Deception (2008)

Thriller

geregisseerd door Marcel Langenegger
met Ewan McGregor, Hugh Jackman en Michelle Williams

Jonathan Messer (Ewan McGregor) heeft geen sociaal leven en alles gaat dan ook om zijn werk. Dan ontmoet hij tijdens een nieuwe klus Wyatt Bose (Hugh Jackman). Die introduceert hem in een hele andere wereld. Maar nog voordat Jonathan beseft wat hem overkomt, is hij hoofdverdachte in een ontvoeringszaak en een miljoenendiefstal.

avatar van TrickySmalls
Om het maar even over een andere boeg te gooien: heb je wel van iets kunnen genieten in deze film?

avatar van Q Jones
Het acteerwerk was redelijk goed, maar niet goed genoeg om een personage boeiend te houden, en eerlijk gezegd konden deze twee acteurs ook niks met hun rol. Dat liet het script gewoon weg niet toe

McGregor krijgt bv veel meer ruimte in The Ghost Writer om zijn eigen ding te doen, wat uiteindelijk ook een beter film op levert al komt dat deels ook door het goede verhaal de goede spanning en de strake regie en niet te vergeten Brosnan.

geen slechte film.
goed acteerwerk en n spannend verhaal al vond ik t einde wel ietwat voorspelbaar.
een 3.

avatar van gi30171
Aangenaam kijkstuk. Maar wat ik mij afvraag over sommige kommentaren : men kan toch moeilijk blijven uitvinden. Inderdaad, sommige films lijken op andere, maar dan kan je al 75 pct van alle fims schrappen

avatar van Q Jones
Ja maar als je na de eerste 15 minuten al weet hoe het zaakje in elkaar steekt en de film moet een plottwist hebben dan denk ik ook zoiets van ja doe mij de volgende maar. Voor een betere verglijkbare film kan ik The Ghost Writer aanraden.

avatar van TrickySmalls
15 minuten is wel erg vroeg Q Jones.

avatar van panjoe
Nimmer was er een film met een toepasselijkere titel...

avatar van Zandkuiken
Hmm, ik zie velen hier die woordspeling maken. Maar het Engelstalige 'deception' heeft toch niet dezelfde betekenis als deceptie? Deception betekent toch misleiding en niet ontgoocheling? Of dwaal ik nu langs alle kanten?

avatar van panjoe
Ontgoocheling = deceptie. En excuses voor de herhaling, ik had geen zin om de reacties van eerdere pagina's terug te lezen om te checken of die grap eerder was gemaakt .

avatar van Zandkuiken
Hehe, gekke panjoe! Dit was gewoon een knullige poging van mezelf om me te profileren als taalwetenschapper hoor. Mij zullen ze niet meer liggen hebben met hun"false friends", dat Angelsaksisch gespuis!

*Maakt zich alsnog weer belachelijk*

avatar van Sven Vermant
Aardige thriller met helaas een uitermate zwak einde.
Uiteindelijk nog net 3*.

Goede thriller. Wist van begin tot einde mijn aandacht vast te houden. Goede acteurs, goede sfeer, goede muziek en heel goed gefilmd.

avatar van SaNDuTjE
Wat een teleurstelling. Ik dacht mijn 1000ste stem met een aardige thriller te vieren maar niets was minder waar.

Alleen vanwege McGregor heb ik de film afgekeken want anders was me dat niet gelukt. Het verhaal is gewoon te voorspelbaar en vooral spanningsloos. Samen met de matige acteerprestatie van Jackman en Williams is dit een zwakke thriller met een nog zwakker en ongeloofwaardig eind. Met 20 miljoen cash door het park wandelen en dit vervolgens na een schietpartij achter te laten

De verwachting waren toch redelijk met deze namen. Helaas zijn ze (bij lange na) niet waargemaakt.

avatar van Al DeNiro
Eerste uur is origineel, opwindend en spannend, maar slot is inderdaad voorspelbaar en ongeloofwaardig

SaNDuTjE schreef:

Lijkt misschien raar maar eigenlijk was dat heel erg slim. Bose had nu namelijk de identiteit van McQuarry (hij duwde met opzet nog dat paspoort in zijn jasje) en McQuarry had de identiteit van Bose. Oftewel, de echte McQWuarry kon nu schoon schip maken. Hij werd namelijk gezocht door de politie voor de moord op die vrouw en binnenkort dus ook voor die geldoverdracht . Bose had slechts zijn handtekening moeten zetten voor de afname van het geld. Als hij de koffers had meegenomen dan was de politie weer achter hem aan gegaan (onder de naam van Bose) ofwel voor het gestolen geld ofwel voor de moord op 'McQuarry'.
Door dit niet te doen had hij zichzelf min of meer vrij gepleit, want wie haalt er nou geld af en neemt het vervolgens niet mee? Dan had hij zijn compagnon ook niet neer hoeven knallen. Bovendien ging het misschien wel tegen zijn aard in; hij is tegen zijn wil in deze situatie geraakt.

avatar van SaNDuTjE
Het idee ervan was aardig maar de uitwerking ongeloofwaardig. Met 20 miljoen de bank uitwandelen, vervolgens midden in het park (notabene) Bose neerschieten en hem met de koffers met geld achter te laten. Daarvoor hadden ze in mijn ogen beter een andere setting kunnen gebruiken.

avatar van TimZor
Ik vondt het wel een redelijke film die naar mijn idee een beetje traag op gang kwam.

