• 8.352.759 stemmen

Met onder meer: Johnny Depp, Christopher Walken en Charles S. Dutton

Releasedatum: 13 juni 1996

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Nick of Time

Gene Watson komt met z'n dochtertje aan in Los Angeles na de begrafenis van z'n ex-vrouw te hebben bijgewoond. Zijn dochtertje wordt gekidnapt, en de kidnappers eisen dat Gene, in ruil voor het leven van z'n dochtertje, iemand vermoordt. Het wordt een race tegen de klok.

imageimageimageimage

Officer Trust

avatar van B_B

B_B

• 1969 berichten

Aardige thriller met een leuk concept dat niet super wordt uitgewerkt. Het verhaal is namelijk erg voorspelbaar en daarom moet de film qua spanning wat inboeten.

Het acteerwerk was dan wel weer meer dan aardig. Vooral Christopher Walken speelt een rol waar hij helemaal thuis in is, dit zorgt voor een aantal grappige momenten bijvoorbeeld het verhaal over die half Ierse half Italiaanse vriend van hem die hij moest vermoorden en een paar grappige on-liners zoals:

Gene Watson: You're out of your mind.
Mr. Smith: What's your point?

Leuke thriller met een leuk concept die nergens speciaal wordt.
3ster.

avatar van Vanitas

Vanitas

Het is zeker een spannende film met een paar goede acteurs zoals Christopher Walken en uiteraard Johnny Depp.

Is op veel moment wel voorspelbaar maar eigenlijk boeide me dat weinig, het is een goede film die je wel blijft kijken.

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 1921 stemmen

Een enorm simpel verhaaltje wat een beetje leunt op dommigheden. Je hebt vaak van die momenten dat de hoofdpersoon (Depp) de meest voor de hand liggende oplossing juist niet kiest. Dat begint al bij het begin, waarin hij zich heel gedwee in het nauw laat drijven. Hij vraagt Walken bijv. niet naar identificatie. Een normaal mens (en ZEKER in de USA) zou toch zeker slimmer handelen.

Maar ja, dan heb je na vijf minuten al aftiteling, dat is ook zoiets. Dus zet ik me daar maar overheen.

Los daarvan is het een onderhoudende film waarbij opvalt dat de film met enorm weinig middelen is gemaakt; je vraagt je af waarom we zo'n simpele, pretentieloze maar onderhoudende film niet in Nederland kunnen maken.

3 sterren

Theunissen

Best wel een leuke thriller. Het is zeker niet Johnny Depp's beste film maar hij deed het nog vrij goed in deze film. Verhaal is best aardig en er valt goed naar te kijken.

avatar van boomboompow

boomboompow

aardige film, maar geen johnny depp niveau

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

'Nick of Standard'.

Regisseur Badham bereikt weinig met het aardige plotgegeven. Ook Depp zelf is weinig overtuigend en lijkt op de automatische piloot te acteren. Dankzij een redelijke Walken en Dutton komen er wat vermakelijke characters voorbij, maar het houdt nergens over. Wat rest is een voorspelbare en onspannende standaard-thriller die geen enkel cliché schuwt en vol zit met hiaten en andere onlogica.

Doorsnee.

avatar van chameau 1

chameau 1

Ik vond hem hier en daar voorspelbaar,maar heb er toch erg van genoten

avatar van Semsoethot

Semsoethot

Captain Pervert schrijft: Simpel, pretentieloos maar onderhoudend. Tja, daar heb ik niets meer aan toe te voegen.

avatar van Kr!kke

Kr!kke

Deze film bracht niet wat ik er van verwachtte. Het verhaal en de cast leken me wel in orde te zijn, maar jammer genoeg kwam het er niet echt uit. Het verhaal werd niet echt geweldig uitgewerkt en er zaten toch een paar dingen in die me net iets te vergezocht leken. Ook van de acteerprestaties werd ik niet meteen wild. Van Johny Depp kan ik niet echt iets negatief zeggen, maar ook hij zat toch niet helemaal goed in zijn rol vond ik. Christopher Walken en Roma Maffia (de twee kidnappers met de grootste rollen) vond ik daarentegen echt niet goed acteren. Ze kwamen beiden niet echt overtuigend over, wat bij mij toch wat irritatie opwekte.

avatar van aburex

aburex

Aardige thriller die toch wel de nodige spanning bezit. Johnny Depp is best goed en Christopher Walken is itstekend in zijn rol van schurk. Heb me echt niet verveeeld

avatar van ILDIB

ILDIB

Tegenvallende film. Spanningsloos, tikkie oppervlakkig ook. Later veel beter gedaan in bv phonebooth. en erg jammerlijk dat de simpele accountant ineens wel weet hoe hij 5 man bodyguards neer kan schieten..

