- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Wie is de Super Tip-Topper?
Wie is de Super Tip-Topper?
rensie32
-
- 4359 berichten
- 1770 stemmen
maar er zit een liedje in wat je waarschijnlijk een paar dagen niet uit je hoofd krijgt
Dank je wel dat je erover begint. Nu heb ik hem weer in m'n hoofd 
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
Bij deze ook mijn tips:
Je bent niet vies van een misdaadfilm zo te zien en tot mijn verbazing (en opluchting, want vond jou nog een lastig gevalletje
) had je deze nog niet gezien. Lijkt me wel jouw kopje thee.
rensie32: Valerie a Týden Divu (1970)
Vreemd, ongemakkelijk, maar tegelijkertijd ook wel weer grappig coming-of-age filmpje dat zeker niet zou misstaan in je stemmenlijst.
Lord Flashheart: Mientras Duermes (2011)
Volgens mij ben jij doorgaans wel te porren voor een Spaanse film en wat dat betreft heb je aan deze wel een goeie. Sfeervol, bij momenten zwartkomisch (maar nooit te ver uit de bocht schietend) filmpje met een geweldige Luis Tosar.
jeroentjuhhhhh: Observance (2015)
Wellicht een wat veilig tipje (gok op een solide 3,5*), maar ik kon het niet nalaten. Behoorlijk creepy filmpje met geweldig sounddesign. Zou je wel moeten smaken gok ik zo.
Simpel liefdesverhaaltje, maar audiovisueel zo fantastisch dat ik hem makkelijk aan je durf te tippen.
dualcia: The Place beyond the Pines (2012)
Mooi drama dat denk ik wel in jouw straatje past.
Ik zie aardig wat wereldse drama's over tieners tussen je hooggewaardeerde films staan, en in die categorie is dit zeker geen verkeerde.
Ook jou tippen bleek geen sinecure, steeds als ik dacht een goede te pakken te hebben bleek je hem al gezien te hebben
. Uiteindelijk is het deze geworden. Zou je wel mee uit de voeten moeten kunnen denk ik.
Vlotte Sci-Fi die volgens mij wel redelijk in jouw interessegebied zou vallen.
Vlot en sterk drama, eigenlijk het best om met zo weinig mogelijk voorkennis te gaan kijken.
Zo, dat was nog best een teringklus
.
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
leatherhead ik weet alleen dat Tom Hardy vrijwel de gehele film achter het stuur zit
maargoed, met Drive en Warrior hoog in m'n favorietenlijstje moest deze er zeker eens van komen 
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Ik ga het maar een kans geven denk ik hierzo. De komende maanden staan er voor mij bij de genre-challenge (op actiefilms na) maar weinig interessante genres op het programma. En als het klopt dat je een maand of 3 hebt zoals ik hier eerder heb gelezen, dan zou ik dat best moeten gaan redden. Ik ben alleen wel huiverig om bepaalde genres zoals bijvoorbeeld drama, romantiek, muziek enz. dus vraag ik mij dan wel af hoe of wat als je een tip krijgt waaraan je zeker niet wilt beginnen omdat je toch weet dat het je genre niet is, hoe dat dan verder gaat. Dat soort films vind ik verschrikkelijk en dat zal dan ook niet veranderen. En ook ben ik benieuwd naar wat als je een film niet kunt krijgen, hoe gaat dat dan verder? Als iemand mij die info kan geven, wil ik best wel een keer een poging wagen.
Gh8st
-
- 668 berichten
- 2008 stemmen
Lord Flashheart. Groundhog Day scoort goed en ik zie ook veel sci-fi (actie) opduiken. Gooi het in de blender en je krijgt mijn tip aan jou Edge of Tomorrow (2014)
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
A Horrible Way to Die (2010) deze dan? Regisseur van The Guest, dus hopelijk bevalt 'ie weer.
Lord Flashheart voor jou: The Borrower (1991) Heerlijk absurde sci-fi horror, is één van mijn favoriete jaren 90 films.
En dan wacht ik rustig mijn Italiaanse horrorfilm voor deze ronde af
!!
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
dus vraag ik mij dan wel af hoe of wat als je een tip krijgt waaraan je zeker niet wilt beginnen omdat je toch weet dat het je genre niet is, hoe dat dan verder gaat. Dat soort films vind ik verschrikkelijk en dat zal dan ook niet veranderen. En ook ben ik benieuwd naar wat als je een film niet kunt krijgen, hoe gaat dat dan verder?