Ja, ik vond het een ook redelijke film. Jammer met acteurs die ik alle drie erg waardeer en daarom verwachtte ik meer. Vond het einde bijna briljant. Konden we even over doordenken doordat RTL8 kennelijk voor liep op het schema en dus aftiteling liet zien. Heb me niet verveeld, verder niks over te zeggen.

Lupussy Galore schreef:

Het einde zou "briljant" zijn geweest als McQuarry en S(?) elkaar niet in de allerlaatste scene in een heel andere look weer "toevallig" in "romantisch" Parijs tegen kwamen........

avatar van free_jk
wat een filmpje, het ging eerst over naar een porno filmpje, mijn moeder keek al raar toen ze zag welke film ik bekeek!!
daarna kwam er een 5-tal minuten kort romantisch gezeik naar mijn mening toch!!
en dan begon de film ik vond hem echt boeien maar het einde vind ik dan heel wat minder!
maar toch eens de moeite waard! net geen 4, 3.5 is ideaal

avatar van TragieStar.*
Ooit eens een keer gezien, weet niet meer of ik de film helemaal bekeken heb. Maar kan me nog wel herinneren dat ik het een verschrikkelijke film vond, tenminste het begin dat ik gezien had. Dus hopelijk een herziening.

avatar van sinterklaas
Zeker geen verkeerde thriller. Het was dan wel weer allemaal doorsnee maar toch wist ook deze je weer continu op het verkeerde pad te brengen. Ewan McGregor speelde weer erg goed als een zakenman die bezeten is op zijn werk, Hugh Jackman was ook weer erg goed als Wyat die Messer continu maar op het verkeerde spoor brengt en hem erin luist. Klinkt allemaal weer vrij ouderwets, maar evengoed zit alles wel weer lekker donker in elkaar en voert de film je eerst mee naar een erotische thriller gehalte en heb je al niet echt meer hoge verwachtingen. vervolgens denk je dat het weer om een film gaat dat over een man gaat die gek aan het worden is. Maar toch is dat het ook niet. Wat is het dan wel? En zo krijg je aan het einde weer zo'n buitengewone verrassing in die sfeervolle Madrid-scene, waar je toch wel een beetje van zit te kijken. Afin, in Deception is weer niks zoals het lijkt.

Heel fijn, onderhoudend thrillertje.

avatar van DjFrankie
Eerste 40 minuten zijn saai, dan begint het pas, en dan is het wel een echte thriller.
Toch ook wel enigzins voorspelbaar.
Alleen hoe kun je een bank binnen gaan om 20 miljoen op te halen met een pistool in je zak ???

avatar van mattholland
Pfoe wat een lange zit zeg. Het eerste half uur is zeer degelijk en schept een hoog verwachtingspatroon. Mede hierdoor zakt de film daarna als een plumpudding in elkaar. Onlogischheid ten top, warrige plottwisten en vervelend acteerwerk van mevrouw S.

avatar van daxclusive
Sterke film met prima acteerwerk van Ewan McGregor, Hugh Jackman en Michelle Williams.
Met zeer spannende momenten en mooie camerabeelden geef ik een 4*

Zeer slordige en haast afgeraffelde film. het begin is interessant ondanks dat er ontzettend weinig gebeurd. de wenteling in het verhaal is redelijk, maar faalt in het doorzetten van deze wenteling naar absolute wanhoop van de hoofdpersoon (het wordt nooit echt uitzichtloos)
de opbouw van de suspense van de ontploffing tot mcgegors terugkeer in de madridscene is perfect lang genoeg. Het feit dat beide heren elkaars identiteit aannemen bouwt enorme potentie voor een volgende plottwist, en schept daarmee hoge verwachtingen.. maar dan iswyatt dood en is de film afgelopen..

zeer teleurstellend einde. absoluut zonde van een film die in potentie zo veel meer spanning had kunnen brengen. Zo had de dood van Simone en de betrokkenheid van ieder karakter veel breder moeten worden uitgemeten. De politie komt er echter helemaal niet meer aan te pas. In tegenstelling tot eerdere reageerders vond ik mcgregor in deze film redelijk saai.. Met zijn rol was ook niet veel mogelijk, maar er viel meer te halen. Jackman was vanzelfsprekend een sterke badguy, hoewel hij toch een betere protagonist is.

avatar van Knisper
Bij haast geen enkele andere film is het plakkaat ‘standaardthriller’ meer van toepassing. De typische sfeer en de even typische twists zijn volop aanwezig. Maar omdat alles redelijk sfeervol in beeld is gebracht, maakt dat eigenlijk niet zoveel uit. De cast is eigenlijk heel sterk, maar Williams krijgt geen ruimte en Jackman past niet in zijn rol. Wat overblijft, kijkt lekker weg, maar is absoluut niet memorabel en haast niet de moeite waard.

avatar van Toontje G
Wat een slechte film, slecht geacteerd, voorspelbaar, saai en weinig spanning wat toch de bedoeling is bij een thriller. Niet aan beginnen.

avatar van m1701
Leuk en aangename film!
Zeer verrassend plot..... leuk om een x te kijken,
Acteerwerk van alle was ook prima.