K2 (1991)

Verenigd Koninkrijk / Japan / Verenigde Staten
Avontuur / Drama

geregisseerd door Franc Roddam
met Michael Biehn, Matt Craven en Annie Grindlay

De K2 is na de Mount Everest de hoogste berg ter wereld. Twee vrienden, Taylor en Harold, zijn redelijk ervaren bergbeklimmers. Ze besluiten de K2 te gaan beklimmen. Tijdens de klim komen niet alleen hun botsende persoonlijkheden naar voren, maar blijkt de K2 een uitermate lastig te beklimmen reus, waarop overal gevaar loert.

neo (crew)
volgens mij was deze nog wel goed.

vic
ik vond deze verrasend goed. Toen ik er een trailer van zag dacht ik dat het een hele slechte b-film was maar dat viel nog zwaar mee

gimli f
Hm, moet deze film nog steeds zien.
Het topic, berbeklimmen, trekt me wel...

Deze film goedkoop gekocht bij de Wibra. Had er geen hoge verwachtingen van maar vond 'm zeer de moeite waard. Mooi opnames, beklemmend en prima geacteerd. ook het scenario is niet zoetsappig.
Een aanrader dus: ****

avatar van Sjan
Is dit die film waarin een gast met een kringbaardje op een gegeven moment half bevroren dood ligt te gaan? Dan heb ik 'm namelijk wel gezien, maar wel lang geleden. Toen was deze film best indrukwekkend en goed.

avatar van narva77
Klopt Sjan, dat is deze film.

is dit de voorloper van de 3 zusjes uit belgie....??

heb em ook op dvd, per toeval, gewoon uit zo'n budget-bak gevist zegmaar

maar was een mooie meevaller, topfilm! kan em wel aanraden. als je van dit soort films houdt --> vertical limit is er ook 1!

avatar van dragje_
Ik heb hem ook net 'voor een prikje' gekocht en hij is zeker de moeite waard.
Ik ben ook wel een grote fan van het genre, doch waren mijn verwachtingen niet al te hoog gespannen.
Hij is goedgekeurd, en hierboven: vertical limit vond ik dan weer slecht, behalve op sommige momenten.

avatar van thunderball
Geef mij maar K3!

Barrie vd Laan
de moeite waard. 3.5 sterren

avatar van nightbreed
Goede film met goed acteerwerk en een goede regie en een stuk beter was dan dat ik had verwacht.
Wat ik niet kan begrijpen is dat een klootzak van deze 1.85 : 1 een 4:3 film heeft gemaakt, welke klootzak haalt het nou in zijn hoofd om deze film zo te verkrachten, ik kan dat gewoon niet geloven.
Het kost toch niets meer om de film gewoon in 1.85 : 1 op een DVD te persen...GRRRRRRRRRRRR

Cijfer: 3,5

orbit
Mooie beelden en de juiste sfeer voor dit soort films.. beetje te hollywoodachtig tegen het einde aan. Maar voor de sfeer een 3,5*

avatar van %%%%%%
Een klasse beter als Vertical Limit alhoewel dat ook helemaal niet moeilijk is maargoed.

K2 de een na hoogste berg van de wereld af en toe zelfs de hoogste ! Maar er is onder de bergbeklimmers geen twijfel het is de moeilijkste, de moord berg ! .

Wat me opviel onder het kijken nadat ik ongeveer een maand geleden Disaster on K2 (2009) ( Erg goeie docu ) gezien had zie je in deze film redelijk wat fouten en niet van die mini. Zonder zuurstof naar de top klimmen enzo nog een paar. En in deze film ging het allemaal toch wel makkelijk naar de top klimmen.

De film is wel weer erg sterk in de shots ze zijn weergaloos bij vlagen en de film is een erg fijne wegkijker blijft verder ook goed met de benen op de grond wat Vertical limit helemaal niet lukte.

De film is middelmatig maar dat maakt niks uit met het ( volgens mij ) geringe budget is er toch een leuke meer niet film gemaakt. Met erg fraaie shots

2.60 > 2.50

PS weet iemand nog een goeie bergbeklim film ?

avatar van Leo1954
Prachtige beelden soms, maar daar blijft het toch bij. Het verhaal is tenenkrommend zo slecht. Ik kijk en lees graag over bergbeklimmen, dat maakte het enigszins dragelijk.

avatar van kort0235
Geen slechte film!
Allen ik kan het niet zo goed hebben, dat de losbol/branieschopper opeens de held wordt in de film en inziet dat hij toch wat van zijn leven moet maken!Het is allemaal zo cliché!!!

Verder wel prachtige opnames, maar de onderlinge karakters zijn weer zo voorspelbaar!
Een 2.5*

avatar van Perry Meer
goede hoge-berg-film met fraaie beelden van veel sneeuw en...bergen
het begin is een beetje tenenkrommend en ik dacht komt dit nog wel goed?
maar jawel, naarmate de film vordert wordt het leuker om te kijken wat
er op de K2 allemaal voor spannends gaat gebeuren, wel een beetje saai
camerawerk, soms bijna documentaire-achtig.

2,5 sneeuwbal