
Shadowed
-
- 8385 berichten
- 5269 stemmen
Om het topic maar weer even nieuw leven in te blazen, en het heeft ook te lang geduurd voordat ik weer de volgende film had gezien. Excuus, maar een hoop andere films moesten ook gezien worden
3,0* voor Moonrise Kingdom. Nominatie van dualcia.
Moonrise Kingdom is een "veilige" nominatie voor mijn doen. Een Anderson-film is waarschijnlijk altijd wel een standaard voldoende bij mij. Die stijl spreekt me altijd erg aan en het oog voor detail + het zeer knappe camerawerk blijft een groot pluspunt. Maar deze film vond ik wat "neutraler" en daarom iets minder kracht hebben.
Als ik trouwens een foutje in onderstaande rijtjes heb gemaakt, laat het dan maar even weten, is een tijd geleden dat ik hiermee gewerkt heb.
3,80* - 19,00 / 05 / 04 – leatherhead
3,47* - 10,40 / 03 / 06 – dualcia
3,40* - 17,00 / 05 / 04 - Rodajc
3,38* - 23,65 / 07 / 02 – TornadoEF5
3,38* - 13,50 / 04 / 05 – Film Pegasus
3,36* - 16,80 / 05 / 04 - Woland
3,28* - 13,10 / 04 / 05 – jeroentjuhhhhh
3,23* - 9,70 / 03 / 06 – Rvdz
2,90* - 8,70 / 03 / 06 – remorz
2,18* - 8,70 / 04 / 05 – Shadowed
De user-beoordeling:
4,50* - 4,50 / 01 / 08 – TornadoEF5
3,84* - 19,20 / 05 / 04 – Rodajc
3,30* - 16,50 / 05 / 04 – dualcia
3,26* - 16,30 / 05 / 04 – leatherhead
3,24* - 16,20 / 05 / 04 – jeroentjuhhhhh
3,22* - 16,10 / 05 / 04 – Rvdz
3,10* - 21,70 / 07 / 02 – Woland
3,07* - 15,35 / 05 / 04 – remorz
3,00* - 12,00 / 04 / 05 – Film Pegasus
2,75* - 5,50 / 02 / 07 – Shadowed
dualcia
-
- 947 berichten
- 2150 stemmen
Shadowed: je bent de tipper-score bij mij volgens mij vergeten op te tellen, dus dat heb ik even in het lijstje verwerkt! Ik heb er zelf ook meteen nieuw bekeken tip-score in verwerkt.
*2.7 voor The Man from U.N.C.L.E. (2015) getipt door Film Pegasus
Ik snap waarom dit aan mij getipt is. Een link met één van mijn favorieten (Kingsman) is snel gelegd en op papier klinkt The Man From U.N.C.L.E. als een trefzekere tip. Hij stond ook al lang op mijn kijklijst. Jammer genoeg ben ik alleen niet zo'n fan van standaard spionnen-films en zo voelde deze film toch wel. Het grootste positieve punt aan Kingsman is dat het een enorm verassende film is; en dat was precies wat hier miste. Het was weinig verrassend. Het sfeerbeeld van de jaren 60 is fijn en het kijkt prima weg, maar het begint wel te vervelen naar het einde toe.
3,80* - 19,00 / 05 / 04 – leatherhead
3,40* - 17,00 / 05 / 04 - Rodajc
3,38* - 23,65 / 07 / 02 – TornadoEF5
3,36* - 16,80 / 05 / 04 - Woland
3,35* - 13,40 / 04 / 05 – dualcia
3,28* - 13,10 / 04 / 05 – jeroentjuhhhhh
3,24* - 16,20 / 05 / 04 – Film Pegasus
3,23* - 9,70 / 03 / 06 – Rvdz
2,90* - 8,70 / 03 / 06 – remorz
2,18* - 8,70 / 04 / 05 – Shadowed
De user-beoordeling:
4,50* - 4,50 / 01 / 08 – TornadoEF5
3,84* - 19,20 / 05 / 04 – Rodajc
3,26* - 16,30 / 05 / 04 – leatherhead
3,24* - 16,20 / 05 / 04 – jeroentjuhhhhh
3,22* - 16,10 / 05 / 04 – Rvdz
3,20* - 19,20 / 06 / 03 – dualcia
3,10* - 21,70 / 07 / 02 – Woland
3,07* - 15,35 / 05 / 04 – remorz
3,00* - 12,00 / 04 / 05 – Film Pegasus
2,75* - 5,50 / 02 / 07 – Shadowed
Number23
-
- 8253 berichten
- 4941 stemmen
Gaat deze ronde nog door op het schrijnende tempo van 1 film per maand of hebben mensen zin/tijd in een nieuwe? Maybe door de huidige crisis geen heel gek idee?