Heel simpel. Vragen om een andere tip 
DeCol
-
- 7009 berichten
- 3022 stemmen
jeroentjuhhhhh - De Grønne Slagtere (2003)
Bij mij sta je bekend als dé horrorfanaat op dit forum, maar deze keer wil ik je iets heel anders tippen. Geweldige zwarte humor dat je hoogstwaarschijnlijk wel ligt.
rensie32 - Pickup on South Street (1953)
Op gebied van film noir en misdaad films zijn wij het zo te zien redelijk eens. Deze is wat minder bekend, maar zeker de moeite waard!
Je stemmenlijst is redelijk Internationaal. Deze originele Oostenrijkse film past er goed tussen.
Bij jou is er genoeg ruimte om te tippen, maar toch twijfelde ik even wat ik je zou tippen. Ik ben voor de makkelijke keuze gegaan. Volgens mij ben je (net als ik) een Pegg-fan. Deze van hem (wederom samen met Frost) mis je nog in je lijst. Samen met Shaun of the dead zijn beste!
Ik heb gebruik gemaakt van jou tips voor de tipper. Qua genre actie/avontuur zijn we het zo te zien grotendeels eens met elkaar. Dit moet dan een schot in de roos zijn! En hij staat op Netflix!
Gh8st - Tenkû no Shiro Rapyuta (1986)
Zo te zien ben je wel thuis in Ghibli studio. Ik kwam een aantal films tegen met een goede waardering. Wonderbaarlijk mis ik deze in je lijsten. In mijn ogen één van de beste Ghibli’s.
Veel stemmen en vooral veel verschillende genres in je lijsten. Deze Argentijnse misdaad/thriller past dus ook wel in jouw straatje.
Lord Flashheart - Orphan (2009)
Deze is mij in de vorige ronde getipt en deze mis ik bij jou nog. Ik denk dat je deze wel kan waarderen!
Mijn tip in de vorige ronde was je helemaal niet bevallen. Deze keer een veiligere keuze in een genre waar je hoog in beoordeeld.
Een horror voor een horror. Stond er van te kijken dat je deze nog niet hebt gezien. Een zekerheidje. Ik vind hem in ieder geval echt gaaf!
Gh8st
-
- 668 berichten
- 2008 stemmen
jeroentjuhhhhh yes, die nog niet gezien 
Gh8st - Tenkû no Shiro Rapyuta (1986)
Zo te zien ben je wel thuis in Ghibli studio. Ik kwam een aantal films tegen met een goede waardering. Wonderbaarlijk mis ik deze in je lijsten. In mijn ogen één van de beste Ghibli’s.
Daar heb ik dan nog niet op gestemd hier, want die heb ik toch al wel eens gezien.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Oké, ik ga een poging wagen. Ik doe mee. Heb het momenteel te druk dus probeer ik woensdag mijn tips te kunnen doorgeven.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
American Hustle (2013) voor Gang_Star dan 
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
Once upon a Time in America (1984) voor Gang_Star. Ik was een beetje verbaasd dat je deze nog niet gezien had. Als liefhebber van epische ganster films moet je deze gezien hebben. En die 4 uur vliegen voorbij, dus laat je daar niet door afschrikken.
dualcia
-
- 953 berichten
- 2311 stemmen
Voor Lord Flashheart dan als tip Eddie The Eagle (2016). Vond het lastig om voor jou een tip te bedenken, want het kan denk ik allebei de kanten op gaan met deze. Voor mij was dit in ieder geval de feel good-verrassing van dit jaar, dus ik gok het er maar gewoon op en hopelijk vind je deze ook leuk.
Voor Gang_Star tip ik Straight Outta Compton (2016). Het is een gok, omdat er nou nét de twee genres bijstaan waar jij geen interesse in zegt te hebben. Ik hoop dat je je hierdoor niet laat afschrikken en hem wel tof vindt, maar als je een andere tip wil, dan laat maar weten!
DeCol
-
- 7009 berichten
- 3022 stemmen
jeroentjuhhhhh yes, die nog niet gezien 
Daar heb ik dan nog niet op gestemd hier, want die heb ik toch al wel eens gezien.
Dan tip ik je The Constant Gardener (2005). Ik zocht eigenlijk in de oorlog-hoek omdat je daar duidelijk fan van bent, maar uiteindelijk kwam ik bij deze uit.
