Deception (2008)

2,95

Thriller

geregisseerd door Marcel Langenegger
met Ewan McGregor, Hugh Jackman en Michelle Williams

Jonathan Messer (Ewan McGregor) heeft geen sociaal leven en alles gaat dan ook om zijn werk. Dan ontmoet hij tijdens een nieuwe klus Wyatt Bose (Hugh Jackman). Die introduceert hem in een hele andere wereld. Maar nog voordat Jonathan beseft wat hem overkomt, is hij hoofdverdachte in een ontvoeringszaak en een miljoenendiefstal.

165 BERICHTEN 24 MENINGEN
avatar van RuudC
Met een titel als deze ligt een teleurstelling bijna voor de hand. Deception is in ieder geval geen sterke film. Langenegger weet ook niet te profiteren van de aanwezigheid van prima acteurs als Ewan McGregor en Hugh Jackman. Daarvoor is de film te traag en vooral te braaf. Ik stoor me sowieso al aan het gegeven dat men alles op een artistieke manier in beeld wil brengen, terwijl het gewoon misplaatst overkomt. Daarnaast doet de film me wat denken aan Eyes Wide Shut. Ook hier komt de hoofdpersoon in een ongewenste situatie terecht waarbij een aantal mysterieuze clichés uit de kast getrokken worden. Het kijkt prima weg, maar een herziening zit er absoluut niet in.

avatar van DragQueen
Aangename Thriller, met een goed uitgevoerd verhaal. Spanning wordt goed opgebouwd, maar zakt naarmate de film vordert wel wat in elkaar. Acteerwerk van o.a Jackman en McGregor is overtuigend. 2,5 Ster.

avatar van jippie2010
Plot kwam me wel heel erg bekend voor. Iemand een idee of dit een remake is?
Film keek prima weg, maar meer ook niet: *3.0

avatar van MichaelMovie
Een gemiddelde thriller die zeker niet slecht is.

gauke schreef:
Een thriller die de eerste helft van de film veel beloofd maar uiteindelijk in het genre 'dertien in een dozijn' belandt.

Hoewel solide gemaakt, werd het verhaal, rondom macht, seks, eenzaamheid en de hunkering naar rijkdom, te traag verteld en was het scenario vrij doorzichtig. Naar het einde toe werd de thriller ook minder geloofwaardig. Het camerawerk was goed en de beelden waren mooi en cool.

Al zitten er in het plot wel soms wat onwaarschijnlijkheden en is het slot niet op het niveau van de film, toch een spannende intrige met goede vertolkingen van de hoofdpersonages.
Bovendien is het camerawerk uitstekend en al zijn de overgangen tussen opeenvolgende scènes soms wat bruusk, toch een behoorlijke thriller.

Origineel en verrassend kan je deze sexy thriller van ene Marcel Langenegger onmogelijk noemen. Ondanks leuk acteerspel van McGregor, Jackman en Williams en een veelbelovend begin zie je de plotwendingen mijlenver op voorhand aankomen en verglijdt de film met momenten naar een mierzoete romantische zaterdagavondfilm. En toch : Michelle Williams is appetijtelijk kwetsbaar en ziet er verdories goed uit ... Are you free tonight ? 2*

avatar van nadrin
Zat goed in elkaar, alleen was de reactie van Michelle ongeloofwaardig,

avatar van Brabants
Deze thriller begint vrij aardig en op dat moment denk je echt dat het wat gaat worden. De spanning wordt dan goed opgebouwd en het camerawerk is verbazingwekkend goed. Uiteindelijk zijn de plotwendingen véél te voorspelbaar en eindigt alles op een te middelmatig niveau.

avatar van des1
Aardig gegeven. Ewan McGregor kan aardig een beetje nerdie tiep neerzetten. Maar dat je het geld laat liggen aan het eind van de film (suggererend dat het alleen maar om liefde draait), kan er bij mij niet in.

avatar van blurp194
Flauwe boel.

Het begin is nog redelijk, maar vanaf de helft kakt het plot in en het einde is ronduit teleurstellend. McGregor en Jackman acteren op de automatische piloot en brengen geen vonk over, en Williams overtuigt maar matig als de femme fatale die McGregor van het padje afbrengt. Het zakelijke gedeelte, waar toch een behoorlijk deel van het verhaal om draait, overtuigt ook al niet.

Vond het een aardige film. Geen sublieme film maar ook niet slecht.
Film die de bioscoop volgens mij niet gehaald heeft.

Verhaal is gefilmd in een aangename sfeer, wellicht iets te aangenaam voor een thriller. Jackman en McGregor waren niet op hun best. Beetje jatwerk hier en daar. Einde was best wel een aardige feelgood twist, die ik kon verteren op de zondagavond.

Voldoende

Matige film over een accountant met een saai leven die geïntroduceerd wordt in een geheime club. Deze thriller begint alleraardigst, maar het plot en de personages worden te geforceerd en ongeloofwaardig gebracht. Bovendien zijn de wendingen niet bepaald verrassend. Vervelend wordt het niet echt, en daarom nog net 2.5 sterren.

Leuke film , enigzins voorstelbaar. Keek lekker weg. Erg jammer van het einde , met het aanstellerige blondje die in eens als een Texas Henkie opdook en vervolgens theatraal wegliep, wat ik echt een afknapper vond . De film daalde hierdoor voor mij gelijk een cijfer in de waardering. Jammer.

Stijloefening.

Moet haast wel, want voor een film die écht wil verrassen is het toch allemaal véél te bekend terrein. Alles verloopt via een vast stramien, de twists zie je al van ver aankomen en met een titel als Deception begin je de film toch ook al met een stevige hint wat betreft het verloop.

Langenegger lijkt echter meer geïnteresseerd in de uitwerking van dit bekende gegeven. Met drie acteurs die vlot op dreef zijn, best sfeervolle visuals en een vlot lopend verhaaltje weet de film toch voldoende sfeer op te wekken, waardoor het voorspelbare plot niet eens zo'n probleem is voor deze film.

Puur genrewerk dus. Het draait op uitwerking, niet op originaliteit of creativiteit. En wat mij betreft slaagt Langenegger daar wonderwel in. Jammer genoeg was het dat meteen ook voor Langenegger, al is er blijkbaar een nieuwe film aangekondigd. Wat mij betreft mag hij zeker nog een keertje, want vond dit duidelijk beter dan de doorsnee thriller.