Numb (2007)

Canada / Verenigde Staten
Drama / Komedie

geregisseerd door Harris Goldberg
met Matthew Perry, Lynn Collins en Kevin Pollak

Hudson Milbank (Matthew Perry) is ervan overtuigd dat hij gek wordt. Maar helaas heeft hij net de perfecte vrouw (Lynn Collins) ontmoet en wil hij zich van zijn charmantste kant laten zien. Ondertussen ondergaat hij onverstoorbaar elke mogelijke therapie die hem van zijn angsten, depressiviteit en persoonlijkheidsstoornis kan afhelpen. Het is alleen jammer voor hem dat hij juist bij therapeuten terecht komt die nog gestoorder lijken te zijn dan hij!

Niemand deze film nog gezien? neigt dit meer naar kemedie of drama?

avatar van WB
WB
Dit neigt meer naar drama. Maar ja, Perry en Friends blijven voor altijd verbonden, dus het is drama met een vleugje luchtigheid. Daarentegen wel erg goed geacteerd. Zonder Perry was deze film niet te genaken denk ik. Heb me geen minuut verveeld.
3,5 sterren (mede namens de hoofdrolspeler).

avatar van brave71
Ja, erg sterke rol van Perry.
Ondanks dat ik eigenlijk niet echt gek op dit soort films ben, heb ik me hier geen moment bij verveeld.

Je wilt tenslotte steeds weten wat de volgende stap is, die hij gaat ondernemen om van zijn problemen af te komen.

Ook 3,5 van mij

avatar van TyphOn
Doet me denken aan 'A Beautiful Mind'.
Vanavond is even kijken.

avatar van stuffie
leuk meisje, die sara.

Het sluit meer aan met drama. Vond het wel een mooie en droevige film meer ga ik niet vertellen maar het is wel eens de moeite om te zien!

avatar van ralfsjam
leuke (iets te amerikaanse) film, met Perry in een goeie rol samen met de mooie Lynn! geen moment zitten vervelen. relaxed aanradertje. 3.5

Kwam niet echt vaart in de film.
Is meer drama dan echt grappig, ondanks altijd de droge kop van Perry.

avatar van bisse
Op zich een luchtige wel vermakelijke film over een zwaar onderwerp waarin de regisseur geen keuzes durft te maken.De film is te luchtig en veel te vlak om goed te zijn en de aandoening wordt zeer matig uitgediept. Echt grappig is het ook nergens want het is ook weer allemaal net weer te serieus. Perry doet het niet slecht maar komt zeker niet boven een middelmaat uit. Uiteindelijk een bijzonder vlakke, constante film zonder veel diepgang over een onderwerp waar veel meer in had gezeten. zeker de moeite om eens te kijken maar slechts 2,5 ster voor de gemiste kans.

Raffael77
Helemaal mee eens.

Ik dus ook!!!!

Aardige film, maar voor mij niet meer dan dat. Zoals eerder gezegd, weinig diepgang...terwijl het ziektebeeld toch ingewikkelder is, dan dat de film doet geloven. Rol van de hulpverleners vond ik ronduit slecht neergezet...

Leuke frisse kijk op het romatische comedie genre! Perry acteert zeer degelijk en met die prachtige actrice die de rol van Sarah vertolkt heb ik mij geen moment zitten vervelen!
3.5 ster voor mij

Pur
Ook ik sluit me aan bij Bisse... Hoewel je 'm wat mij betreft ook nog wel kan overslaan

avatar van alec
bisse schreef:

Denk er ook zo over. Bijrollen van Bob Gunton en Mary Steenburgen komen ook niet uit de verf waardoor deze film een zeer middelmatig niveau heeft.
Een *2.0

Je moet gewoon geen komedie verwachten wanneer je deze film gaat kijken. Matthew is bij vlagen lachwekkend wat ervoor zorgt dat de film niet te erg het dramasfeertje in gezogen word.
Denk je "he matthew perry, die is van friends, dat word lachen" dan zit je er bij deze film ver naast..
Toch 3*

Ik ging deze film in zonder enkele verwachtingen
Geweldige film vond ik het.
Normaal ben ik een persoon van Actie/Komedies.
Dit was een film totaal de andere kant op maar is me absoluut niet tegengevallen.
Goed acteerwerk en een goed verhaal heeft me elke seconde van de film weten te boeien.

