Love Lies Bleeding (2008)

Actie / Drama

geregisseerd door Keith Samples
met Brian Geraghty, Jenna Dewan en Christian Slater

Een jong, hardwerkend koppeltje struikelt over een doos met 'zwart' geld na een vuurgevecht in hun appartementsgebouw. In de hoop een beter leven te kunnen leiden slaan zij op de vlucht met het geld, zich daardoor de woede op de hals halend van een corrupte DEA-agent, die voor niets ter wereld zijn geld wil kwijtraken. Daardoor wekt hij de nieuwsgierigheid van een detective op, die graag te weten zou komen wat er werkelijk aan de hand is.

Goede film..

avatar van MovieHolic
lol wat een clichematige film was dit zeg. Zoals Schiedammer al zei... hier zijn er al zoveel van gemaakt. Dat maakt ook dat deze film compleet niet opvalt.

En zag ik dat nou goed daar tijdens die schietscene in dat kleine kamertje? was dat nou ketchup aan die lip van die kerel?
Het tekent de kwaliteit van de film.

Een tegenvaller

avatar van didier.depuydt
Vond het een goede film, alleen het einde had
beter gekund.

avatar van b00ts
Aardige film. Goed verhaal maar helaas hier en daar een paar gaten.

Er zijn films die er gewoon zijn om te zijn, zoals Love Lies Bleeding: 2.00 (2.20)
Films die in de absolute anonimiteit bivakkeren, zoals Love Lies Bleeding, kenmerken zich doorgaans door met name de basisbeginselen van het begrip film niet uit het oog te verliezen. Een gemotiveerde cast, een regisseur die oog heeft voor de opbouw van het verhaal en eenvoudige, doch doeltreffende opnamelocaties zijn dan ook de ingrediënten die bij een dergelijke prent thuishoren. Het eerste punt heeft Samples binnen met de cast die over het algemeen zeker niet teleurstelt, maar vervolgens gaat Samples zelf de fout in. Het plot zit veel te onsamenhangend in elkaar, is onvoldoende in balans, kent een weinig opvallend slotakkoord, staat bol van de ongeloofwaardigheden en voegen de overwegend kleurloze opnamelocaties niets aan de film toe. Je hebt anoniem en je hebt anoniem, Love Lies Bleeding is geen van beide.

avatar van aburex
Goed om naar te kijken. Heb me geen moment verveeld

avatar van mmmichaeel
Een heel goede film!

avatar van Diederik58
Wat een flut einde, voor een overigens vermakelijke film.

Onderhoudende misdaadfilm met spannende actie- en schietscènes, psychopatische politie en goedspelende acteurs. Jammer dat het verhaal zo rammelt.

Redelijke film. Zeker geen aanrader.

Redelijk

avatar van Grindhouse62
gauke schreef:
Mee eens. Een fijne cliche matige B- Film met voldoende actie wat ik bestempel als videotheek kijkvoer. Kijkt lekker weg en is redelijk spannend, maar het thema is al veel vaker het onderwerp geweest. Runaway with money. Een 3.0