Diamond Dogs (2007)

Canada / China
Actie / Avontuur

geregisseerd door Shimon Dotan
met Dolph Lundgren, William Shriver en Yu Nan

Een huurling genaamd Xander Ronson wordt ingehuurd om in Mongolië een Boeddhabeeld te bewaken. Maar het Boeddhabeeld wordt tijdens zijn afwezigheid gestolen door Russische terroristen. Ronson gaat op zoektocht naar het beeld. Al snel blijkt dat het Boeddhabeeld eeuwig leven aan een mens geeft.

avatar van happie
Klinkt goed. Een goed verhaal, zoals een echte dolph hoort te zijn.

avatar van sinterklaas
Word een soort Indiana Jones achtige film.

Wel heer erg achtig, lijkt me...

avatar van movieking
Wouter schreef:
Verrek. Leeft Dolph nog?

haha.... dacht net hetzelfde!!!

avatar van fritsy
1 ding is zeker deze film kan nooit slechter wezen dan Missionary Man (2007)
van dolph.

avatar van scumfrog
fritsy schreef:
1 ding is zeker deze film kan nooit slechter wezen dan Missionary Man (2007)
van dolph.

en zo is dat.

avatar van hannes64
Laat em alsjeblieft een ander beroep kiezen, want acteren kan ie niet.
En `t is weer een prul geworden.
Gewoon overheen kijken in de videotheek.

als ie vecht is het ook wel leuk

echt een goede film heb me goed vermaakt

Wouter schreef:

slecht, slecht acteerwerk door alle acteurs, kwist niet dat C- films bestonden

steffiestones schreef:
slecht, slecht acteerwerk door alle acteurs, kwist niet dat C- films bestonden

wanneer leren mensen eens normaal commentaar te leveren en hun commentaar te onderbouwen aan wat men van de film heeft beleeft.

op deze manier kan je elke film wel afkraken

avatar van mckiller
Een slechte low-budget film! Dan die geluidjes bij het vechten, verschrikkelijk!

Toch 1*

avatar van Arabyus
klinkt helaas beter dan dat tie is.

avatar van Defective
Leuk als Lonely Planet documentaire over Mongolië, maar als film hoef je hem niet serieus te nemen! Slecht geacteerd met nog slechtere actiemomenten!

avatar van Legan
Zonder echte verwachtingen aan Diamond Dogs begonnen en tot mijn verrassing stukken beter dan gedacht. Vooral qua camerawerk en sfeer boven verwachting welke de goedkopigheid goed verhult. Er is voldoende afwisseling in setting & decors en de (sound)effecten en muziek zijn redelijk. Qua verhaal niets bijzonders en natuurlijk ook met de nodige clichés. En dan zijn er nog de kleine dingetjes als de voorspelbaarheid, de trage reacties van personages bij gevechten en de handelingen van sommige personages. Bijvoorbeeld als de russen de schat stelen, leggen ze het in de achterbak van de jeep waarbij de kist er voor de helft over de laadklep uitsteekt. Logisch dat het er dan uitvalt.

avatar van sofripa
Defective schreef:

Hoe waar. Gelukkig vallen er veel dooien....

avatar van Lennert
Na Retrograde dacht ik het slechtste van Dolph wel gehad te hebben en gelukkig is dat ook waar gebleken, want echt rampzalig was Diamond Dogs niet. Door het simpele verhaaltje, matig acteerwerk en enkele irritante personages zou ik de film zeker niet goed durven noemen, maar de achtergronden waren mooi en er was voldoende actie aanwezig om het niet saai te laten worden. Er had echter zoveel meer in kunnen zitten (interessantere dialogen om mee te beginnen) dat het op het randje van voldoende/onvoldoende valt.

avatar van van duijn
Vond het niet zo`n hele slechte film. aardige actie maar een beetje een zwak einde. maar wel goed acteerwerk en prima gevechten.
*3.5

avatar van Pipoo!
Leuke actie. Vind de films van Dolph altijd wel leuk om te zien. Niks bijzonders natuurlijk, maar vermaakt gewoon.