Woland
-
- 4165 berichten
- 3405 stemmen
Oeh, ik was 'm een beetje vergeten inderdaad. Nu heb ik nog maar twee films te gaan, die ik in deze omstandigheden vrij rap kan gaan kijken. Zal er even over nadenken, maar denk dat ik wel weer in ben voor een volgende editie.
Rvdz
-
- 616 berichten
- 2440 stemmen
Ik wil mijn overgebleven films best nog kijken, was deze ook een beetje uit het oog verloren, maar ik ben ook in voor een nieuwe.
Shadowed
-
- 8385 berichten
- 5269 stemmen
Heb er niks tegen als we weer opnieuw beginnen. Ik laat de aangeraden films op mijn lijst staan. Ben me er goed van bewust dat ik langzaam was, maar ik dacht dat de films een beetje sneller op TV gingen komen.
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1812 stemmen
Heb er ook niks op tegen. Heb de films die ik nog moet kijken allen op DVD/Blu-Ray liggen, maar heb thuis momenteel niet de mogelijkheid om fysieke films af te spelen. Ik ga ze alle vier hoe dan ook nog wel zien ooit.
Ben dus ook wel te porren voor een nieuwe.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Sta er ook voor open.
Bedenk me net dat ik nog twee tips had gezien een tijd terug, maar nooit heb verwerkt. Yôkai Daisensô (2005) (3.7*) van remorz en Vuelven (2017) (2.5*) van Rvdz. Die eerste was weer een fijne Miike, met name het einde. Die tweede deed me weinig, terwijl het op papier wel in m'n straatje past. Logische tip wel.
3,80* - 19,00 / 05 / 04 – leatherhead
3,40* - 17,00 / 05 / 04 - Rodajc
3,38* - 23,65 / 07 / 02 – TornadoEF5
3,36* - 16,80 / 05 / 04 - Woland
3,35* - 13,40 / 04 / 05 – dualcia
3,28* - 13,10 / 04 / 05 – jeroentjuhhhhh
3,24* - 16,20 / 05 / 04 – Film Pegasus
3,10* - 12,40 / 04 / 05 – remorz
3,05* - 12,20 / 04 / 05 – Rvdz
2,18* - 8,70 / 04 / 05 – Shadowed
De user-beoordeling:
4,50* - 4,50 / 01 / 08 – TornadoEF5
3,84* - 19,20 / 05 / 04 – Rodajc
3,26* - 16,30 / 05 / 04 – leatherhead
3,22* - 16,10 / 05 / 04 – Rvdz
3,20* - 22,40 / 07 / 02 – jeroentjuhhhhh
3,20* - 19,20 / 06 / 03 – dualcia
3,10* - 21,70 / 07 / 02 – Woland
3,07* - 15,35 / 05 / 04 – remorz
3,00* - 12,00 / 04 / 05 – Film Pegasus
2,75* - 5,50 / 02 / 07 – Shadowed
Rvdz
-
- 616 berichten
- 2440 stemmen
Is er iemand met genoeg vertrouwen in zijn of haar organisatorische kwaliteiten om maar een nieuwe editie op poten te zetten dan?
Number23
-
- 8253 berichten
- 4941 stemmen
Volgens mij was dat niet zo heel moeilijk, maar zou er dan wel wat tijd voor moeten vrijmaken
Number23
-
- 8253 berichten
- 4941 stemmen
Hey mannen, is het de moeite om het z'n zessen te doen? Moeten we mensen taggen?
Heeft niemand meer motivatie na de overname?
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1812 stemmen
Met z'n zessen is wel een beetje weinig denk ik, misschien idd wat mensen taggen dan. Ik ben nog steeds wel te vinden voor een nieuwe editie hoor!
remorz
-
- 1930 berichten
- 2379 stemmen
Ik kan misschien wel een kickstart gebruiken om een filmdip uit te komen.
Number23
-
- 8253 berichten
- 4941 stemmen
Ik kan misschien wel een kickstart gebruiken om een filmdip uit te komen.
Films aanzetten gaat enorm moeizaam laatste tijd en ik ben het daar zo niet mee eens
Number23
-
- 8253 berichten
- 4941 stemmen
Niks beters dan een temperatuur van maar liefst 28 graden om mij te herinneren aan de goeie, oude tiptoppertijd!
SergioMalick
-
- 967 berichten
- 1606 stemmen
Niks beters dan een temperatuur van maar liefst 28 graden om mij te herinneren aan de goeie, oude tiptoppertijd!
Mochten er meer gegadigden zijn, wil ik graag eens aan dit spel mee doen!
Wie volgt ?
jazzzz
-
- 579 berichten
- 866 stemmen
Voor mij een jaar of 10 geleden dat ik meedeed, maar geef me graag op voor een nieuwe ronde!
Number23
-
- 8253 berichten
- 4941 stemmen
Ik denk dat ik volgende maand of uiterst januari een poging ga doen om dit weer aan te wakkeren.