• 8.295.950 stemmen

Oorsprong: Duitsland / Frankrijk / Canada

Geregisseerd door: Gilles Bourdos

Met onder meer: John Malkovich, Evangeline Lilly en Romain Duris

Plot Afterwards

Nathan Del Amico (Romain Duris) is een succesvolle advocaat in New York. In het verleden heeft hij echter diverse malen geblunderd en zijn privéleven is een puinhoop. Dan komt hij plots in contact met de mysterieuze dokter Garrett Goodrich (John Malkovich), deze voorspelt hem dat hij spoedig de dood zal vinden. Nathan begint een race tegen de klok en probeert het nodige weer recht te zetten.

image

donnie darko

Kijk hier ongelooflijk fel naar uit. Met één van mijn lievelingsacteurs Romain Duris én zo'n mooie still, ziet het er allemaal mooi uit. Al is de plotomschrijving die hier staat wel iets te thrillerachtig voor mij. Ik hoop toch dat het een echt drama wordt.

donnie darko

Toch best wel goede film. Had er niet zoveel van verwacht, en het was inderdaad wat hoogdravend en semi-intellectueel, maar ik heb vooral een mooie film gezien met een (wederom)geweldige Romain Duris(ook in het Engels kan hij het!) en een mooi en sfeervol einde..

stinissen (crew films & series)

Ga hem van de week zien , de poster heeft wat weg van The Notebook.

avatar van el padrino

el padrino

dat klopt stinissen. maar een erg goede film. 4.5

avatar van Dooz

Dooz

Goede film, heb aan de buis gekluisterd gezeten.

stinissen (crew films & series)

Ik vond de film aardig niet meer en niet minder en dan speelt John Malkovich ook nog mee met zijn zeikstem.

avatar van johnhendrikos

johnhendrikos

stinissen schreef:

Ga hem van de week zien , de poster heeft wat weg van The Notebook.

je gaat hem van de week zien, maar op voorhand al 2,5 ster?? voor wat omdat de poster volgens jou op die van de notebook ljkkt of zo.?

johnhendrikos schreef:

Hij heeft toch net boven jouw bericht een bespreking achtergelaten; lees eerst alle berichten voor je iemand gaat beschuldigen van vals stemgedrag!

avatar van ralfsjam

ralfsjam

Afterwards is een goede film! goed verhaal, goede acteurs en goed neergezet. maaaar.... 1 ding wat mij irriteerde en wat mij vriendin na een uur deed stoppen met kijken. en dat is Romain Duris!

niet dat hij slecht is ofzo, maar zijn stem. nu zitten er in deze film 2 monotone stemmen. 1 van Malcovich en 1 van Duris. en ze acteren ook nog eens op een soort van fluister niveau. en bij malcovich is dat opzich niet erg, want de heeft daar gewoon een goede stem voor, maar Duris niet, dat gaat irriteren. want hij acteerd alsof het een franse romantische film is ofzo. ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar als je er eenmaal op gaat letten, dan laat het je niet meer los. bij mij en mijn vriendin dan tenminste. en dat is jammer, want de film is goed. maar het is grotendeels een dialogen-film met Duris 90% in beeld.

ik wilde de film een 4 geven, maar Duris is een te grote castingfout geweest. dikke 3.5 dus

avatar van wrist

wrist

Ik moet zeggen dat deze mij erg tegen viel. De film is erg traag en ik vond dat het einde te abrupt was, voor mij dus geen mooi einde.

Wel hele mooie en afschrikwekkende beelden en dan met name in het begin van de film.

Voor mij was hij iets te hoogdravend...

avatar van willemfilm

willemfilm

Ik lees dat het een goede film is hierboven. Nou wat mij betreft niet hoor. Niet mijn genre kennelijk. Poehee. Wat een deprimerende film. Traag ook nog. Saaie zeik stem van die dokter (John Malkovich). De film heeft bij mij het einde niet gehaald. Gaaaap.

avatar van Waku

Waku

Had hier toch echt veel meer van voorgesteld.

Zeer depressieve film.

Maar dat is logisch gezien het thema.

Het draait om de dood.

Op zich niet vekeerd maar men heeft alles er aan gedaan om dit thema zoveel mogelijk uit te melken gedurende anderhalf uur.

Ondanks het heftige onderwerp weet "Afterwards"nergens echt te emotioneren of te raken.

Je zit als kijker de film gewoon uit maar raakt nergens in betrokken.

Slecht is de film zeker niet maar je bent hem zodra de aftiteling begint direct vergeten.

Zelfs John Malkovich kan niets extra's brengen.

2,5*/3*

avatar van henkula

henkula

Zo leer ik wel af een film te gaan kijken zonder de omslag te lezen, een film over de dood en let wel, over de romantische stukjes en verder niet, beetje dobberen op kalm water.

Want het verhaal stopt waar het eigenlijk zou moeten beginnen, maar goed, ik ben geen kenner van dit genre en ben het ook niet van plan te worden..

avatar van AGoos

AGoos

willemfilm schreef:

De film heeft bij mij het einde niet gehaald. Gaaaap.

had hem maar wel afgekeken, want juist het einde was sterk

avatar van Arr

Arr

Ik vond het toch eigenlijk wel een hele mooie film.

Eerste halfuur had ik zoiets van zou ik stoppen met kijken ?