avatar van DragQueen

DragQueen

Hapklare Thriller, met een goed concept. Dat toch voor de nodige spanning zorgt. De uitwerking laat wel eens te wensen over, maar de aanwezigheid van Depp en Walken maakt het een en ander goed. 2,5 Ster.

avatar van RuudC

RuudC

Zozo, de dames hebben weer negentig minuten lang kunnen soppen. En dan heeft Johnny Depp ook nog eens een kindje bij zich. Een prima acteur verder, evenals Christopher Walken, maar verder was het toch een bedroevend slecht filmpje. Het hele idee van een vreemdeling onder druk zetten om iemand te vermoorden was een lachertje, maar dat gold ook voor praktisch ieder moment dat Walken klaar stond met zijn corrigerende vingertje. Het beste vond ik nog die schoenenpoetser. Het enige wat er nog een beetje normaal/realistisch uit zag. Nick Of Time was verder vooral niet spannend en extreem bloedeloos. Maar behalve dat geloofde ik het allemaal niet. Afrader.

scorsese

Aardige film waarin een man een opdracht moet voltooien als zijn dochtertje wordt gegijzeld. De film is in real-time, en het verhaal leent zich hier uitstekend voor. Vooral hierdoor is de film redelijk spannend en onderhoudend, ook al wordt er tegen het einde wel wat gesmokkeld. Helaas zijn de plot-ontwikkelingen nogal ongeloofwaardig.

avatar van erpunited

erpunited

Aardige film. Redelijk spannend. Goed verhaal. Redelijk geacteerd. Kortom vermakelijk om een keer te kijken

avatar van Annik

Annik

Ik had meer van deze film verwacht. Het begin beviel me heel goed, maar dan kakt de film in en wordt hij erg voorspelbaar. Jammer, zeker als je twee acteurs hebt waar je nogal wat mee kunt doen (Johnny Depp en Christopher Walken).

avatar van Rodger

Rodger

Ik denk voor die tijd, echt een goede film, maar kijk je hem nu.. dan is het wel een prima film.. maar zeker geen topper.

2.5**

avatar van Beertje45

Beertje45

Badham brengt hier een ode aan master of suspence Alfred Hitchcock. Een verdienstelijke thriller met een ijzersterke Walken die van badguy vertolkingen destijds een handelmerk maakte.

avatar van martijn011

martijn011

Een thriller die me niet genoeg kon overtuigen. Op de een of andere manier kon ik mezelf maar niet in de film en het verhaal krijgen.

Het ging allemaal langs me heen en nergens vond ik het spannend of zenuwslopend worden, terwijl het verhaal er toch naar is.

Ik denk dat de uitwerking van het, overigens prima, concept niet boeiend genoeg is en zich toewerkt naar een climax die we al meerdere keren voorbij hebben zien komen.

Johnny Depp overtuigde me ook niet helemaal. Vind hem toch meer een acteur die perfect rare typetjes kan spelen dan het wat serieuzere werk.

Christopher Walken vond ik ook niet bijzonder goed, eerder een rol die hij op de automatische piloot speelt.

Nee, het kon me allemaal niet zo heel veel boeien en ik vind de film dan ook geen voldoende waard.

Kleine onvoldoende!

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Raar.

Ik gok erop dat Nick Of Time een claustrofobische thriller zou moeten zijn, maar net de trucjes om die claustrofobie te bereiken zijn verdomd lachwekkend.

Wat overblijft is een snelle wegkijker - de film ontvouwt min of meer in realtime -, maar evenzeer een wegkijker die zo weer vergeten is.

Johnny Depp en Christopher Walken zijn namen en daar is alles mee gezegd. Depp doet wat hij kan met een leeg rolletje en dat is het dan; de besnorde Walken is voornamelijk komisch.

Charles S. Dutton heeft ook nog een eigenaardig rolletje en Roma Maffia - ontvoeringskompane van Walken - is strontvervelend.

Regisseur John Badham maakt er min of meer een zooitje van. Het camerawerk is slordig en de pogingen om spanning en claustrofobie op te wekken beperken zich tot een tweetal trucjes, waarbij de keuze om Walken op de achtergrond te zetten onbedoeld komisch werkt.

Kleine 3

avatar van missl

missl

Verhaal over een man die van straat geplukt wordt en dan een opdracht uit moet voeren omdat men anders zijn dochtertje iets aan gaat doen. Op zich is het plot best interessant ook al zie je het al van mijlenver aankomen, de uitwerking daarentegen is niet bijzonder. Nergens enige spanning.

avatar van arveladze

arveladze

Kijkt lekker weg, meer niet. Middelmatig.

gauke

Een onhandige actiefilm die er wat bleekjes uitziet: het concept was best leuk (zeker voor 1995), maar het plot zit vol gaten en daardoor is het verhaal zwak, mist het de broodnodige spanning. Het spel van Johnny Depp en Christopher Walken (hij is duivels en bezorgt je op een slijmerige wijze kippenvel) maakt deze film toch het aanzien waard.