DeCol
-
- 7009 berichten
- 3022 stemmen
Voor Gang_Star heb ik Felon (2008). Goede actiefilm die zich in de gevangenis afspeelt. Vast wel iets voor jou!
rensie32
-
- 4359 berichten
- 1770 stemmen
Oké, ik ga een poging wagen. Ik doe mee. Heb het momenteel te druk dus probeer ik woensdag mijn tips te kunnen doorgeven.
Zo te zien een liefhebber van John Woo, dus de keuze is snel gemaakt: Die Xue Jie Tou (1990)
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Tot nu toe heb ik alles in mijn collectie, oftewel top 
Een film die ik tot dusver naast mij neer heb gelegd omdat ik achteraf mijn twijfels kreeg of dit wel iets voor mij is. Mooie manier om alsnog te kijken of deze film het geld waard is/was.
Ben nooit aan deze film begonnen door de speelduur, simpelweg gewoon te weinig tijd voor gehad.
Ook al is het genre drama/muziek, waarschijnlijk wel een prima tip. Hiphop is mijn muziekgenre dus hoe dan ook al prima, en een enkele dramafilm kan ik soms nog wel verteren (sportfilms). Heb deze dan ook niet voor niets in mijn collectie

Deze ga ik van de week maar gauw opzetten. Staat al flink wat jaren stof te happen, en dankzij de degelijke speelduur van geloof ik een minuut of 99 een prima film op zich om mee te starten.
Zo te zien een liefhebber van John Woo, dus de keuze is snel gemaakt: Die Xue Jie Tou (1990)
Ik ben zeker een liefhebber van John Woo. Maar Bullet in the Head heb ik helaas al eens gezien. Deze film heb ik op 3,5* staan. Wel zeker een prima film overigens 
Ik hoor graag een andere tip.
Mijn tips voor jullie en de rest zal ik in de komende dagen doorgeven.
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
Tip voor Gang_Star: End of Watch (2012)
rensie32
-
- 4359 berichten
- 1770 stemmen
Ik ben zeker een liefhebber van John Woo. Maar Bullet in the Head heb ik helaas al eens gezien. Deze film heb ik op 3,5* staan. Wel zeker een prima film overigens 
Ik hoor graag een andere tip..
Oops. Even overheen gekeken. Dan ga ik voor de sterke misdaadfilm The Long Good Friday (1980). Een ietwat onbekendere misdaadfilm, maar zeker niet minder goed. Dit kan jij denk ik wel waarderen.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Oef, het viel mij niet mee om tips te zoeken voor iedereen. Een enkele heb ik dan ook op safe gespeeld, maar het is dan ook voor mij de eerste keer dat ik meedoe en ik doe mee puur om andere films te ontdekken en niet voor het klassement. Mocht ik slechte films tippen, mijn excuses dan daarvoor 
Ik zag een aantal hoge (hogere) waarderingen in het misdaadgenre, dus dit was een film die in het rijtje ontbreekt.
rensie32: Cidade dos Homens (2007)
Je waardeert Cidade de Deus (City of God) hoog, maar dit 'tweede' deel ontbreekt tussen je stemmen. Dit deel is niet zo sterk als Cidade de Deus, maar zeker wel een behoorlijke film alsnog.
Lord Flashheart: Stay Alive (2006)
In je lijst met stemmen viel mij Brainscan op met een waardering van 4,5* die je eerder hebt verhoogd van 4*. Het is dus een wat 'veilige' tip, maar bij het zien van die waardering moest ik meteen denken aan Stay Alive. Recent heb ik ook Brainscan gezien, en die deed mij gelijk qua verhaal denken aan Stay Alive. Brainscan viel mij wat tegen, Stay Alive vond ik dan een stuk leuker.
jeroentjuhhhhh: B.K.O.: Bangkok Knockout (2010)
Ik kan natuurlijk een horrorfilm tippen aan een liefhebber binnen dit genre, maar via de welke film heb je als laatste aangeschaft kwam ik ook je liefde voor de aziatische film tegen. Met name de actiefilm. Heb het idee dat je ook een liefhebber van martial arts en dergelijke bent, dus dan denk ik gelijk aan Panna Rittikrai (Jammer dat hij al is overleden, want hij maakte met regelmaat goede films). B.K.O. is een titel waar je ooit interesse in had zag ik dus is dit een mooie gelegenheid om hier toch eindelijk eens werk van te maken.
