Hidden Agenda (2001)

Canada
Actie / Thriller

geregisseerd door Marc S. Grenier
met Dolph Lundgren, Maxim Roy en Brigitte Paquette

Het werk van Ex-NSA agent Jason Price is mensen verbergen. Zijn uitgekiende high-tech netwerk is zo efficiënt, dat ook hoge regeringsdiensten zich tot hem wenden als iemand in het niets op moet lossen. Een topgangster vraagt Jason hem te laten verdwijnen. Nu gaat het echter mis. De legendarische huurmoordenaar 'The Cleaner' weet zijn systeem binnen te dringen en laat een spoor van slachtoffers achter.

Dolph Lundgren is goe in de film, maar het verhaal is nogal ingewikkeld en de aktiescénes zijn met pauzes verwerkt wat wil zeggen dat een moeilijke of snelle beweging stilstaand word getoond. Het geeft een verward en rommelig beeld. Wie wie is word al snel duidelijk in de film. Maar ik weet hoe goed ik een film vind als ik ondertussen even naar men brievenbus ga en de smartcard van men decoder vervang terwijl de film nog steeds gaande was.

Deze film vond ik echt heel goed, zeker in het geval van Dolph Lundgren, de videotheek waar ik lid van ben heeft 3 Lundgren films, Brudge of dragons, Sweepers en Hidden Agenda, Bridge of dragons ehb ik gezien en nu hidden agenda, Ik dacht dat Bridge of dragons wel goed zou zijn maar viel best tege, Dolph was net zoals in Detention de enige die goed acteerde...de rest was nogal matig, sommige vechtscenes waren wel goed alleen het klonk zoals Walker ( die serie met Chuck Norris), toch vond ik Bridge of Dragons genietbaar, vergeleken met Hidden Agenda schiet Hidden Agenda er toch boven uit, hier acteerd iedereen goed, klinken de vecht scenes niet zo als walker ( typische b-film geluiden), het verhaal is goed, wel moeilijk te volgen, het enige minpunt vond ik de pauzes in de vechtscenes, die stoorde me nogal, verder is dit Voor Dolph een echte goede Film, Binnenkort ga ik The Defender en Sweepers huren, K hoop dat the defender goed word, Dolph nog eens terug zien in de bios zou ik niks op tegen hebben. 4,5*

100%VANDAMME schreef:

Geef jij ooit weleens lage cijfers, want als ik naar de cijfer kijk die jij films geeft zijn allemaal hoge cijfers.

Zelfs films werkelijk nergens over gaan zoals bijvoorbeeld deze.

avatar van Lavigne
heb deze thuis, had hem gekocht maar snap de film niet echt goed. en indd de slowmotions bij de vechtscenes zijn wel jammer. dolph heeft betere films gemaakt.
hij is niet slecht maar ook geen topper

2 sterren

Heb de film gister gezien. Ik vond het zeker een vermakelijke film maar had het gevoel dat er nog iets miste. 3 sterren

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Leuke film goede vecht scenens slowmotions soms maar daar stoorde ik me niet aan het mogch er wat mij betreft uit maar ja het is geen ramp ik moet toegeven ik vind dat lundgren betere film heeft gemaakt maar deze viel ook niet echt tegen verhaal is nogal ingewikkeld maar zeker wel goed en origineel bedacht!
3,5 sterren

wat een B film zeg 1.5*

avatar van 606
ze zijn weer eens te laat bij sbs 6 dat zeer vervelende darten zit weer in de weg

snap dat niet dat alles moet wijken voor zoiets

avatar van Dolphfan
Nee ik snap het ook niet. Net alsof 2 dikke alcholisten die pijltjes gooien belangrijker zijn dan een afgetrainde spierbundel die de wereld red.

avatar van 606
deze film is niet slecht geen topper maar een vermakelijke
film

dolph is goed op dreef.

3,5 ster

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Film voor de 2de keer bekeken en ik verhoog mijn stem naar 4 sterren.!
Blijft een lekkere film wel eentje die het nodige nadenk werk nodig heeft dus geen film voor snachts .

avatar van sinterklaas
Toch weer eens tijd geweest om na al die tijd weer eens een Dolph Lundgren te zien. Hidden Agenda begint goed op dat vliegveld maar daarna zakt het een beetje als plum pudding in elkaar en blijft ie hangen. Maar evengoed hier en daar nog wel wat leuke gevechten en actiescenes maar verder niet echt een hoogvlieger.

avatar van Lennert
De meeste mensen hebben het al verteld: het script is een heikel punt. Wat mij betreft was het voor een actiefilm te goed en te uitgewerkt, waardoor ik nu nog mezelf zit af te vragen wie wie waarom heeft verraden.

