ad

Met onder meer: Matteo Simoni, Nora Gharib en Saïd Boumazoughe

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 24 januari 2018

Over Patser

"Ain't nothing but a 'G' thang"

Vier vrienden wonen in Antwerpen. Ze zijn dealers. Ze zijn stoutmoedig en hebben grote ambities. Het viertal besluit een cokedeal te saboteren en de drugs zelf te verpatsen. Maar de zaken lopen compleet uit de hand. Dit leidt tot een complete oorlog tussen hen, een Amerikaanse druglord en de meedogenloze Colombiaanse kartels.

imageimage

Social Media

avatar van stefan dias

stefan dias

• 2090 berichten

PS. En ook verfrissend om niet te vervallen in de gebruikelijke ruwe-bolster-blanke-pit clichés, maar waar een kat gewoon een kat genoemd wordt: ja, aan school hebben ze lak en de criminaliteit loert niet eens om de hoek, maar ze zitten er al meteen middenin. Je groeit nu eenmaal op in het milieu waar je zit, maar daar wordt niet verontschuldigend over gedaan. Net zoals de patsers geilen op wapens en dikke poen, geilen de regisseurs ook sans gêne op over de top scènes met veel schietgeweld en over het scherm scheurende pk's. Het is hen gegund.

Aan het einde van de rit mikken deze 2 gasten wel op entertainment, maar onderweg trek je ook wel je ogen open, een goede aanpak als je het mij vraagt.

avatar van panax

panax

snelle aktiefilm

goed geschoten

prima cast alleen jammer van ali b.

film die zichzelf niet zo serieus neemt wat mij betreft maar oke

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Deels herkenbare film omdat ikzelf van Antwerpen ben, maar tegelijk heerlijk overdreven. Het echte drugsleven zal er ook wat tussen zitten. Adil El Arbi en Bilall Fallah maken een moderne film en wijken wat af van de standaard Belgische film. Dat zorgt alvast voor een creatieve originaliteit. Al zien we het qua verhaal wel meer terug in series en buitenlandse films. Alleen blijf ik wat hangen in het 'voor een Belgische film', omdat het zeker goed is voor een film van hier, maar internationaal wat in het niets valt.

Een flitsende film waarin genoeg gebeurd en ik denk dat dit mee gespeeld heeft om na het sterke Black in Hollywood blockbusters te kunnen opnemen. Patser is op zich geen hele goeie film, maar het doet wel benieuwen naar hun volgende film. Ze tonen alvast dingen die we niet al te veel tegenkomen in de Belgische filmwereld.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

perceived schreef:

maar waar België blijkbaar stukken beter beter is in het voortbrengen van goede films, loopt Nederland schijnbaar voorop met HipHop

Nou... het is maar wat je hiphop noemt...

avatar van perceived

perceived

sinterklaas schreef:

Nou... het is maar wat je hiphop noemt...

Dat is wéér een andere discussie. Als ik me goed herinner bestaat de soundtrack grotendeels uit Nederlandse producties. Dat is waar ik op doelde.

avatar van Zandkuiken

Zandkuiken

Vlot gemaakte film die naargelang hij vordert wel steeds meer verzandt in een standaard actiefilmpje. De fun van het eerste uur verdampt grotendeels, net als mijn quotering. De visuele branie hebben ze al, nu nog een sterke film eruit puren.