D'Ardennen (2015)

België
Drama / Thriller

geregisseerd door Robin Pront
met Jeroen Perceval, Kevin Janssens en Veerle Baetens

Een brutale homejacking gaat hopeloos fout. Dave, één van de twee overvallers, moet zijn broer Kenneth noodgedwongen achterlaten. Vier jaar later komt Kenneth vrij en is er veel veranderd. Dave heeft zijn leven op de rails gekregen en probeert zijn broer te helpen waar mogelijk, maar kijkt met lede ogen toe hoe ongeleid projectiel Kenneth ten koste van alles zijn ex-vriendin Sylvie terug voor zich probeert te winnen.

Zwak.
En daar is alles mee gezegd.

Was dit een succes in België?

avatar van Quentin
Wouter schreef:
Was dit een succes in België?

Redelijk, rond de 140.000 bezoekers. Gezien de aard van de film lang niet slecht.

avatar van De wind
Wannabe rauw filmpje met dezelfde Vlaamse acteurs die ook in 80% van alle andere Vlaamse films zijn te bewonderen. Zeer teleurstellend.

goed gespeeld, uit het leven gegrepen, eenmaal in de ardennen freaky ruig