Daar staat wel tegenover dat er een behoorlijk goede cast in deze Lundgren film te vinden is, de regie behoorlijk goed is en er aangename actie te vinden is. Het enige jammere hiervan is dat de actie soms teveel slow motion bevat, waardoor de goede choreografie wat minder spectaculair over komt. Toch, ondanks deze minpunten mag Hidden Agenda wat mij betreft vaker bekeken worden (al is het alleen maar om te zien of ik nu wel alles snap).

avatar van Metalfist
High-tech Lundgren

Er is een rommelmarkt nabij Putte Mechelen en daar staat altijd een standje waar ik één of meerdere Dolph Lungren DVDs koop. Ze kosten maar een euro, ze zijn nog in goede staat en ik laat me elke keer vangen. Laten vangen in de zin dat het niet echt de beste films van Lundgren zijn (al vind ik tot nu toe zijn oeuvre over het algemeen wat teleurstellend) en Hidden Agenda is daar geen uitzondering op.

Het probleem zit hem volgens mij dan ook in het feit dat ik tot nu toe de meer recentere Lundgren films heb gezien. Hoewel, met bijna een leeftijd van 15 jaar kun je Hidden Agenda toch ook niet meer recent noemen. Iets wat pijnlijk duidelijk wordt wanneer het een film blijkt te zijn waarin heel wat state of the art technologie wordt getoond terwijl dat vandaag de dag op zijn minst achterhaald aanvoelt. Toch altijd jammer, maar op zich hebben we ondertussen wel een hele evolutie doorgaan op dat gebied waardoor ik probeer het niet te hard te laten doorwegen. Begin in de luchthaven is overduidelijk het beste met Lundgren die zich vermomd heeft met een pruik en nadien zakt de film nogal in aan de hand van een nodeloos van de hak op de tak springend plot waar iedereen (zoals de titel al wel deed vermoeden) andere bedoelingen heeft dan hij/zij in eerste instantie laat zien.

Hidden Agenda is ook één van de meer serieuzere rollen van Lundgren, zowat in de stijl van Cover Up die de Zweed een decennia hiervoor maakte. Verwacht dus wel een paar actie scènes, maar niets over the top zoals je zou denken bij dit soort films. Het mooie is dat hij er eigenlijk best wel goed mee weg gerakt. Natuurlijk is dit soort films gebaat met een schone deerne die wat over het scherm dartelt en deze komt er in de vorm van Maxim Roy. Regisseur Marc S. Grenier besluit nog eventjes een verplichte sex-scène te schieten (inclusief arty farty filtertje) en met uitzondering van dit duo is er weinig geld besteed aan de cast. Actie ziet er verbazingwekkend genoeg nog vrij degelijk uit, al had dat slowmotion gedoe wel achterwege gelaten mogen worden.

Grenier heeft nog één film geregisseerd na deze Hidden Agenda en lijkt daarna te zijn overgestapt naar het nobele vak van produceren. Een goede keuze? Geen idee aangezien ik voor de rest niets van zijn oeuvre heb gezien, maar het gemiddelde op de site liegt er in ieder geval niet om. Hidden Agenda is een redelijke actiefilm maar er zijn er betere in het genre, alsook in Lundgren's oeuvre.

Dick2008
De film begint al erg voorspelbaar, je gaat toch niet met een gaswagen een achtervolging in zetten... Verder is het niet zo'n opzienbarend filmpje maar toch juist wel weer een erg leuke rol van Lundgren. Waarom hij steeds meer een Rambo-achtige krachtpatser moe(s)t gaan uithangen. Het zal wel steeds rauwer moeten zijn (dat zie je met oorlogsfilms ook, het moet allemaal realistisch en rauw, hierdoor blijft er wel minder over voor de verbeelding) en vechten met colbert en stropdas is inderdaad wat minder gemakkelijk. Niet zo charmant als Moore of Connery maar hij ziet hij er hier weer wel keurig uit. De slow-motion beelden zijn wat raar. Ook is het meer een thriller dan een actiefilm, al werd het niet echt spannend. Maar best leuke onderhoudende film. 4.0

avatar van Phantasm
Ik was hier niet kapot van, moet je van houden, de poster hierboven klopt ook niet, heb geen helicopter gezien.