• 8.611.892 stemmen

• Google Play Bekijk via Google Play

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Niet Schieten

Bij de laatste aanslag van de Bende van Nijvel op de Delhaize supermarkt in Aalst op 9 november 1985 ziet de negenjarige David van de Steen hoe zijn ouders en zus voor zijn ogen worden neergeschoten. Hij blijft zelf zwaargewond en alleen achter. Grootouders Albert en Metje vangen hun kleinzoon op en hebben de loodzware opdracht om ondanks het grote verlies en verdriet, en vele onbeantwoorde vragen, hun kleinzoon een toekomst te bieden.

imageimageimageimageimage

avatar van EIGER3970

EIGER3970

Sterke prestatie van Jan Decleir, maar internationaal zou deze film niks voorstellen, alleen Belgen hebben hier een connectie bij. Ook niks nieuws onder de zon...

avatar van Picker

Picker

stratmans schreef:

treurig onderwerp, tiriestige film

Mee eens.

avatar van Friday the 13 th

Friday the 13 th

De hoeveelheid aan goedkope pruiken in deze film stoorde mij enorm. Zo slecht gedaan.

avatar van Toontje G

Toontje G

Een indrukwekkend verhaal. Jan Decleir een geweldig acteur.

avatar van Gladiator72

Gladiator72

Wat een verhaal en de opa krijgt van mij 5 sterren

avatar van Rafasol

Rafasol

Een tweede keer gezien en toch weer een krop in de keel moeten verwerken. De typische mannenkrop die ontstaat uit woede en onmacht enerzijds en empathie anderzijds. Plus de aversie voor het politiek en ineffeciënt België zoals we het allemaal kennen, postjespakkers in een malafide bureaucratie. Wetende dat de antwoorden er zijn en ze ons wederom in ons gezicht uitlachen.

Bepaalde zaken in de film konden misschien iets anders aangepakt worden. Jonas Van Geel had ik zo gelaten, en al zeker niet in de volledige look van Regi Penxten. Leek alsof hij ieder moment 'Waar zijn die handjes?' ging roepen. Ann Tuts (Doortje) als non, vond ik ook grenzen aftasten bij een dergelijk thema, en dat heeft niks met haar acteerprestaties te maken.

Topprestaties van de grootouders natuurlijk, 2 toppers, en de broers Bakker ook weer sterk.