Tarkus

Prima film dit, met vooral Christopher Walken in goede doen.

Johnny Depp doet het ook puik, in een rol waarin hij nu eens niet een gedaanteverwisseling ondergaat.

Heb me niet verveeld bij deze prent !!

avatar van njirem

njirem

Revolutionaire film in 1995, spannend, goed geacteerd.

4/0

avatar van des1

des1

Best spannende film, waarbij je je alleen afvraagt of de immer afstandelijke Depp nou zo'n goeie keus was. Beetje Pakula-achtige thriller zonder de geheimzinnigheid van bijv. The Parallax View. Opvallende gelijkenis van de senator die vermoord moet worden met de Californische senator Dianne Feinstein.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Het hele tijd gebeuren is vast niet nieuw.

Maar ik vind deze film ligt onderschat.

Paar keer gezien.spannend ,,,,en het concept werkte .

Best bescheiden ingehouden rol van Depp.

avatar van wimaroca

wimaroca

Mooi voor een keer ,Walken en źeker depp spelen uitstekend,maar je moet deze een beetje met een knipoog zien,

tis eigenlijk een thriller/komedie vind ik,je moest gewoon lachen als je telkens Christoffer Walken weer zag,

avatar van yeyo

yeyo

Depp-a-thon / Sjonniespectieve

Ah, tijden. Het moment toen Johnny Depp nog niet was aangemoedigd door zijn entourage dat hij een mesjogge piraat, Peter Pan on ludes of vleesgeworden Hunter S Thompson personage was, kon ie nog gewoon een suffige boekhouder vertolken! Hij speelt de ultieme everyman, die net omwille van zijn kleurloosheid uitgekozen wordt door een bende schurken om deel uit te maken van een politiek complot. Alleen had ik liever gezien dat het personage van Walken nog wat meer een loose cannon voorgesteld werd, want de premisse van de film houdt behoorlijk weinig steek. Waarom zou men de moord op de gouverneur van California overlaten aan een willekeurige kantoorpik die letterlijk een uur op voorhand uit de pendelende massa in een treinstation gekozen is, terwijl blijkbaar heel het entourage van de gouverneur betrokken is in het complot? Hadden ze haar ook gewoon in de liftschacht kunnen duwen of zo.. Ondanks de implausibiliteit van het gegeven, doet regisseur John Badham (die jullie kennen van Saturday Night Fever en nog steeds in leven is, maar met pensioen: zijn laatste film dateert van 2004 en was een Evel Knievel biopic, wat een mooie zwanenzang) best wel wat veel de setting van generische conferentiehotel mastodont en roept hij toch heel wat nep-Hitchcockiaanse spanning op. Ik had behoorlijk mooie jeugdherinneringen aan dit filmpje - ik vermoed dat het ongeveer de eerste echt suspense-gedreven thriller was die ik ooit zag - dat ik in geen twintig jaar keek en ik ben blij dat deze nostalgie toch min of meer intact is gebleven. Bovendien, wat een steengoede bijrol van Charles S Dutton weer als joviale schoenpoetser met een kunstbeen en een baken van wijsheid. Ik begin ernstig te overwegen om dit Sjonniespectieve te laten voor wat het is en naar een Charles S Dutton retrospectieve over te gaan.

Het wat luchtige slot van The Nick of TIme, waar de personages, ondanks dat er wel wat gemoord werd, hun elan terugvinden deed me om één of andere reden een beetje denken aan een Wesley Snipes film. Nu zie ik even dat John Badham ook zo maar eventjes één van de beste Wesley Snipes films op z'n conto heeft staan, namelijk Drop Zone. Ik mag 'm wel, die Badham.

avatar van Moviegooner

Moviegooner

Pre 24 (seizoen 1 jack die van Gaines Senator Palmer moet vermoorden anders worden zijn vrouw en dochter vermoord.) real time thriller met Johnny Depp als single vader die met zijn dochter naar een werkafspraak gaat. Ze worden onverwacht opgepikt door Christopher Walken die een {waarschijnelijk} corrupte agent speelt en haar partner gespeelt door 90s character actrice Roma Maffia. Ze gaan naar een zwart busje daarin vertelt Walkens personage dat hij binnen anderhalf uur een onbekende vrouw moet vermoorden anders wordt zijn dochter vermoord.

John Badham maakt bijzonder vermakelijke films denk aan Saturday Night Fever, Wargames, Stakeout met Nick of time probeert Badham het met suspence in real time. En dat lukt hem bijzonder goed. Film staat niet stil je bent geboeid van begin tot eind, cool steadcam shots en walken met haar dat ala Bill Murray in Kingpin loskomt. Depp is goed in zijn rol maar had graag wat meer personage ontwikkeling gehad. Nick of Time is perfect tussendoor voor de zondagmiddag of wanneer je maar anderhalf uur de tijd hebt