Bowling Balls (2014)

België
Actie / Komedie

geregisseerd door Mark Punt
met Filip Peeters, Wim Opbrouck en Peter Van den Begin

Ergens diep verscholen in het midden van nergens staat het clubhuis van motorclub de Bowling Balls. De club wordt geleid door president Mon Dewilde, een ex-belastingcontroleur. De Bowling Balls spiegelen zich graag aan beruchte bendes zoals de Hells Angels en de Outlaws, maar helaas zijn haar leden een pak minder heldhaftig. Ze houden zich bezig met de verkoop van gestolen auto’s, maar krijgen steeds meer concurrentie van een rivaliserende bende, de Banana Knights.

avatar van misterdhdh
Geen al te beste film. Hou er wel van om af en toe zo eens een Nederlands filmpje te zien, maar deze vond ik toch eerder matig. Het verhaal op zich stelt niet zo veel voor, maar er valt wel iets van te maken met de nodige humor. Helaas ontbreekt de humor grotendeels al zaten er af en toe wel leuke stukken in, maar toch wat te weinig. Deze film vind ik iets minder dan Frits en Franky. Er deden misschien nog teveel bekende gezichten in mee, zoals Meskens en van Geel die nu niet meer van het scherm weg te slagen zijn bij ons in België. De personages hun acteerwerk is natuurlijk niet van wereldniveau maar zo belangrijk vind ik dit niet bij deze film, die je toch niet echt serieus moet nemen. Voor de rest kon ik me nooit echt inleven in deze Bowling Balls. Film maakt met momenten wel snelle wendingen (bv. naar het einde toe, opeens is de rivaliteit weg), ook worden sommige zaken misschien iets te weinig uitgewerkt. Voor de rest alles redelijk voorspelbaar, gewoontjes en zelfs nog te braaf. De laatste jaren verschijnen er geweldige Vlaamse films, maar deze is niet meer dan een tussendoortje, dat zeker niet slecht is maar blijven hangen en echt overtuigen kon deze nu ook weer niet.
2.75/5

avatar van Alathir
Bowling balls, een film met een bekende Vlaamse cast en een simpel uitgangspunt. Peter van den Begin was weer enkele keren grappig, en dan nog een paar goeie grappen, maar toch te weinig om de film te kunnen redden. De explosies zien er zo fake uit als het maar kan zijn. Het dialect viel wel goed mee om zonder ondertitels te begrijpen, maar daarmee verklein je wel de doelgroep. Ik vraag me af of een Nederlander van dit gesproken taaltje veel gaat begrijpen. Hoe dan ook het verhaal is erg slap en na 1u had ik wel het gevoel van wanneer is dit nu gedaan.

1.5* (maar 2* voor de hier en daar degelijke grappen)

avatar van Onceuponanytime
Zo'n cast en toch zoveel flauwe zever...

avatar van gizzegiz
Zalige film, geweldig geacteerd, voor mij zeker een 4 waard

avatar van Arapaho85
Vlaamse poging om zich te meten met Amerikaanse biker-movies.
Maar mist het budget en de overtuiging!!
Maar luchtig vermaak, dat wel..

avatar van the hustler
Vrij goed begin, maar dan zakt de film in en valt in herhaling. Het lelijkste dialect van Vlaanderen kost ook nog een sterretje.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Soms door het zware Vlaamse accent een beetje moeilijk te volgen, ik had helaas geen ondertiteling.

De film zelf is best wel leuk vermaak, het is een beetje what you see is what you get dus verwacht er daarom ook zeker niet te veel van.
De Vlaamse cast doet het in ieder geval best aardig! De laatste 20 minuten zijn een beetje afgeraffeld, maar langdradig is het in ieder geval niet.