Moet wel zeggen dat ik betere B-films van Dolph gezien heb zoals Missionary Man, The Mechanik etc. Maar goed, 2 sterren.

mug13
Leuk tijdverdrijf,maar het blijft een (B)film en daar speelt Dolph Lundgren veels te vaak in.(Dat vind ik erg zonde)Dat geldt overigens ook voor Steven Seagal.Vroeger speelde ze in goeie films waar hun acteerprestaties en hun bewegingen wel goed tot hun recht kwamen.Vb:

Dolph Lundgren.
1)Showdown in little tokyo(1991).
2)Universal soldier(1992).

1)Nico(1988).
2)Under siege(1992).

Ik was daarom in het jaar 2010 erg verrast en blij dat deze twee heren allebei in een (A)film konden schitteren.En je kon/kan dus zien dat hun acteerprestaties en bewegingen wel weer goed tot hun recht kwamen/komen.

3)The expendables(2010).

3)Machete(2010).

Deze twee acteurs horen in (A)films thuis,niet in(B).

goed gesproken mug 13
helemaal mee eens

avatar van smoozycat
En nu heeft hij een nieuwe film. Icarus. Ik ga eerst deze film kijken en dan Icarus.

avatar van aburex
Dolfje waar is de tijd dat jet nog tegen Stallone mocht vechten? De films die je maakt worden alsmaar slechter. Ook deze is een film om weer vlug te vergeten. Ik geef 2,5* omdat ik een beetje medelijden heb met onze goede oude Dolph

avatar van HALVE TAMME.
mug13 schreef:

Dolph Lundgren.
1)Showdown in little tokyo(1991).
2)Universal soldier(1992).

1)Nico(1988).
2)Under siege(1992).

3)The expendables(2010).

3)Machete(2010).

Deze twee acteurs horen in (A)films thuis,niet in(B).

Dit is een mooi bericht mug13.Ik ben het helemaal met jou eens,dus een toevoeging is niet nodig. .

avatar van 606
HALVE TAMME. schreef:
Deze gebruiker is er niet meer, jammer eigenlijk.

avatar van blackcat13
Wel een leu filmpje, niet goed maar redelijk vermakelijk, raakte wel regelmatig mijn aandacht kwijt tijdens het kijken maar de natuurbeelden en de badass Dolph Lundgren houden het nog net vermakelijk allemaal. Al vond ik Dolph's personage ook wel erg karig en soms wat saai, had wel wat meer charisma en persoonlijkheid uit kunnen stralen, maar Dolph maakt zelf ook gewoon weinig van de rol en acteert erg droog en niet bepaald goed. Hij kan het wel heeft hij meerdere malen bewezen. Heel jammer wel vond ik dat de grot/tempel er echt TE nep uitzag, ik wilde de film op dit punt bijna uitzetten
Maar verder wel vermakelijk en de expeditie zelf door de natuur ziet er allemaal goed uit, geinig filmpje voor de vrijdagavond.

Niet echt een goede film deze.
De vertolkingen zijn ondermaats, ook het scenario is dat en de actie... ook al niet bijster goed, maar een geluk dat die er nog een beetje was of het was anders maar een saaie boel geworden.
Kon me amper boeien.

avatar van xxERWINxx
Niet al te beste actiefilm met Dolph lundgren en ook zeker niet zijn beste film.
De film lijkt in het 1e deel op een knok film, totdat hij word gevraagd om mee te gaan op expeditie om een heilig beeld op te halen, het 2e deel lijkt dan ook een beetje op een indiana jones gedeelte.
Het einde maakt wel iets goed want daar komen wat meer explosies en geweld in voor, maar voor de rest is het vrij saaie film en gebeurd er niet veel, Dolph zelf maakt ook een vage / saaie indruk.
al met al niet een al te beste film.

hannes64 schreef:
Laat em alsjeblieft een ander beroep kiezen, want acteren kan ie niet.
En `t is weer een prul geworden.
Gewoon overheen kijken in de videotheek.

Hannes...videotheek?????Bestaat dat nog in jouw omgeving?

Waku schreef:

Hannes...videotheek?????Bestaat dat nog in jouw omgeving?

In 2008 nog wel ja, de laatste tijd is `t goed achteruit gegleden met de verhuur of verkoop van dvd`s.
In Leeuwarden zit er nog 1 denk ik, en daarnaast een blu-rayverkoopwinkeltje, en nog goedkoop ook.