Wedlock (1991)

Alternatieve titel: Deadlock

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Lewis Teague
met Rutger Hauer, Joan Chen en Mimi Rogers

Toekomst: Frank Warren wordt bij een diamantroof belazerd door zijn vriendin die hem neerschiet. Hij overleeft en komt in een gevangenis zonder hekwerk, waar elke gevangene met een halsband 'getrouwd' is met een onbekende andere gevangene. Als de partners te ver uit elkaar zijn ontploffen ze beiden. De directeur wil hem een zware tijd geven als hij zwijgt over de bergplaats van de diamanten.

avatar van gondwana
Beter dan BRII in elk geval...

avatar van sinterklaas
finalman schreef:

lucy liu?? Joan Chen bedoel je

Haha, ja inderdaad. Haal ik twee Chinese actrices doormekaar.

sinterklaas schreef:

Haha, ja inderdaad. Haal ik twee Chinese actrices doormekaar.

ah, n reactie, 7 maandjes later

Grapje

avatar van sinterklaas
Tsja, las het ook net.

avatar van Mescaline
Leuke vermakelijke actie film!
Rutger Hauer zet een goede rol neer.. en zo ook de rest van de cast
Leuk om een paar bekende gezichten tezien die je voorheen weleens in A-team zag
Leuk bedacht verhaaltje.. soms een klein beetje langdradig.. maar dat is niet erg storend..
3,5 sterren

Natuurlijk is dit geen goede film maar daar draait het bij dit soort klassiekers niet om. Dit soort films zie je op je 8ste voor het eerst en blijven voor altijd hangen zodat je later jeugdsentiment op kan halen. Jeugdsentiment ophalen, het blijft één van m'n favoriete bezigheden.

Mijn God wat vond ik Rutger toen koel!

3 sterren voor sentiment en 0,5 voor magenta

Leuk om deze film wéér eens gezien te hebben jeugd sentiment.

een leuke film om te zien. hij is wel spannend. rutger speelt altijd wel leuk in films.ik vind blind fury zo leuk.

Lekkere actiefilm over een diamantrover (een uitstekende Rutger Hauer) die na een mislukte roof in een gevangenis terechtkomt waarin de gedetineerden d.m.v. een halsband aan een andere (onbekende) gevangene vastzitten. Wanneer zo'n duo te ver uit elkaar gaan, ontploffen ze allebei. De directeur van de instelling wil te weten komen waar de diamanten verstopt zijn en schuwt weinig middelen. Onze crimineel weet echter van geen wijken en weet dan ook nog te ontsnappen, samen met zijn partner. Een spannende achtervolging ligt in het verschiet...

avatar van Awake78
Misschien was dit wel een voorbode voor de toekomst. Dit soort dingen kunnen ze nu ook wel bij gedetineerden gebruiken. Een actueel thema!

Goede film, wel geen superverhaal, maar vond het toch wel goed gevonden.
De film kwam in het begin wat oubollig over, maar gaandeweg werd het alsmaar beter.
Toch een van de betere B-films met Rutger Hauer en Mimi Rogers, die er toch wel verleidelijk uitzag toen.

avatar van Killerkip
Voor een film met Rutger Hauer vond ik m best tegenvallen

Verder vond ik de film meer humor/actie, de SF was ver te zoeken!

Al sinds kind blijft me deze film boeien... Vooral wanneer de hoofden ontploffen heeft indruk op me gemaakt toendertijd...

avatar van DragQueen
Vermakelijke actiefilm, met een goede rol van Rutger Hauer. Ontstijgt nergens de middelmaat, maar de film kijkt lekker weg, en heeft genoeg actie te bieden. 2,5 Ster.

avatar van Beertje45
JoeHallenbeck schreef:
Het interessante plot (gevangenis zonder hekken of bewakers, maar met dodelijke halsbanden) wordt al na een half uur verknalt, wanneer de 2 hoofdpersonages ontsnappen en de film al snel een standaard actiefilmpje wordt.
Hauer is hier al aardig vet geworden. Van de gespierde Roy Batty is nog maar weinig over.
hier ben ik het volledig mee eens

avatar van Beertje45
behoorlijk, maar niet bijster originele aktie met Rutger die toch eens op dieet zou moeten. Tot aan de ontsnapping, de explosieve halsbanden werden al eens eerder gedemonstreerd in The Running Man, is de film nét te doen. Maar dan lijkt het op een rip off van The Defiant Ones.

avatar van the new guy
Had m op 3 uit mijn goede herinneringen van vroeger. Helaas is de herziening bevestigend voor mijn vermoedens: Hauer bakt er weinig van.

avatar van FunkStarr
Boeiend verhaal en Hauer acteert goed (zoals meestal).

avatar van sofripa
Ooooit gezien. Was best aardig meen ik. 3 sterren

avatar van fun in acapulco
Hauer is vaak goed, soms uitstekend, maar helaas soms ook ronduit matig. Hier is hij goed.