Samen met TornadoEF5 behoor jij voor mij tot de moeilijkste users om te tippen. Ik kreeg het idee dat je wel een liefhebber van het dramagenre bent, dus heb ik zelf tussen mijn eigen weinige dramatitels gespit. Daaruit kwam deze Cold Mountain uit.
Ik kreeg het idee dat jij een actiefilm op zijn tijd wel kunt waarderen. Con Air, Die Hard en The Rock had je al gehad. Dus kwam ik uit bij Face/Off, een film met een leuk verhaal en een behoorlijke dosis actie. Behoort voor mij nog tot de toppers in het genre, vind dit echt een waar spektakel.
Net zoals DVD-T had ik moeite om op een film voor jou te komen. Ik heb altijd het idee gehad dat je van drama houd maar ook wel films die kleurrijk zijn en romantiek bevatten. Vandaar de keuze voor Australia.
Ik kwam een aantal hoog gewaardeerde sciencefiction stemmen tegen in je lijst. Daardoor mijn keuze voor Dark City. Een film met een goed verhaal en een waanzinnige sfeer. Behoort inmiddels wel tot één van mijn favoriete films in dit genre.
Deze tip is bij mij ook een beetje op safe. Ik zag dat Se7en in je top 10 staat. Resurrection deed mij ook behoorlijk aan Se7en denken. Het niveau van die film haalt deze film niet, ondanks dat de film niet zo hoog scoort heb ik mij er prima mee vermaakt.
Donnie Darko en The Butterfly Effect scoren hoog bij jou. Voor mij dan ook de ideale mogelijkheid om Frequency aan je te tippen. Qua verhaal doet het dan ook zeer denken aan The Butterfly Effect.
leatherhead: Fear and Loathing in Las Vegas (1998)
Films als Enter the Void en Requiem for a Dream scoren hoog bij je. Daarom ben ik naar drugsfilms gaan zoeken. Daarbij kwam ik uit bij deze Fear and Loathing in Las Vegas.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Gang_Star Donnie Darko zeker ja, the Butterfly Effect staat op 2,5* 
Maar dat zegt nog niet per se iets over het al dan niet waarderen van deze film, ik ben benieuwd;
Oei, dan heb ik me even flink vergist wat betreft The Butterfly Effect 
Number23
-
- 8638 berichten
- 5678 stemmen
I weet voor paar guys al de tips, maar ik moet t allemaal met de telefoon doen en dat is flink wat lastiger haha
Daarbij weet ik ook allemaal niet meer precies hoe ik mensen moet taggen enzo. Verdomme wat heb ik deze site verwaarloosd laatste tijd.
Hier zullen mijn tips binnen druppelen:
Gang_Star: The Iceman (2012)
Eigenlijk 1e film waar ik aan dacht toen ik je naam zag, dus was blij dat je m nog niet gezien had...
tbouwh: Road to Perdition (2002)
Ook hier de 1e film waar ik aan dacht bij het zien van je top 10, gewoon goede film van Steven...
rensie32: Kvinden I Buret (2013)
Jou ken ik nog wel jah, een van de lastigste om aan te tippen. Na een paar backfires, schoot deze opeens m'n kop in. Ben benieuwd...
DeCol: The Neon Demon (2016)
Bijna had ik de makkelijkste weg gekozen en iets uit je eigen lijst getipt, maar zo wil ik niet tippen. Mjah door deze te tippen heb ik de op 1 na makkelijkste weg gekozen ghehe...
Lord Flashheart: Jagten (2012)
Ik was een beetje aan het scrollen door je recente stemmen en bam deze schoot me te binnen, klein meesterwerk al zeg ik het zelf...
jeroentjuhhhhh: Beterang (2015)
Haha shit, ik wilde je Don't Breathe tippen you sneaky dog. Natuurlijk heb je die al gezien. Nadat nog 2 goede ingevingen afketsten, ben ik maar voor deze leuke Koreaanse film gegaan...
DVD-T: Ruby Sparks (2012)
De man die op het 1e ogenblik makkelijk te tippen lijkt, maar schijn kan bedriegen. Weet niet precies hoe, maar ben bij dit klein, maar heel fijn filmpje uitgekomen...
dualcia: Rocknrolla (2008)
Wederom een nieuw gezicht voor mij en ik werd best enthousiast toen ik zag dat je komedies hoog in het vaandel heb staan. Maar toen ik zag dat je deze niet gezien heb terwijl Snatch bij je op 1 staat, viel ik bijna achterover...
