Already Dead (2007)

Thriller

geregisseerd door Joe Otting
met Ron Eldard, Til Schweiger en Christopher Plummer

Thomas Archer had alles: een beeldschone vrouw, een prima baan als senior medewerker bij een architectenbureau en een prachtige zoon. Tot op een noodlottige avond zijn zoon wreed van hem wordt afgenomen, tijdens een inbraak in hun huis. Thomas doet alles om de scherven van zijn vernielde leven weer bij elkaar te zoeken, maar als de politie de identiteit van de dader niet weet te achterhalen, doet de therapeut van Thomas een suggestie. Hij weet van een mysterieuze groep mensen die de moordenaar van zijn zoon wel zal kunnen vinden en die Thomas de kans zal geven om het recht in eigen hand te nemen. Tijdens een bloedstollende ontknoping komt Thomas oog-in-oog te staan met de moordenaar van zijn kind en wordt hij gedwongen om een beslissing te nemen die al hun levens voor altijd zal veranderen.

avatar van DjFrankie
Leuke actie thriller. Inderdaad een erg leuk einde van de film, kan 1 1/2 uur boeien.

Toppertje , heb me aardig vermaakt met deze movie

avatar van perceived
Middelmatig.

Stop een aantal formule filmpjes in een blender, dan hebben we weer een 'nieuwe'.
Redelijk kundig gemaakt, maar weinig spannend en totaal niet memorabel of origineel. 4.5/10*

avatar van Tetterovic
Geen geweldige film, maar dat kan aan mij liggen. Sommige dingen erg overdreven. De film had wel een tikkeltje weg van SAW, verder wel ok.

avatar van Gang_Star
Niet slecht. Verhaal is dan wel heel mager, maar het is best aardig uitgewerkt. Wel redelijk voorspelbaar, maar met een aardige dosis spanning en actiescene's. Kijkt goed weg.

avatar van riefenstahl
Plummer en vooral Schweiger zijn zoals gewoonlijk weer erg goed maar had ik wel een beetje moeite met de naief kijkende, goedkope-toupet-dragende hoofdrolspeler; hij was niet echt overtuigend.
De achtervolging in het doolhof achtige complex (=zowat de hele film) is goed en spannend gedaan.
Een aardige film al met al.

avatar van Decec
Een goede thriller/misdaad/actie film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Til Schweiger en Christopher Plummer ...
Mooi HD kwaliteit...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit...

avatar van jippie2010
Ik kan niet helemaal meegaan in de enthousiasme die veel mensen hebben voor deze film.
Eerlijk is eerlijk, hij kijkt lekker weg. Zeker geschikt voor een late zaterdagavond.
Het is in mijn ogen een echte B-film, alleen dan redelijk goed uitgewerkt.
Het verhaal blijft boeiend tot het einde, ook al zie je elke stap van verre aankomen.
Ik zat te wachten op een geweldige plottwist die deze film nodig had,
helaas kwam hij er niet. *2.5

avatar van ILDIB
aardig daar niet van, maar inderdaad niet zo geweldig. Prima vermaak, en het enige wat echt boeit is het hopen op een mooi plot wat inderdaad nooit komt. De slotscene had van mij weggelaten mogen worden.

avatar van Left4Dead
Middelmatig in zijn geheel. Prima acteerwerk allen het verhaal is veel te dun. Desondanks toch nog wel een wegkijkertje door het moraal in de film. Het einde was nog wel weer leuk.
Verder valt er weinig te zeggen over dit niemendalletje.

avatar van Phantasm
Prima in elkaar gezette thriller die lekker wegkijkt.

Clapboy
Goede thriller. Een goed verhaal en acteerwerk maken dit een spannende film met een hele spannende achtervolging in een doolhof-achtig gebouw.