Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Deathline (1997)

Alternatieve titel: Redline

Canada / Nederland
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Tibor Takács
met Rutger Hauer, Mark Dacascos en Yvonne Sciò

Moskou, in de nabije toekomst. De cyberpunks en corrupte politie heersen over de stad met maar een doel: macht, geld en geweld. De Amerikaanse kruimeldief John Wade (Rutger Hauer) wil samen met zijn zakenvriend Merrick (Mark Dacascos) kostbare computerchips smokkelen en verkopen. Als het geld voor het oprapen ligt, schiet Merrick Wade en Katya neer en gaat er met de buit vandoor. Wade wordt weer tot leven gewekt door een experimenteel project. Nu gaat hij de onderwereld van Moskou tegemoet om wraak op Merrick te nemen.

Een prototype B film , maar nog wel best vermakelijk. Rutger Hauer weet zoals gewoonlijk wel wat leuks te maken van zijn rol / karakter. Verder stelt de film weining voor, maar Hauer heeft slechtere films gemaakt, nu wachten op de dag dat Hauer een paar goede rollen krijgt aangeboden. Zijn rol in Batman 5 zal ook wel minimaal zijn zoals bij Confessions.

avatar van sinterklaas
Vermakelijk een toekomstblik op Moskou maar er klopt niet echt veel aan de Russische hoofdstad.

1.Bijna alle Moskovieten spraken Engels zelfs op Russische journaals.
2.Je komt de Rode plein en de Kremlin niet tegen.
3.Rutger Hauer stapt uit een Hongaarse trein.

avatar van sinterklaas
Trouwens je ziet niks van moskou. Het enige wat je nog ziet is een MC Donalds restaurant.

Een hele matige film.
Jammer dat Rutger Hauer in zo'n film speeld, hij kan zoveel beter. Maar toch heeft hij wel aardig gespeeld.
Een beetje standaard actie ook.

dafoefan schreef:
Een hele matige film.
Jammer dat Rutger Hauer in zo'n film speeld,

Dat valt toch wel mee. het verhaal slaat natuurlijk nergens op. Maar er zitten toch wel erg leuke stukken in. Vooral die Cyberachtige Moskou met een Oost-Europese look met allerlij futuristische dingen eromheen is toch wel orgineel verzonnen. Das anders dan dat eeuwige Los Angeles. Ware het niet dat deze weer in Boedapest is opgenomen ipv Moskou

avatar van Lennert
Bizar filmpje, die toch gered wordt door de nodige over the top scenes (Rutger Hauer die wordt aangevallen door topless kickboksters) en de kunstjes van Mark Dacascos, die ik toch altijd graag mag zien vechten. Men heeft goed rekening gehouden met de leeftijd van Hauer en er niet voor gekozen hem door de lucht te laten vliegen, maar laat hem gewoon zijn ding doen in behoorlijk geschoten shootouts.Yvonne Sciò heeft de dankbare rol van de knappe verleidster, maar afgezien van deze drie personen zijn er vrij weinig echt memorabele acteurs te noemen. Leuk tijdverdrijf voor de anderhalf uur die film duurt.

Trekpleister in deze film is overduidelijk Rutger Hauer, die het betrekkelijk goed doet in een voor de rest niet bijster goed verhaal.
Leuk om zien is wel Yvonne Sciò, maar dan heb je het wel gehad in deze film.

robertus65
Standaard actiefilmpje met alleen Rutger Hauer die dit lopende bandwerk net zo makkelijk speelt als het wisselen van zijn onderbroek. Een diepgaande diepte analyse van deze film is net zo'n onzin als de overeenkomsten van een frikandel en een paardelul, ik bedoel, na drie minuten had ik al door dat deze onzinfilm bij de catagorie onzinfilms hoord. En in deze film gaat Hauer twee keer dood, dat is meer dan Onze Lieve Heer, maar elke andere gelijkenis is puur toeval.

avatar van FunkStarr
Matige film, echter nog wel redelijk vermakelijk. Hauer acteert zoals altijd gewoon goed en de actie is wel aardig, maar dan heb je het wel gehad.

avatar van RuudC
Deathline is ondanks enkele leuke scenes een vrij doffe film. De actie is kwantitatief gezien aan de minimale kant. Zeker wanneer Mark Dacascos niet mag pronken met zijn fantastische martial arts skills, blijkt het toch een vrij inwisselbare acteur te zijn. Niet slecht, maar het mist echt wat. Rutger Hauer blijft een fijn acteur, maar in Deathline blijkt ook dat zijn tijd als actieheld wel echt voorbij is. Ondanks enkele sympathieke of grappige momenten (worstelen met naakte, vrouwelijke boksers) is het saaiheid troef. De Oost-Europese locaties zijn best te doen en zijn soms zelfs vrij sfeervol. Het SF komt helaas niet verder dan een modern communistisch regime en hersenpluggen. Het heeft gewoon te vaak iets weg van een zielloos misdaadfilmpje.

avatar van FunkStarr
Er bestaat een dvd uitgave waar op de hoes staat Alle Leeftijden. Nou dat lijkt me toch sterk, maargoed...Ondanks dat er niet echt hele grove zaken in de film zitten, komt er toch wel het e.e.a. voorbij waarvan ik zou zeggen dat het niet echt geschikt is voor kinderen. Erg vreemd...

avatar van Captain Proton
Wat een slechte film. Het enige wat leuk aan deze film was, zijn de vrouwen. Maar verder... Zonde van je tijd.

avatar van Left4Dead
Zit wat in de Hauer films en deze is wel aardig te noemen. Hauer maakt er vaak een prentje van om zijn prenten te kijken. Ook hier is dat het geval.
Eyecandy zit er zeker in, alleen al met Yvonne Sciò. Mark Dacascos heb ik niet veel mee behave dan zijn rol in Crying Freeman. Daar had hij bijna geen tekst.

Laten we zeggen dat Hauer de prent red en Sciò erg aantrekkelijk het beeld vult.