Absoluut een aanrader.

avatar van Poisonthewell
Sympathieke - maar niet helemaal geslaagde - poging om de mentale aandoening depersonalisatie-syndroom enigzins te belichten. Perry is geen bijzonder goede dramatische acteur, maar juist voor deze rol komt zijn vlakheid het personage ten goede. Uiteindelijk vervalt de film toch in de typische, disrespectvolle Hollywood-categorie van films met de boodschap 'de beste kuur voor een anxiety disorder is een mooie vrouw' (hoewel, toegegeven, Numb wellicht iets meer nuance toont dan soortgelijke formule vehikels). 2,5*

het is eigenlijk niet zo'n superfilm, maar om een of andere reden vermaakte ik me heel erg bij het kijken van deze film...

goed neergezette rol van Perry en er zit een leuke portie humor in

avatar van B_B
B_B
Aardig filmpje. Matthew Perry zet zijn rol prima neer, alleen jammer dat hij soms zijn beperkingen kent als acteur wat vooral duidelijk wordt tijdens de wat meer dramatische scènes. Verder beetje jammer dat het script geen kant uit kiest, het kabbelt maar een beetje voor. Zeker geen slechte film maar hier had veel meer ingezeten.

2.5 ster.

Net echt cliché romantische comedy. Humor die ik wel kon waarderen. Leuke film en acteurs.

avatar van pietpuk
Gemiddeld luchtig drama, niet meer en niet minder

avatar van IcU
IcU
De meest verassende film die ik de afgelopen tijd gezien heb. Ik had totaal geen verwachtingen, ik was wel nieuwsgierig. Perry speelde goed, maar niet perfect. De scenes waren stuk voor stuk vakkundig in elkaar gezet.

avatar van M.Goodkat
Heel erg leuke film in de stijl van Reign Over Me maar dan minder dramatisch maar toch prachtig neergezet door Perry

avatar van grovonion
Ben het eens met onderstaande tendensen, een gemiste kans. Goeie chemie tussen Perry en Lynn maar slecht uitgewerkte nevenrollen. Maar uiteindelijk toch nog net de moeite van het kijken waard.

Ik had trouwens ook aan Reign over me gedacht tijdens het zien van de film. Die vind ik dan ook net iets beter.

Ik weet het niet...
Ik heb deze film zojuist gekeken, maar weet niet goed wat ik er van moet vinden.
Comedy/Drama vindt ik het niet, want er is vrijwel geen comedy te bekennen.
Het is best een leuke film, maar dat sjaggo smoelwerk van Perry wordt erg eentoning.
Daarentegen is het eindelijk een keertje geen Chandler rolletje.
De chemie met Lynn is inderdaad lekker en ook geloofwaardig.
Gewoon lekker geacteerd door de 2 hoofdrolspelers.
Maar op de een of andere manier is het toch een film die je morgen weer vergeten bent.

Al met al een beetje vreemd maar wel lekker

avatar van Nienke1981
Deze film vandaag gekeken. Geen topper, maar wel de moeite waard om een keer te kijken. Het is een keer wat anders. Inderdaad wel goed geacteerd door Mathew.

avatar van Cleanshot
Niet te plaatsen film, is geen komedie maar wel grappige scenes.
Is geen drama, maar is wel degelijk een film met een ondertoon.
Vond het een boeiende film omdat niet duidelijk werd waar de regisseur heen wilde met Perry.

avatar van John Lee Hooker
Leuke opzet, Perry doet het goed. Hij is bang om zijn vrouw werkelijk te ontmoeten en daardoor stelt hij zich zelf erg gesloten op. Maar dat blijkt niet erg te zijn want hij blijft luisteren naar de dames ( ook de andere die hij ontmoet, waaronder zijn psychiater ) en speelt hier vervolgens op in. Het kost hem hierdoor relatief weinig moeite om een vrouw binnen te slepen maar waar hij het voor doet weer hij zelf ook niet echt meer. Heel erg hilarisch is het niet maar het blijft gewoon grappig om zijn gekke leven te volgen.
Zijn vrouw verlaat hem en jammergenoeg vinden ze elkaar weer op het einde, in een bibliotheek. Uiterst voorspelbaar en dat dit ook nog saai uitgevoerd wordt is wel een tegenvaller.

Leuk filmpje voor tussendoor.

- 3 -

avatar van Bélon
Zeurderige, saaie, vlakke film met cliché-matige soundtrack (tokkelend gitaartje met keyboards tijdens gevoelige scenes, je kent 't wel), met moeite uitgezeten.

avatar van Noodless
Helaas zwakke film waarin zowel de dramatiek als de romantiek niet echt werken.
Op gebied van komedie gaat de film helemaal onderuit. Weinig grappige momenten. 3/10

5Heroes-98
Ik vond het mooi verhaal met goede acteurs. Ik heb erg genoten van de Matthew Perry die zijn rol heel goed speelde. Het is inderdaad niet echt een komedie, maar dat stoorde me niet in deze film. Het is een film dat waarvan het onderwerp je wel moet interesseren. Ik vond het een heel mooie film.