• 8.608.887 stemmen

Genre: Familie

Oorsprong: België / Nederland

Geregisseerd door: Douglas Boswell

Met onder meer: Spencer Bogaert, Emma Verlinden en Felix Maesschalck

IMDb beoordeling: 6,0 (426)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Labyrinthus

De veertienjarige Frikke ontdekt bij toeval een computerspel dat wordt gespeeld met echte kinderen. Alleen hij kan hen bevrijden uit het digitale labyrint. In een wedloop tegen de tijd gaat Frikke op zoek naar het kwade meesterbrein achter dit gevaarlijke spel en hoopt hij zo zijn vrienden te redden.

imageimageimageimage

kappeuter (crew films)

Zomer 2014 in de Belgische bioscopen.

avatar van Pippa

Pippa

PRACHTIGE FILM !!!

avatar van Oliveri

Oliveri

Opvallend leuke en originele film, volgens mij overigens geheel van Vlaamse bodem. De omschrijving van deze film dekt de lading volledig en dit zorgt voor een spannende race tegen de klok. Er wordt aardig tot redelijk geacteerd en de film is voor alle leeftijden geschikt. Dikke voldoende.

avatar van Dooz

Dooz

Jeugdfilm. Maar opvallend origineel, mooie beelden en goed geacteerd. Ik heb me vermaakt.

stinissen (crew films & series)

Redelijke jeugdfilm , spannend genoeg voor de kleintjes onder ons.

avatar van Oliveri

Oliveri

Dooz schreef:

Origineel, mooie beelden en vermaakt dus wel, maar je hebt er kennelijk niet meer voor over dan een 4 ? Bijzonder

avatar van filmfan59

filmfan59

Dooz schreef:

heel mooie reactie .... maar idd voor al dit moois maar 2* ????

avatar van K. V.

K. V.

Ook me eens aan deze gewaagd en 'k vond het een prima jeugdfilm. De film is eerder geschikt voor een iets jonger publiek (rond de 14 jaar), maar 'k vond de film zelf ook zeker nog te doen.

Visueel was het zeker niet slecht gedaan, mooie beelden en prima animaties.

Het acteerwerk was zeker ook niet slecht en ook het verhaal was nog origineel.

'k had zeker geen grootse verwachtingen, maar 'k heb me er zeker niet mee verveelt. 'k 'k vond hem zeker eens het bekijken waard.

avatar van Henry Spencer

Henry Spencer

Aardige jeugdfilm. Inderdaad fraaie gamewerelden opgebouwd met de kaarten, de kranten, enz.

avatar van Henry Spencer

Henry Spencer

Wel sneu voor de poes van zijn zusje...

avatar van Movsin

Movsin

Voor de jeugd maar kan ook door een ouder publiek worden bekeken, deze best originele film met knappe visuele effecten, kleuren.

Film houdt in de grond toch wel een waarschuwing in voor de gevaren van het internetmedium.

Voor een stuk opgenomen in de Gentse binnenstad. Fris acteerwerk van de jongeren.

Theunissen

In "Labyrinthus" schept regisseur Douglas Boswell een stemmige kinderwereld, met een levensecht computerspel als kinderhel op aarde.

De viertienjarige Frikke (Spencer Bogaert) ontdekt een computerspel, dat griezelig echt lijkt en dat vervolgens ook daadwerkelijk blijkt te zijn. Zaken die in de werkelijkheid fotografeert, belanden bijvoorbeeld in het spel en wat veel onthutsender is, er blijken echte levens op het spel te staan.

Dit op zich best geinige sciencefiction idee is duidelijk te hoog gegrepen voor het beperkte filmbudget. De acteurs doen hun best, maar ze zijn echter kansloos in het rommelige geheel, welke er visueel gezien nog best aardig uitzag en vooral natuurlijk de gamewerelden.

Leuk om eens gezien te hebben deze Familie / Sciencefiction film en zeker voor kinderen, die natuurlijk ook de doelgroep zijn.