De Premier (2016)

België
Thriller

geregisseerd door Erik Van Looy
met Koen De Bouw, Charlotte Vandermeersch en Adam Godley

De Belgische eerste minister wordt ontvoerd. Hij zal weer worden vrijgelaten op voorwaarde dat hij de persoon, die hij later die dag tijdens een exclusief gesprek zal ontmoeten, vermoordt. En die persoon is niemand minder dan de president van de Verenigde Staten.

Na Van Looy's vorige pareltjes De Zaak Alzheimer en Loft had ik hier eerlijk gezegd meer van verwacht. Spanning jazeker, camerawerk en sfeer dik ok, het scenario en vooral de geloofwaardigheid en de uitwerking ervan is dat al veel minder? Qua acteerprestaties wordt er op veilig gespeeld met good old Koen De Bouw maar verrassen toch ook ook Charlotte Vandermeersch als de woordvoerster en vooral Stijn Van Opstal als koele huurmoordenaar. Hoe traag de film zich soms zonder body voortsleept hoe snel wordt op het einde de plot totaal van de pot gerukt afgehandeld in pakweg 5 minuten tijd. Dit was niet de beste Van Looy

Wel heel makkelijk om een verhaal spannend te houden, wanneer je geen rekening moet houden met realiteit... sorry maar dit genre valt onder fantasie...

avatar van jippie2010
Niet onaangenaam!
Misschien niet altijd realistisch, maar ik vond het toch een verfrissende scenario binnen dit genre.
Gewoon keurig *3.5

Aardige film waarin de Belgische premier gedwongen wordt de Amerikaanse president te vermoorden. Een prima uitgangspunt voor een thriller die veel weg heeft van de serie 24. Op sommige momenten wat geforceerd gerekt waardoor de geloofwaardigheid in het gedrang komt. Maar het kijkt verder wel gemakkelijk weg en is hier en daar redelijk spannend.

avatar van Toontje G
Spannend, dat wel, maar ook wel heel ongeloofwaardig. Volgens mij was het budget op want het einde werd afgeraffeld. Jammer hier had wel wat meer in gezeten. Al met al heb ik me wel vermaakt

avatar van Elchapo
Redelijke film,wel erg ongeloofwaardig.spanning zat er wel in maar het lijkt alsof de regisseur constant de voet van het gaspedaal haalt waardoor het allemaal wat minder wordt naarmate de film voortduurt.....3stars.

avatar van Quentin
Morgen zijn de Amerikaanse President en de premier van België daadwerkelijk samen in het Jubelpark, de hoofdlocatie van deze film ...

avatar van Lakte
Vond het weer een fantastische Belgische film! Blijf Koen de Bouw een heel goed acteur vinden! De sfeer en de spanning zijn erg goed in de film, de shots zijn ook erg mooi, ik vond het verhaal ook zeker niet slecht en vond het goed uitgewerkt, ik persoonlijk vind dat de rating hier we hoger mag .

Ik blijf het zeggen, dit soort films zoals ze in België maken, dat kennen we in Nederland helaas niet, echte top klasse!