Maar na een tijd betrapte ik mezelf erop dat ik m eigen wel heel erg boeiend vond. Uiteindelijk toch zeker 3.5.

avatar van Ingridd

Ingridd

Ik vond het een mooie film, wat mij aansprak was de manier waarop deze film het onderwerp verlies/dood benadert. Dat we geen grip hebben op de dood, dat we wel grip hebben op hoe we met dit gegeven kunnen omgaan tijdens ons leven en dat maakte het voor mij juist geen depressieve film

avatar van Keane1983

Keane1983

Een mooie film met goede dialogen.
Het acteerwerk was overtuigend.
Sommige scenes waren ook best wel aangrijpen om te zien. Ik kreeg af en toe het gevoel dat ik naar een serieuze versie van Final Destination aan het kijken was.hiermee bedoel ik, dat Nathan in het begin ook de dood probeert te ontlopen en ook die van andere probeert te voorkomen
Waar ik me wel aan heb geergerd is het monotome spreken van Dr. Kay en Nathan.
Toch vind ik het verhaal niet genoeg vaart hebben om constant te blijven boeien. Dat is wel jammer want ik kan me voorstellen dat veel mensen hem hierdoor afzetten.
Het onderwerp is intresant maar is niet bepaald vrolijk te noemen.
De soundtrack vond ik veel weg hebben van het pianostuk van Artificial Intelligence: AI (2001).
Het einde was niet geheel onverwachts en vond het ook niet bepaald sterkook het abrupte einde kon ik niet geheel waarderen.
Al met al een 3.0*

avatar van gijsvogel

gijsvogel

Alhoewel ik Malcovic fan ben en deze film al enige tijd op de plank had liggen vond ik hem erg langzaam, langdradig en vermoeiend worden op den duur.

Ik ben dan ook 2 keer in slaap gevallen tijdens de film....

verhaal is echter wel goed, maar kon dus blijkbaar mijn aandacht er niet bij blijven houden.

voor de peiling:

gevoel zegt: 2*

beleving + verhaallijn zegt 3,5*

hou 't op: 2,5 sterren voor deze...

avatar van miss_efron

miss_efron

Beetje rare film.Die fransman heeft zelf niet goed geacteerd sorry

avatar van xxc

xxc

Hmm. ik weet echt totaal niet wat ik van deze film moet denken.

Ik heb vaak een paar uur, en nog vaker een paar dagen, nodig om mijn beoordeling en wat ik er van denk, echt de tijd te geven..

Nu heb ik 'Afterwards' vanmiddag bekeken, en ik ben er nog niet helemaal aan uit..

Het verhaal is ontzettend sterk en ontroerend. Evangeline Lilly straalde weer zoals gewoonlijk, wat een fantastische en mooie actrice is dat toch!
Maar toch.. de film wist me niet zo te overtuigen en 'mee te nemen' zoals ik had verwacht. De cover ziet er prachtig uit, en mede door Evangeline en het verhaal, waren mijn verwachtingen weer onzettend hoog..

De beginscene en de eindscene vond ik persoonlijk het sterkst.

Maar aan een ding kom ik niet helemaal uit..
In de beginscene zie je een meisje en een jongetje spelen. Dat meisje zakt door de brug heen en daarom vraagt ze aan het jongetje of hij haar ouders wil gaan halen.
Dan.. botst het jongetje plotseling tegen een snelrijdende auto op, waardoor hij gewond is, maar uiteindelijk niet dood gaat. Het meisje overlijdt daarintegen wel. Ook zie je een licht op het jongetje schijnen.
Maar... dat jongetje en dat meisje heetten dus Claire en Nathan.. En Evangeline en Romain heten ook Claire en Nathan.
Is het dan de bedoeling dat ik door moet hebben dat ze (Claire) eigenlijk niet bestaan heeft? Of wat?

Nee, aan dat stuk kom ik niet helemaal uit.

Verder vind ik de beelden die je te zien krijgt werkelijk 'stunning'. Alleen ja, jammer dat ik het toch nog niet helemaal snap.

Ik ga deze film toch een 3,5 geven.. en als ik hem helemaal begrijp ik verhoog ik hem hoogstwaarschijnlijk..

avatar van movielife

movielife

Romain Duris....star is born TOP FILM

avatar van Chrizzie133

Chrizzie133

Evangeline Lilly, respect, zeer netjes gedaan

avatar van flaphead

flaphead

het idee en de gedachte van de film kan ik hebben en heeft voldoende potentie voor een mysterieuze thriller. het is echter een drama geworden met een mysterie-randje en dat vind ik een gemiste kans. de film is erg traag, waardoor het meer op de sfeer, dialogen en karakters gaat leunen en die redden de boel niet. ondanks zijn -zoals eerder genoemd- monotome stem, ben ik altijd wel gecharmeerd van Malkovich, zijn rol is toch wel goed neergezet en past in het verhaal. al met al matige film.

avatar van 93.9

93.9

Wat een irritante stem inderdaad.

Deze film is heeeeeel ververvelend. Spirituele Linda troep.

En die muzak ook er doorheen...

avatar van Decec

Decec

Een goede drama/mysterie/thriller film...

Redelijk verhaal...

Redelijk acteerwerk...

Goed achtergrond geluid

(geen Dolby Digital aanwezig, Belgische eenHD)...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Bekende acteur John Malkovich...

avatar van Mrs. Donut

Mrs. Donut