Dead Man's Curve (1998)

Alternatieve titel: The Curve

Thriller

geregisseerd door Dan Rosen
met Matthew Lillard, Michael Vartan en Keri Russell

Rand, Chris en Tim zijn kamergenoten op de campus van Harvard. Het laatste semester zijn de cijfers van Chris en Tim niet toereikend genoeg om af te studeren. Harder werker zal niet helpen en ze besluiten gebruik te maken van een clausule uit de statuten. Deze clausule houdt in dat als een kamergenoot zelfmoord pleegt, de andere kamergenoten automatisch voldoendes krijgen. Het plan is om Rand te vermoorden en het op zelfmoord laten lijken.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Geweldige film. Origineel, spannend, komisch en goed geacteerd: 4 sterren.

Heel erg vermakelijk en zag de plotwendingen niet eens aankomen nou ja paar niet.

VET goeie spannende komische coole film!!! echt goed gespeeld met de wendingen en je gaat lekker in het verhaal mee =] 4 sterren!

avatar van damian
zeker ,,,een goeie film ...

ThaNick
Deze film heeft ook een komische "kloon".
Dead Man On Campus

Is ook erg leuk

avatar van MarkFish
Wat een klotefilm. Ongeloofwaardig, zielige karakters. Te Amerikaans, en een belachelijke uitgangssituatie.

Ik vond het wel een aardige film, voornamelijk door de verassende plotwendingen op het eind. Ik vond de acteerprestaties redelijk maar zeker niet fantastisch. 3*

Slechte tot zeer slechte film. Deze film is 1 grote aanéénschakeling van plotwendingen totdat je er neit goed meer van wordt en zoiets hebt van: ja het is nu duidelijk ik voel me niet eens meer verbonden met de film want je wil je me toch zo graag steeds op het verkeerde been zetten? Ga je gang... Boeiuh... 1,5 ster...

avatar van BenicioDelToro
Vond het wel een aardige film, zeker de eerste keer dat ik hem zag. Wel een beetje veel clichés natuurlijk, met die muziek van The Smiths en Joy Division enzo... Ik vind die muziek ook goed en ik ben echt niet depressief ofzo...
Maar goed, iemand noemde deze film te Amerikaans, en daar kan ik me wel in vinden. Desondanks toch erg vermakelijk, 3 ***.

Oh ja, kan die Matthew Lillard ook nog iets anders dan zo'n extreme psycho spelen? haha...

avatar van predator
Een film met een aantal leuke momenten (die blow-job bijv.) maar in het algemeen een matige film. Was allemaal te nep. Zeker Lillard werd op een gegeven moment storend.

avatar van Clover
Die Matthew Lillard is echt crazy. Film was apart en zeker boeiend 3,5*

wat een kutfilm zeg

verassende film op het einde,vond het een goede film van mijn een 4.0*

mooie film wat je toch elk moment weer verrast. goede acteurs en het plot is ook geweldig.

Waarom kutfilm?Soprano>.

avatar van FillumGek
Ik vond hem wel goed hoor. Het einde is leuk met al die plotwendingen en ik vind Lillard altijd zo geniaal acteren als psycho, net als in Scream

avatar van U-96
Wat een kutfilm. Typisch Amerikaanse karakterloze personages, tienerakteerwerk, een verhaal dat opzich wel iets heeft maar dat irritant slecht en onserieus is uitgewerkt en als zout op de wond heeft de film ook nog op het einde van die megaslechte, eerder lachwekkende, wendingen. Een film mag van mij best onserieus zijn, maar hier raakt het bij mij precies de verkeerde snaar, bij mij bekend als de irritatiesnaar.

Michael Vartan (Chris) loopt er maar een beetje suf bij, wat een saaie gast. Enkel Matthew Lillard (Tim) kan met zijn rare trekjes nog redelijk overkomen. Voor de rest: kutfilm.

Wat een geweldige film is dit heb hem gisteren voor de 8ste keer gezien en hij blijft top heerlijke film met een top verhaallijn. Prachtig dit.

avatar van suuz
2x gezien nu en het eind is gewoon geniaal!! 3*

avatar van Silvio Dante
Geniaal einde, top verhaallijn???
Ga toch ergens anders lullen! Eén van de zieligste films die ik ooit heb gezien.

avatar van lordsnoopy
suuz schreef:
2x gezien nu en het eind is gewoon geniaal!! 3*

ik sluit me aan bij suuz, alleen geef ik hem 3,5*

avatar van xenne
niet veel geweldigs aan deze film ontdekt. nogal irritante personages (ik had ze liefst allemaal zien sterven) en overdreven veel plotwendingen, zo is het niet moeilijk om te verrassen .... 2

Usual Suspect
Best een aardige film, waarin de plotwendingen zich is snel tempo opvolgen.
Leuk om een keer te zien.

3,5.

avatar van DragQueen
Erg gave thriller, met een goede rol van lillard. de film heeft een origineel verhaal, en de plotwendingen dienen zich in een snel tempo aan. verder leuke humor af en toe, en een vrij verassend einde. heeft me lekker bezig gehouden met kijken. goed kijkvoer. 3,5 sterren.

De plotwendingen worden steeds belachelijker naar het einde toe.

matthew lillard lijkt wel een beetje op shane west hier op de poster.

avatar van Knisper
Eigenlijk een vrij typisch jaren '90-product met een hoop studenten (of veel oudere acteurs die voor studenten door moeten gaan) die feesten en een plot met een hoop plotwendingen. De film is niet zo sterk en wordt nergens memorabel. Dan Rosen probeert wel zijn film identiteit mee te geven, maar meer op de wijze waarop een filmstudent wat dingetjes zou uitproberen. Verder is de film nogal doordrenkt met een b-filmsfeer, waar op zichzelf niks mis mee is als je dat accepteert.

Het plot is niet bijster sterk, maar gaat in ieder geval snel genoeg om het zonder verveling te blijven volgen. Maar meer dan lekker weg kijken doet de film ook niet. De acteurs zijn stuk voor stuk niet fantastisch en geen enkele scène is echt blijven hangen. Middelmaat.