TornadoEF5: Notre Jour Viendra (2010)
Jij bent stiekem ook een lastige. Je vindt veel films goed die ik ook goed vind, daarnaast zitten er ook veel aparte films bij, maar ook dingen die ik als simpele onzin bestempel kan jij waarderen. Daarom slinger ik deze Franse awesomeness naar je hoofd. Enjoy...
Gh8st: Fuk Sau Che Chi Sei (2010)
Het lijkt alsof het met elke user langer duurt voordat ik een tip gekozen heb. Maar liefst 7x had je al een film gezien. Dus ik kies gewoon deze, met het risico dat dit buiten comfortzone ligt en dat het terug m'n gezicht in gaat klappen...
leatherhead: La Habitaćion de Fermat (2007)
Toch redelijk snel op deze tip gekomen nadat ik lichtjes panikeerde bij het zien van je top 10. Heb genoeg vertrouwen in deze film...
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Daarbij weet ik ook allemaal niet meer precies hoe ik mensen moet taggen enzo
Derde icoontje van rechts boven je typscherm
(wel de exacte naam overnemen, anders pakt 'ie em niet). en bedankt voor de tip;
Gh8st
-
- 668 berichten
- 2008 stemmen
Tip voor Gang_Star: Dog Day Afternoon (1975) Ik tel drie misdaadfilms met Pacino in je top 10, maar deze film stond niet tussen je stemmen.
Verder niet echt vergelijkbaar met die films trouwens 
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
Ik heb alvast de nieuwe lijst klaargemaakt.
De tipper-beoordeling:
0,00* - 0,00 / 00 / 11 - DeCol
0,00* - 0,00 / 00 / 11 - rensie32
0,00* - 0,00 / 00 / 11 - leatherhead
0,00* - 0,00 / 00 / 11 - jeroentjuhhhhh
0,00* - 0,00 / 00 / 11 - DVD-T
0,00* - 0,00 / 00 / 11 - TornadoEF5
0,00* - 0,00 / 00 / 11 - Dualcia
0,00* - 0,00 / 00 / 11 - Gh8st
0,00* - 0,00 / 00 / 11 - Number23
0,00* - 0,00 / 00 / 11 - tbouwh
0,00* - 0,00 / 00 / 11 - Lord Flashheart
0,00* - 0,00 / 00 / 11 - Gang_Star
De user-beoordeling:
Toch fijn dat dit spel weer zo'n opleving heeft gehad.
rensie32
-
- 4359 berichten
- 1770 stemmen
Dan begin ik maar gelijk met de eerste beoordeling:
2,9* voor Valerie and Her Week of Wonders (1970) van leatherhead. Ten eerste, wat een bijzondere, rare film zeg. Na 5 minuten had ik al wel door dat ik een coherent plot wel kon vergeten; het is eigenlijk meer een opeenstapeling van dromerige sequenses. Wat dat betreft ligt mijn voorkeur toch echt bij films die wat meer verhalend zijn. Ook werden scenes soms so abrupt afgekapt dat ik het idee had dat er wat fout was gegaan. Blijft over een mooie (dromerige) folksoundtrack en een film die precies lang genoeg duurt.
De tipper-beoordeling:
2,90* - 2,90 / 01 / 10 - leatherhead
De user-beoordeling:
2,90* - 2,90 / 01 / 10 - rensie32
Gh8st
-
- 668 berichten
- 2008 stemmen
3,7* voor Dark City (1998) van Gang_Star. Op de een of andere manier had ik nog nooit eerder van deze film gehoord, dus perfect om hiermee te ontdekken. Het is een heerlijke mengeling van genres en heeft een boeiend verhaal met een interessant mysterie dat gedurende de film ontrafelt wordt.
Hoewel het veel elementen uit andere films lijkt te bevatten, voelt het toch aan als een origineel filmpje met een eigen stijl.
De omgevingen zien er erg cool uit en het is al helemaal tof om ze te zien veranderen.
Het is verder niet allemaal even hoogstaand. Effectjes zien er soms wat verouderd uit, acteerwerk is soms wat knullig en de personages vind ik uiteindelijk niet heel boeiend.
Ik heb er echter goed van genoten, dus dank voor deze tip!
De tipper-beoordeling:
3,70* - 3,70 / 01 / 10 - Gang_Star
2,90* - 2,90 / 01 / 10 - leatherhead